• mjölkallergiker

Nyfödd bebis utsatt för rasistiskt näthat

Som brukligt presenterade man i Wien, Österrike, årets första bebis dem 1 januari 2018.

Men när det framkom att den nyfödde va av muslimskt ursprung vaknade den högerpopulistiska och rasistiska svansen på nätet. Massor av rasistiskt börjat spreds i diverse grupper på FB mot den nyfödde och hatet spreds som en löpeld.

Den katolska kyrkan i Wien startade en motaktion med en Facebook-sida som samlade tiotusentals medlemmar på kort tid. Sidan blev dock inte långvarig efter att rasister att gjord en samordnad attack på nätet och massanmält sidan som fick Facebook att t bort den.

Att näthat och rasism blivit vardagsmat i samhällsdebatten, främst på nätet av SDs anhängare, har många accepterat idag tragiskt nog. Men mot en nyfödd bebis. Vilket sjukt samhälle vi fått. Det som inte va tänkbart att uttrycka för 10 år sedan är idag helt legitimt.

• Svar på tråden Nyfödd bebis utsatt för rasistiskt näthat
  • rastura
    Kurlie skrev 2018-01-05 22:50:41 följande:
    Eller hur! Som att någon ursäkt i världen räcker till för att utsäkta ett så horribelt beteende. Stackars barn! Och stackars vuxna som inte har vett att bete sig bättre. Får mig att tänka på pojken som var lucia för något år sen och folk flippade ut för pojken var brun. Blev så ledsen..
    Ingen som ursäktar beteendet men till skillnad från dig försöker jag inte läka en bruten arm med en Alvedon,man måste gå djupare in för att lösa problemen 
  • rastura
    mjölkallergiker skrev 2018-01-05 22:51:28 följande:

Tråden är inte startad för att diskutera invandringspolitik, religion eller andra saker. Det finns andra trådar för det på familjeliv.

Det finns INGENTING som kan försvara att man skriver att man önskar livet ur ett nyfött barn för att hennes föräldrar är av en annan religion. INGET.

Det faktum att ni två, Rastura och svartakatten98, överhuvudtaget får för er att börja diskutera politik och förklara beteendet gör att man blir helt förskräckt över vilket samhälle vi lever i.

Är du förskräck över att det finns folk som inte tycker som dig? Säger ju en del om dig
  • mjölkallergiker
    rastura skrev 2018-01-05 22:52:25 följande:
    Ingen som ursäktar beteendet men till skillnad från dig försöker jag inte läka en bruten arm med en Alvedon,man måste gå djupare in för att lösa problemen 
    Du fattar fortfarande inte. Om du vill diskutera invandringspolitik finns andra trådar. Du får vara hur kritisk du vill mot invandring, islam eller vad fan som helst.

Tråden handlar om ett nyfött barn som möts av rasistiskt näthat och du försöker förklara beteendet med logiska argument.
  • rastura
    mjölkallergiker skrev 2018-01-05 22:55:55 följande:
    Du fattar fortfarande inte. Om du vill diskutera invandringspolitik finns andra trådar. Du får vara hur kritisk du vill mot invandring, islam eller vad fan som helst.

Tråden handlar om ett nyfött barn som möts av rasistiskt näthat och du försöker förklara beteendet med logiska argument.
    Men du vet ju inte ens vad rasism är så hur ska vi veta att detta "hat" ens existerar? Bara för att en anonym kränkt åsiktspolis på FL säger det? 
  • rastura
    mjölkallergiker skrev 2018-01-05 22:55:55 följande:

Hemskt med logiska argument =P du kanske vill att man ska hålla på som en rabiat galning som tuggar fradga i stället? För de kommer verkligen lösa problemen,varför är logiska argument ett sånt stort problem för dig? 
  • mjölkallergiker
    rastura skrev 2018-01-05 22:59:00 följande:
    Men du vet ju inte ens vad rasism är så hur ska vi veta att detta "hat" ens existerar? Bara för att en anonym kränkt åsiktspolis på FL säger det? 
    Herregud... Jag bemöter inte ens dina inlägg längre.
  • rastura
    mjölkallergiker skrev 2018-01-05 23:02:25 följande:
    Herregud... Jag bemöter inte ens dina inlägg längre.
    Lättare att köra huvudet i sanden va och låtsas som det regnar? Såna som dig är orsaken till varför denna stackars bebis får utstå rasism ,du är direkt skyldig till att sånt sker  
  • SofieJ
    rastura skrev 2018-01-05 22:59:00 följande:

Menar du ens allvar? Är det okej att hata oskyldiga småbarn för en "större sak"?

Man måste väl kunna driva striktare invandringspolitik utan hat? Ditt förakt för dessa människor syns lång väg.
  • svartakatten98
    mjölkallergiker skrev 2018-01-05 22:51:28 följande:

Tråden är inte startad för att diskutera invandringspolitik, religion eller andra saker. Det finns andra trådar för det på familjeliv.

Det finns INGENTING som kan försvara att man skriver att man önskar livet ur ett nyfött barn för att hennes föräldrar är av en annan religion. INGET.

Det faktum att ni två, Rastura och svartakatten98, överhuvudtaget får för er att börja diskutera politik och förklara beteendet gör att man blir helt förskräckt över vilket samhälle vi lever i.

Jag håller med, det finns alltid de som går för långt, särskilt bakom en skärm, jag tycker också att detta beteende är sjukt. Det är inte jag personligen som försvarar beteendet, jag är varken rasist eller islamofob och dessutom vänster i grunden, skulle inte lägga rösten på SD då det finns för mycket idiotier där. Men man kan inte bara se den ytliga dimensionen av det enorma problemet som vi har i hela västvärlden idag och som är farligt för alla, även invandrare. Regeringen har ett ansvar att se till att de vi tagit emot är trygga och får en värdig start här, inte förvärra deras situation. Jag föreslår att du läser mina inlägg en gång till. 

På tal om SD så växer partiet även hos invandrare, det säger en del. 
    www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-okar-kraftigt-bland-utrikes-fodda
  • rastura
    SofieJ skrev 2018-01-05 23:06:02 följande:
    Menar du ens allvar? Är det okej att hata oskyldiga småbarn för en "större sak"?

Man måste väl kunna driva striktare invandringspolitik utan hat? Ditt förakt för dessa människor syns lång väg.
    När fan har jag sagt att det är ok,om det ens har hänt

TS har uppenbarligen en politisk agenda med denna tråd då hen direkt drar in SD,jag litar lika mycket på TS som jag litar på en a lagare att vakta min vinkällare 
Svar på tråden Nyfödd bebis utsatt för rasistiskt näthat