Jooosen skrev 2018-02-20 18:35:16 följande:
Hej! Det låter exakt som jag. Cykel på 28 dagar typ exakt. Alltid äl på dag 16, positiva ältest samt känningar ändå händer inget!! Vi har inte tagit tag i utredning än. Jag drar verkligen ut på det eftersom min sambo inte vet att jag vill. Dålig kommunikation. Vart har ni sökt? Bor du i Stockholm? I oktober var min mens 1 vecka sen men tror inte jag hade nån ägglossning då. Så var tyvärr inte gravid :/ kram
Jag bor i Norrköping, går hos landstinget men som sagt, långsamt till max! Vi har iallafall fått svar på att mina hormonprover såg bra ut, mannens test var också bra dock lite nedsatt rörlighet på hans spermier, men inget man skulle oroa sig för enligt läkaren. Väntar på att då komma in och göra undersökning och få veta hur vi ska gå vidare.
Har alltid haft regelbunden mens varje månad, så man blir ju lite knäpp när den är sen. Imorgon 5 dagar. Ska vänta ett par till innan jag testar igen, många verkar ju inte få utslag förens sent, upp till vecka 8. Enligt mina beräkningar skulle jag vara i vecka 5 nu så får väl hålla huvudet kallt. Lättare sagt än gjort som alla vet.
Jag råder dig verkligen till att ringa det där samtalet, ni kommer inte att få komma dit på säkert tre månader iallafall så han har tid att förbereda sig! Ingenting händer första gången iallafall så det är lila bra att få överstökat!