Knäckt av alla försök
Smile- På vårdcentralerna brukar det finnas kuratorer.
Det kan ju vara ett sätt att få någon utbildad att prata med.
Smile- På vårdcentralerna brukar det finnas kuratorer.
Det kan ju vara ett sätt att få någon utbildad att prata med.
Smile1234-På mencykeldag 3 (cd3) ska man ta blodprov (fertilitetsprov) för saker som som Amh, Lh, Fsh etc så det kan vara därför ni fick en tid i början av menscykeln. Amh mäter äggreserven, dvs ungefär hur mycket ägg man har kvar, men säger tyvärr inget om kvaliteten.
Smile-Den blinikande smileyn visas när ditt östrogen stigit, den fast lysande smileyn visas när LH ökningen inträffat. När den fast lysande smileyn visas så går det inte att testa fler dagar, för den kommer då lysa nonstop i 2 dygn sen slockna för gott.
Det är olika hur många dagar man får blinkande smileyn, det beror på hur lång tid det dröjer innan LH ökningen kommer.
Lycka till !
Smiley- Efter att den fast lysande smileyn visas så lyser den i 2 dygn (under vilken tid som ägget släpper). Sen tar batteriet i "testningsenheten" slut och hela enheten ska kasseras. Du kan inte använda den igen. Du ska inte fortsätta att testa mer den månaden.
Sen väntar du in mensen, eller plus på graviditetstest.
Kommer mensen så köp en ny förpackning ägglossningstest.
Hej, känner igen en del namn här från andra trådar. Jag kan bara säga att igenkänningsfaktorn är hög.
Vi är inne på vårt 9:e försök denna månad. Hade räknat med bebis till jul. Alltså det här är ju inte kul längre. Det här skulle bli roligt. Kommer ihåg hur hög spänningsnivån var innan/ under sommaren. Typ nu händer det..!!! Tankar som skenade iväg kring praktiska saker kring ?barnet? för att sedan få mensen. Sedan efter sommaren kantades Bim av sorg och gråt. Nu känns det liksom mer varför ska jag ens testa? Ropar; nu kom mensen. Vi utbyter blickar låtsas som att det inte är en biggie. Jag sjunker in i mobilen och googlandet börjar...
Men hoppet dör inte tack och lov. Bim 25/1!
Gällande ägglossningstest från clearblue. Jag använder dom lila testen som ska upptäcka 2 hormon. Kan man bara få blinkande smiley?s en helt månad?, Alltså att jag aldrig får en fast lysande smiley? Är det helt enkelt ett tecken på att jag ej har ägglossning?
Men tack fina du för ett så utförligt och hjälpsamt svar! Jag känner igen lite från en tråd jag kikade in i- vi som ska bli gravida efter Aten? (nåt sånt). Ja det är kanske snart dags att se om detta hjälper. ?Hälsokosten? tar jag redan, tycker du att jag ska börja med allt ovanstående på en gång, eller i en viss ordning?
LLW- Om det skulle visa sig att mannen inte har några spermier alls, så kan man gå vidare med spermiedonation. Om ni kan tänka er det alternativet.