Inlägg från: Anonym (-15) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-15)

Ner 10-15 kg till sommaren.

Jag kör också igång med vikt och mått imorgon! Blir lite hemma träning men framförallt ändra kosten för mig. Stog och lagade matlådor igår och ska fortsätta idag:) blir perfekt att ha i frysen så man inte kan slarva när man är trött och lat

• Anonym (-15)
    Anonym (Sg) skrev 2018-01-07 13:31:41 följande:

Kul att du också kör igång imorgon!!

Borde också fixa matlådor som jag kan ta med till jobbet. Har en i frysen nu då det blev lite över nu i veckan.

Ja det är skönt att ha färdigt! Jag har räknat kcal nu när jag lagt så lådorna är mellan 300-500 kcal per låda. Skrev på så man vet vad man tar:)
  • Anonym (-15)

Vad roligt att vi är flera stycken här:)

• Anonym (-15)
    frökenBea skrev 2018-01-08 06:55:16 följande:

Wow! Perfekta tråden för mig!! Jag har av någon anledning svällt extremt mycket de senaste månaderna! Tycker inte att jag förändrat min matvanor så extremt mycket...men har väl det ändå...blev sambo i slutet på sommaren och skyller nog på det, hehe!

Men nu måste något göras!! Jag mår intw bra med mig själv,,,det väller här och där och jag har nästan inga kläder att använda!

15 kilo är det som jag känner att jag måste gå ner! Men mitt delmål är 10 kilo.

För det första tänkte jag bli mer aktiv och röra på mig... 5 km per dag till att börja med(har varit ganska inaktiv de senaste månaderna). Sen börja använda gymkortet igen och försöka ta minst tre träningspass i veckan.

Sen med kosten så framförallt minska portionerna något. Och sen utesluta det uppenbara godis, kakor, läsk.... men även undvika bröd, pasta, ris. Och så tänkte jag testa att köra 16:8 fastan nu första veckan.

Ska vi logga på något sätt? Typ vår vikt vad vi gjort var dag och typ en uppdatering av vilten en g/v? Mest för att det blir en liten extra sporre att faktiskt åstadkomma något om dagarna ;)

Lycka till allihopa!!

Det tycker jag låter kul att skriva ut vikt och uppdatera den:)
  • Anonym (-15)

Jag har plockat fram måttband och vågen så idag ska jag ta mått. Jag är glad att jag och min sambo gör denna resa tillsammans en gång för alla.

När vi träffades för 6 år sedan hade jag gått ner i vikt och hade din dröm vikt och han lika så. Men med åren har vågen stigit och vi kom precis hem från en utlandsresa. Jag skämdes över min kropp hela veckan och insåg att detta är inte jag. Totalt ska jag ner 20 kilo, men har satt som mål 15 till sommaren. Dom sista 5 kommer jag få kämpa extra för tror jag.

Det viktigaste denna resa för mig är att hitta en hållbar livsstil som jag kan fortsätta leva med. Inte bara gå ner allt och sedan upp lika fort.

Jag kommer inte sätta några förbud, utan räkna kcal strikt. Kommer också sätta fasta måltider vid 9,12,15 och 18.

Vi kommer laga den mesta maten i förväg och ha i frysen, då är de aldrig något problem vad man ska äta och hur mycket. Blir även mer mat man får äta då det inte är halvfabrikat.

Ser fram emot denna resa!

• Anonym (-15)

Första dagen är förbi och det gick inte bra:( vi hade kalas för ena sonen och direkt föll jag dit. Höll mig dock till lite glass och en kaka. Men nya tag imorgon, jag ger inte upp!

Vågen stod på 85,6 imorse:(

• Anonym (-15)

Idag vart en bättre dag! Alla måltider höll jag kcal och klockslagen på. Inge småätning och inget godis! Lyckades stå emot våfflorna som jag lagade till barnen.

Fick till 30 minuters intensiv snö skottning också.

Nu ska jag värma min matlåda, ta en halv liter vatten, lite paprika och äta middag framför en serie! Jag kan och jag vill!

• Anonym (-15)

Idag blir en till dag med utmaningar! Vi ska vara på vitt nästan hela dagen, vilket gör att jag inte har tillgång till Micro.

Blir frukost vid 9 och vid 15 har jag ett ägg och yoghurt med mig. Men vid 12 behöver lunchen intas.

Hur gör ni andra om ni är på vift?:)

• Anonym (-15)

Jag är nöjd med veckan! Några små felsteg men inga stora. Har idag lagat matlådor inför nästa vecka så nu är det också klart:)

Jag gjorde valet att köpa hem några öl som jag har druckit i helgen. Men höll måltiderna stenhårt och räknade så inte dom översteg kcal som jag satt. Så ölen vart överstigande på kcal,

Tog tre hårda pass med snö skottning.

Vägde mig imorse och hade gått ner 1.9 kilo sedan i måndags.

För mig är det viktigt nu att hitta ett sätt jag kan leva efter långsiktigt och inte bara nu i några månader. För gå ner i vikt det vet jag att jag kan, men inte är hålla den. Mitt största problem är godis, glass och storleken på mina portion.

• Anonym (-15)

Idag tog jag mitt första tabata pass hemma!! Gjorde dock bara 8x4 för sedan ville inte sonen mera, men jag tränade!!! Så stolt!

Svar på tråden Ner 10-15 kg till sommaren.