Inlägg från: Anonym (-15) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-15)

Ner 10-15 kg till sommaren.

Anonym (Sg) skrev 2018-01-16 15:31:20 följande:

Denna vecka har känts bra hittills!

Var iväg på mag/rygg träning igår och idag var jag iväg en sväng till gymmet. Och jag har även uppfyllt mina 5 km per dag :)

Vad brukar ni äta till frukost? Här blir det keso som jag tar med mig till jobbet de dagar jag jobbar. Annars har det blivit smoothie på sistone när jag varit hemma. Ibland har man tagit rostat bröd men jag försöker att inte äta det för ofta eller för mycket!!

Jag äter 1 dl havregrynsgröt, 70 gram lingonsylt och ett kokt ägg varje morgon:) vet att det är mycket sylt men behöver det sockret:)
  • Anonym (-15)

Nu är det två veckor Sedan jag bestämde mig. Jag har gått ner 1.7 kilo totalt. Förra veckan var en skit vecka så vågen slutade på +0.2 kilo. Men jag vill inte stirra mig blind på det utan kollar på det jag gått ner. Måste köpa ett måttband idag.

Men något positivt är att jag kom igång med träningen förra veckan! Tre 30 minuters tabata pass och ett 16 minuter.

I lördags lagade jag 30 matlådor så nu har både jag och sambon lunch och middag hela veckan:) gjorde 4 rätter så vi kan variera. 3 av dom väger 250 gram och är 350 kalorier i varje låda:) sambons lasagne var 300 gram och lite mer kalorier.

Nu kör jag på allvar! Denna vecka ska jag inte fuska så mycket!

Hur gick förra veckan för er?:)

• Anonym (-15)
    Allis1000 skrev 2018-01-29 21:16:54 följande:

Idag firar jag för jag har kommit under 100kg!!!!

Hurraaa!!! (-5kg från starvikt)

Stort grattis!!
  • Anonym (-15)
    Anonym (Sg) skrev 2018-02-05 16:30:15 följande:

Vilka är kvar i tråden?

Jag är kvar! Har haft en skitvecka så jag gruvar mig för att väga mig imorgon. Tror jag gått upp allt! Veckan spenderades utomlands såjag åt och drack hela dagarna! Bläää!!!

Jag hade gått ner 2,4 på 3 veckor innan.
  • Anonym (-15)
    Allis1000 skrev 2018-02-05 22:09:39 följande:

Jag håller mina tummar för dig skulle det stå

Tack! Vågen visade "bara" 1 kilo upp. Så ligger fortfarande minus. Men nu ska jag börja köra stenhårt!
  • Anonym (-15)

Jag hittade en rolig app idag som heter "gå ner i vikt på 30 dagar". Det är övningar som man ska göra varje dag, olika varje dag och såklart vila var fjärde dag.

Jag tänkte köra igång idag, är det någon som vill hoppa på utmaningen att klara 30 dagar med mig?:)

• Anonym (-15)
    Anonym (hoppaspalla) skrev 2018-02-07 09:05:33 följande:

Vad sägs om någon slags gemensam lista på våra framgångar? Typ något sånthär;

Namn, startvikt, nuvarande vikt, minskning hittills, kg kvar till mål?

Skulle vara roligt att se alla resultat samlade! Och till sommaren kan vi räkna ut hur mycket vi gått ner tillsammans eller nåt

Det tycker jag vore kul! Då ser man vilka som är aktiva också:)
  • Anonym (-15)

Hoppaspalla, startvikt 86,2. Uppdat: 2018-02-07

Vikt nu: 83,2, minskning: -3 kg, målvikt: 72 (11,2 kg kvar)

-15, startvikt 85,6. Uppdaterad 2018-02-07

Vikt nu 84,1 minskning -1.5 kilo målvikt 70. (14.1 kilo kvar)

• Anonym (-15)

Vad enkelt och roligt det var med listan:) nu kan man verkligen se alla:)

Här kämpar jag lite i motvind, men jag ger mig inte. Efter förra veckans intag av mat, öl och nötter är inte kroppen helt i balans. Men har fått till hemmaträning nu i 3 dagar! Jag tar mig tyvärr inte till gymmet. Har en liten hemma och sedan är det 3 mil enkel väg dit. Så blir för mycket planerande

• Anonym (-15)
    Anonym (hoppaspalla) skrev 2018-02-07 15:04:12 följande:

Vet precis hur det är att försöka hålla ett planerat liv med en liten hemma.. Bra(!) jobbat med hemmaträning i 3 dagar! Hur liten är din liten?

Var snäll mot dig själv och fortsätt kämpa på. Det är så lätt att bara skita i alltihop om planeringen spruckit och man fått i sig mer eller annat än man tänkt sig.

Jag passar på art träna när han leker på golvet, ibland blir det 7 minuter och ibland 30 minuter. Är maten som är det svåraste för mig. Känner att jag vill vara i form och inte skämmas i sommar.

Han är 7 månader:) hur gammal är din? Jag har syskon också men dom är 8 och 10
  • Anonym (-15)
    Anonym (Bröllop i juni ) skrev 2018-02-07 21:57:42 följande:

Frågar igen från när gäller startvikten? Från man började själv eller när man gick med i tråden (började ju i november så det blir några kilon skillnad)

För mig spelar det ingen roll.:)
  • Anonym (-15)
    Anonym (Bröllop i juni ) skrev 2018-02-08 07:05:56 följande:

matten var visst inte på topp när jag skulle räkna ut hur många kilon det var kvar

Vilket grymt jobb du gjort sedan du började!! Heja:)
  • Anonym (-15)

Jag klarar inte av att förbjuda något, för då ger jag upp direkt. Jag får också hemska återfall ibland och då kan jag inte sluta äta. Känner hur kroppen är helt ur balans men jag kämpar med små steg varje dag.

Ska börja planera min mat igen, då är det enklare att stå emot. Har börjat att hoppa frukosten också och äter lunch som första mål. Men då kliver vi upp riktigt först vid 930. (Somnar om när barnen gått till skolan)

• Anonym (-15)

Jag kämpar fortfarande i motvind, men jag ska fixa detta. Vågen står helt stilla för tillfället. Men jag började skriva matdagbok i måndags, och jag inser ganska fort vart felet ligger. Så nu ska jag försöka hitta en plan på att lösa det:) vid 15 börjar jag nämligen små äta, och jag äter ALLT jag ser då utan att tänka mig för

• Anonym (-15)
    Anonym (Bröllop i juni ) skrev 2018-02-19 08:44:14 följande:

15, startvikt 85,6. Uppdaterad 2018-02-07, Vikt nu 84,1 minskning -1.5 kilo målvikt 70. (14.1 kilo kvar) 

Floppy, startvikt 93,3. Uppdaterad 2018-02-07. Vikt nu: 86,4 minskning 6,9. Målvikt 65 (21,4 kg kvar) 

Annica71, startvikt 92,4. Uppdat: 2018-02-14, Vikt nu: 86,1 minskning -6,3 kg. Målvikt 72 (14,1 kg kvar) 

Novis, Startvikt: 85 kg (5/1). Uppdat:16/2-18.Vikt nu: 78,3 kg Minskning: -6,7 kg.Målvikt: 60 (18,3 kg kvar)

Allis1000, startvikt104,2kg 2018-01-01 uppdat:2018-02-15. Vikt nu 97,0 Minskning 7, 2kg. Målvikt 80 (17kg kvar) 

Bröllop i juni, startvikt 100 kg (22/11), uppdaterad 2018-02-19 Vikt nu 86 Minskning 14 kg Målvikt 75 (11 kg kvar)

Sg,startvikt 75,3 kg, uppdat: 2018-02-05, vikt nu 73,3 kg Mindkning 2 kg, Målvikt: 65 kg (8,3 kg kvar)

Låjaaa, startvikt 84,1, uppdat. 2018-02-12, vikt nu 80,1 Minskning, 3,9 kg, Målvikt: 60 kg ( den vikt jag hade då ja träffade sambon för 3 år sen, 20kg kvar)

Hoppaspalla, startvikt 86,2 (28/1). Uppdat: 2018-02-15, Vikt nu: 82,7, minskning: -3,5 kg, delmålvikt: 72 (11,2 kg kvar

Har fuskat hur mycket som helst i ett par veckor nu så har gått upp ett kilo, men hade fasat lite för att det skulle vara mer än så. Midjemåttet låg på detsamma iaf.

I helgen var jag iväg och köpte nya byxor och nytt skärp för kläderna börjar bli för stora, det om nåt är sporrande Idag drar jag igång igen med min 28-dagars diet för nu har jag funnit motivationen igen. Det kommet komma ett par fusk under vägen som jag vet, imorgon ska jag ut och äta med några kompisar och ett av barnen fyller år om några veckor så då måste jag prova tårtan som är ett träningstillfälle för bröllopstårtan Men jag ska bara provsmaka så det ska gå bra

Jag behöver hjälp igång, vad är de för diet du kör i 28 dagar?
  • Anonym (-15)
    Anonym (Bröllop i juni ) skrev 2018-02-19 10:18:18 följande:

cellReset heter det. Det är egentligen ett livsstilsprogram och dom första 28 dagarna är en kickstart för att komma igång och sen kan man leva resten av sitt liv med det, men tyvärr ramlade jag tillbaks i mina gamla dåliga vanor för ett par veckor sen p g a lite problem med kroppen. När jag körde fas 1 (dom 28 dagarna) innan jul tror jag att jag gick ner ca 9 kg

Såg riktigt intressant ut! Synd bara på prislappen på det:( vad häftigt att du fick ner 9 kilo på 28 dagar!
  • Anonym (-15)

Jag känner mig så misslyckad som inte kommer igång riktigt! Jag har gjort en förändring för 7 år sedan då jag gick ner 40 kilo. Så jag vet ju att jag kan. Men nu kommer jag verkligen inte igång:( jag har börjat få till träningen 1-3 gånger i veckan, och har minskat maten lite. Men jag små äter massor fortfarande! Visst är jag glad att vågen äntligen stannat iallafall så den inte fortsätter gå upp, men jag vill ju fortsätta gå ner.

Jag kan ju inte göra för drastiska saker heller då Lilleman bara är 7 månader så jag ammar till och från fortfarande, men "all andra" tappar ju sina gravidkilon och mer därtill ändå. Eller skyller jag bara på det?!

Ursäkta mitt klagande men behövde få ur mig det bara.

Svar på tråden Ner 10-15 kg till sommaren.