kokos skrev 2018-01-14 07:27:04 följande:
Ni som äter enligt Lchf eller undviker kolhydrater, vad äter ni till frukost? Någon som vill dela med sig av en dags matintag?
Jag äter 1dl keso, 1,5 dl vispad grädde till frukost. Sedan två kokta ägg med majonnäs till lunch och en mugg te med en skvätt grädde. Middag brukar jag äta det familjen äter fast tar bort potatis, ris eller pasta. Ibland åker det ner något extra kokt ägg, kalkonskiva eller ostskiva och så dricker jag ca 2 liter vatten utspritt under dagen. Jag äter inget efter klockan 18.
Jag har uppdelat i gröna, röda och vita dagar.
Gröna dagar:
Jag äter 1 ägg (kokt eller stekt) och 1.5 dl naturell yoghurt till frukost. Ska egentligen vara linfrön och solroskärnor också men glömmer alltid att göra i ordning det. Sen resterande tre mål är det 100 g grönsaker + något av följande:
150 g nötkött
150 g fågel
200 g fisk/skaldjur
Vita dagar:
2 ägg till frukost (kokta eller stekta) och resterande tre mål är det lika som gröna dagar fast utan grönsaker.
Röda dagar är dagar när man får unna sig något.
När man är i fas 1 så är vecka 1 endast vita dagar, vecka 2 och 3 fem gröna och två vita dagar och vecka 4 sex gröna dagar och en vit dag. Fas 2 så är det fyra gröna dagar, två röda och en vit. Sen dricker jag fitlines produkter också. Det heter cellreset om någon är intresserad