me33 skrev 2021-08-28 09:40:07 följande:
Ni med de där korten klarar inte lägga ut en engångsutgift på 26.000:-, det är det som är grejen.
Kan ni inte avbetala något så strandar ni ekonomin och kör på grund.
Statistiskt sett har folk med kreditkort en sämre ekonomin än de som inte har det.
Många blir vilseledda av hittepå-poäng, tror alltid(för pragmatiskt) att kortet är utvägen.
Nej, jag blir aldrig överraskad av att se såna som ni i lyxfällan när poängen är slut, ekonomin är slut därmed
Självbedrägeri är inte alls så ovanligt men lycka till med plastisarna absolut.
Vilka ?ni? som du pratar om vet inte jag. Jag tror ingen i tråden tar åt sig. Kliv ner från dina höga hästar och inse att det är något här som du inte fattar,
Så nu tar jag det igen, för sista gången. Kortet används för normal konsumtion. Poängen tickar på. Krediten på 60 dagar utnyttjad inte. Efter en tid har jag tjänat poäng nog att boka en resa, som kostar mig ca 800kr i skatter som man måste betala. Istället för att lägga 26.000 kontant,
Att använda kreditkortens fördelar är ju själva grejen. Så de där ?ni? som du med din dryga ton använder kan du svälja. Nästa gång över Atlanten när du så malligt skrävlar att du betalat redan kontant, sitter jag eller någon annan bonussamlare och tänker jo men tjena din tok, jag fick min i princip gratis och har 26,000 kvar på aktielkontot.
Vem är smartast här?
Du får gärna fortsätta tycka att det är du, vi är väl helt enkelt inte överens :)