Inlägg från: änglarsmå |Visa alla inlägg
  • änglarsmå

Mindre en 50 dagar till bf !

Krusbärskompott skrev 2018-03-14 12:01:14 följande:

Nix. 42+0 är det som gäller för mig om det inte dyker upp något medicinskt skäl. Så alla blir inte igpngsatta i förtid...

Så min ungjävel vräks på måndag.

Vaknade dock med lite mensmol i ryggslutet i natt och har haft en liten blödning. Hoppades så sjukt mycket men nu verkar allt ha gått över igen. :(

JAG BLIR GALEN!!!

Blir galen här också och det enda man hör är.... va har du inte fött än???
  • änglarsmå
    DazaC skrev 2018-03-14 11:37:53 följande:

Jag blir igångsatt när jag uppnått vecka 42+0. När klassas man som mogen? Min tapp var 2 cm och bakåtlutad, även öppen 1-2 cm. Men detta var inte nog för en fullständig hinnsvepning... Vad krävs för hinnsvepning och är jag mogen nog för igångsättning? Har så dålig koll.

Samma status typ som mig ju och min BM sa att hon gjorde en hinnsvepning på mig igår drog med fingret innanför sa hon mot hinnan/hinnorna känner mig förvirrad då jag inte öppnat mig säger de men tydligen öppet för ett-två finger minst.... inte hänt ett skit i värkar lr nåt ska dit 10.30 imon igen
  • änglarsmå
    Krusbärskompott skrev 2018-03-14 12:41:11 följande:

Det är det allra värsta. Jag har avinstallerat facebook o messenger för jag fixar inte alla dessa "hur går det?". Kontot är kvar men jag ser det inte via telefonen. Jag vet att folk gör det av omsorg men det drev mig till vansinne. :/

Jag fick en helt annan sinnesro efter det. Jag skiter i vad folk tror har hänt eller inte. Har kontakt m närmaste familjen och någon enstaka nära vän men resten av bekantskapskretsen har jag tillfälligt slutat ha kobtakt med. Tips!

Enligt omgivningen så ska tredje ungen flyga ut och jag känner mig som ett cirkusfreak av alla kommentarer, gjort varje gång då mina barn tar lång tid på sig inne även på själva förlossningen innan de väl kommer....fan vad lack jag blir. Ja kanske borde avinstallera
  • änglarsmå
    DazaC skrev 2018-03-14 13:03:00 följande:

Ok. Retade hinnorna i den mån det gick på mig men det kunde inte kallas hinnsvepning. Hade ingen effekt mer än flytningar och ev lite slempropp igår kväll. Dock blir det inget mer försök nu utan bara att hoppas att det drar igång innan igångsättningen. Försöker att bara gilla läget nu och förlita mig på att något händer när kroppen är redo men det är skönt att vara ganska nära ett slutdatum nu om inget sker... Men det är jobbigt när man bara mår skit och det känns som att det inte finns ett slut trots att det ju gör det.

Var tvungen och gå på toa akut vid 22.30 blev glad hahaha men bara lite molvärk nu inget ovanligt. Vi får hålla tummarna att nåt händer snart har en jävla halsbränna då han rört på sig överdrivet mycket idag. Ang hinnsvepning så verkar det inte funka lr vad hon nu gjorde på mig...ska dit imon igen så får se status
  • änglarsmå

Legat vaken till 4:30 sen vaknat till och från tills kl ringde vid 7. Inget mer n molvärk.....fan känner jag! Har bara hjälp nästa vecka också från min mamma sen måste hon hem ber till gud om igångsättning så jag får ihop det med barnpassning etc även 3 dagar efter förlossningen

• änglarsmå
    faglin skrev 2018-03-15 08:21:21 följande:

Håller tummarna! Själv ska jag till förlossningen nu för igångsättning. Lite nervöst. :)

Å härligt! Lycka till hoppas allt går bra
  • änglarsmå

BM sa att tappen är lite mer framåtlutad typ 2,5 cm lång och öppen 2- 2,5 cm så har hänt lite sedan i tisdags. Ska dit imon igen för koll hon tycker de borde sätta igång mig nu men inte hon som bestämmer sa hon. Gjordes en hinnsvepning som kändes så har ont ända ner i hälarna nu flera timmar senare...så gött jag hoppas så att jag är öppen 3 imon för då ordnar vi med igångsättning

• änglarsmå
    tomten12 skrev 2018-03-16 09:31:34 följande:

Ångesten över nästa igångsättningsunderökning i gång. Sitter i bilen in å kommer garanterat få åka hem utan bebis igen...dryga timmen i bilen med bubblande skalle deluxe.

Eftersom jag inte har bebis än så kommer säkert du får det utan problem då jag aldrig kommer få bebis.....jo så känns det! Lycka till och jag hoppas det blir som du vill
  • änglarsmå
    tomten12 skrev 2018-03-16 11:19:13 följande:

Har du varit in på dagens koll?

Nä men ska dit strax, bor nära MVC så går om 5 min dit. Ska stå på mig har ju gjort kontroller just för att vi ska planera igångsättning var öppen 2,5 cm igår lite mer framåtlutad tapp än i tisdags också så det räcker ju för att ta hinnorna enligt BM räcker 2 cm till och med. Ska kräva igångsättning idag eller imon nu får de ge sig. Varför annars planera och undersöka om de inte vill följa vår planering....sorry inlägg långt men frustrerad.

Hur går det för dig??? Positiva nyheter?
  • änglarsmå
    DazaC skrev 2018-03-16 14:43:11 följande:

Vad skönt att du äntligen fått en tid! En lättnad förstår jag :) Lycka till imorgon och hoppas att allt går bra och är som det ska!

Tack! En otrolig lättnad, BM gjorde ytterligare en hinnsvepning så är mer orolig att jag faktiskt måste åka in i kväll eller i natt börjar trycka och mola på rejält nu alltså och göra sjukt ont i ryggen o ner i benen har ju 1 timmas resväg så måste planera och få med ungarna i bilen. Imon har jag Sjukresa bokad till 6:45 utanför dörren så får se hur det slutar här
  • änglarsmå
    DazaC skrev 2018-03-16 18:14:07 följande:

Oj, hoppas verkligen att det löser sig med barnen om du måste åka in tidigare. Ingen som kan ha dem redan nu? Sen på sätt och vis skönt om det sätter igång av sig själv så du slipper igångsättning men inget vidare om det ställer till det på annat vis.

Min mamma är här nu men tar 1 timma att köra till sjukan så bra om han tar minst 3 timmar på sig =) om man kan beställa en sån haha. Har lite värkar men inte speciellt täta men får andas lugnt och blunda typ för att inte få ont....så hinnsvepningen igår och idag har verkligen känts av, rekommenderar det för de som vill komma igång
  • änglarsmå
    Krusbärskompott skrev 2018-03-17 19:27:42 följande:

Igår kom min prinsessa äntligen!

BF +12.

Gjorde "allt" i förrgår, hinnsvepning, hoppa på pilatesboll, pumpade och tom den där läskiga cocktailen m bubbel, ricinolja, aprikos o mandelmjöl.

Kom in på förlossningen vid 10-snåret på morgonen, gick från 4-8 cm på en timme men sen blev det kämpigt o till slut akut snitt runt kl 21. Hon mår prima, jag mår sådär. Men jag blir bättre. Och har fått en perfekt bebis!

Ojdå vilken förlossning..stort grattis till er! Hoppas du snabbt blir bra, födde en pojke idag allt gick bra
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !