Inlägg från: änglarsmå |Visa alla inlägg
  • änglarsmå

Mindre en 50 dagar till bf !

47 dagar kvar och längtar och är så orolig att nåt ska gå fel vid förlossningen har otur med allt typ

• änglarsmå

Har typ 30 dagar kvar och känner mig skitjobbig vid besöken hos barnmorskan är så orolig av mig. Tredje barnet men är så orolig, gör de urinodling om man ber om det eller behöver man kämpa för det. Funderar på om jag kanske ska vända mig till vårdcentralen istället. Kissar 1 gång i timman och har sjukt ont i hela magen kan ju vara naturligt också med tanke på att det är nära men vill kontrollera ändå. Vad tror ni?

• änglarsmå

Ska kolla m jouren imon men om de inte vill är det farligt tro att vänta till måndag??? Aldrig haft UVI under graviditet så har ingen kunskap om det och nätet är ovist med olika info.

• änglarsmå

Tack söta du för råden, är resistent mot en hel del antibiotika så tar bara när det är bakterier konstaterat

• änglarsmå

29 dagar kvar mår illa dygnet runt verkligen och sjukt trött....känns som man är i 2-4 månaden igen. Annars är det sammandragningar och förvärkar ......längtar tills han kommer!

• änglarsmå
    Fliselisan skrev 2018-02-07 14:33:38 följande:

Samma här, illamåendet tillbaka, särskilt nätter och kvällar. Min B-M sa att det är vanligt. Hoppas man inte behöver må illa under förlossningen iallafall :)

Har typ kräkts varje förlossning av smärtan så har inga höga förväntningar på att slippa det, är själv hemma en period nu med 2 barn som behöver aktivitet den ena är hemma på heltid då dagis saknas men jag är helt off har verkligen noll energi efter hushållsunderhåll och middag. Tycker synd om barnen just nu som har en skittråkig morsa och hemmamiljö bara ligger ner typ. Inte likt mig!
  • änglarsmå
    Anonym191 skrev 2018-02-08 10:26:32 följande:

Åååh.. var ju inne på andra vändningsförsöket fredagen den 2/2, misslyckat det också. Då kom vi fram till att det blir planerat kejsarsnitt under graviditetsvecka 39, vilket jag går in i imorgon. Skulle få hem en kallelse under början av veckan, förmodligen tisdagen 6/2.

Har fortfarande inte fått någon kallelse eller något samtal eller något, när jag försöker ringa MVC som har telefontid till 11:30 så är deras telefonkö fylld för dagen och jag får ?prova igen nästa helgfria vardag?.

Min sambo måste veta idag när det blir, han måste ta ledigt från jobbet snarast. Han jobbar som lastbilschaufför på ett företag med endast 6 anställda vilket betyder att om han är borta över en vecka måste de omdirigera alla anställdas scheman under den tiden och chefen behöver få lite tid att göra detta..

Sambon tycker vi ska åka in till MVC idag och fråga dem i receptionen istället, kan man göra så?

Åk in och fråga receptionen alternativt ringa växel och kräv att få tala med ansvarig barnmorska/sekreterare och förklara situationen.
  • änglarsmå
    Anonym191 skrev 2018-02-08 14:21:03 följande:

Lyckades få tag på numret till BB-gyn-avd. Och fick prata med en trevlig sköterska som skulle gå med mina uppgifter direkt till planeraren för snitten, som sedan skulle ringa så fort som möjligt!

De ringde för ca 20 min sedan och gav mig datumet den 19:e februari, nu börjar det bli verkligt och nedräkningen kan börja tills vår lilla tjej är här! 11 dagar kvar (L)

Åååå vad härligt med ett datum. Hade velat ha en datum snart för igångsättning då jag är helt själv mannen är iväg denna förlossningen och tar anhörig ca 4-5 timmar att ta sig hit vet inte om det är anledning nog.... nån som vet hur de ställer sig till detta är i v 37 nu. Vill liksom inte ta med barnen till förlossningen....
  • änglarsmå
    Anonym (Sj) skrev 2018-02-08 20:46:29 följande:

Hej alla!

Jag är i vecka 39 (38+1) beräknad 18/2

Idag och igår har jag känt mindre fosterrörelser , min bebisen har varit igång sen dag 1 jag plussade men nu kan gå flera timmar innan jag känner jätte jätte lite , har inte ont eller något sånt , hade innan på dagen liten mensvärk känsla , men mina flyktingar har minskat rejält ( förlåt för känsliga ) för 1 vecka sen hade jag jätte mycket men nu 2-5 dagar är de knappt något .

Behöver jag vara oroligt ? Skall jag kontakta förlossningen ?

Vad hade ni gjort i min situation

Detta är min första barn

Men jag känner mig inte så gravid längre

Och magen har blivet mindre tycker jag :(

Någon som är i samma sits som jag ?

Ring förlossningen kära du ,,, jag kan inte tänka mig annat än att de ber dig komma in för en koll. Allt går säkert bra!
  • änglarsmå
    Anonym191 skrev 2018-02-08 18:45:23 följande:

Ja, verkligen skönt! Så nu hoppas jag att lillan håller sig där inne tills det är dags

Förstår vad du menar, jättejobbigt att inte veta när det blir och att allt är så osäkert. Rent logiskt sett så bör det ju gå att fixa någon lösning, tycker du ska fråga din barnmorska om det, tryck på att du är osäker och att det inte funkar praktiskt!

Ska till barnmorskan imorgon så får kolla då. Ska ha med mig min extremt överenergiska trotsiga son också så då kanske hon förstår att det verkligen är omöjligt att ha honom med in när det är dags.
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !