• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • Mickaela_med_ck

Joinar er i syskonverkstaden.. fick ett missfall i början på December (v13 men fostret hade slutat utvecklas i v6 och visste inget förens vi var på tidigt ultraljud), vi åkte till New York med barnen under nyår (har 2 flickor sen innan), mensen kom på nyårsafton. Vi började babyproduktion direkt efter den. Har relativt oregelbunden mens men den kom den 4 Februari. Idag är det den 8 Mars, ingen mens i sikte. Dock en minimal brunblandad flytning idag som skrämmer mig (ursäkta ????) . Vill inget hellre och mer än att bli gravid men vågar inte hoppas. Har inte vågat ta ett gravtest heller (för sen i december ligger det 6 negativa i lådorna) Livrädd för ett till missfall om det nu skulle vara så att vi plussar. Så jag avvaktar väl en vecka till eller så just in case. Är sjukt trött hela tiden, hungrig som en hel Karl,molvärk i nedre magregionen, blir äcklad av massor och tycker mycket luktar äckligt,kissar ca 4 ggr per natt och ca 1 gång i timmen under dan. Bara för att jag skriver nu kommer väl mensen ikväll eller nått. Ibland känns allt så hopplöst..

• LOTTA78T
    Mickaela_med_ck skrev 2018-03-08 16:06:50 följande:

Joinar er i syskonverkstaden.. fick ett missfall i början på December (v13 men fostret hade slutat utvecklas i v6 och visste inget förens vi var på tidigt ultraljud), vi åkte till New York med barnen under nyår (har 2 flickor sen innan), mensen kom på nyårsafton. Vi började babyproduktion direkt efter den. Har relativt oregelbunden mens men den kom den 4 Februari. Idag är det den 8 Mars, ingen mens i sikte. Dock en minimal brunblandad flytning idag som skrämmer mig (ursäkta ????) . Vill inget hellre och mer än att bli gravid men vågar inte hoppas. Har inte vågat ta ett gravtest heller (för sen i december ligger det 6 negativa i lådorna) Livrädd för ett till missfall om det nu skulle vara så att vi plussar. Så jag avvaktar väl en vecka till eller så just in case. Är sjukt trött hela tiden, hungrig som en hel Karl,molvärk i nedre magregionen, blir äcklad av massor och tycker mycket luktar äckligt,kissar ca 4 ggr per natt och ca 1 gång i timmen under dan. Bara för att jag skriver nu kommer väl mensen ikväll eller nått. Ibland känns allt så hopplöst..

Har du tagit ett graviditetstest? Kan vara en nidblödning <3
  • Mickaela_med_ck
    LOTTA78T skrev 2018-03-08 17:19:34 följande:

Har du tagit ett graviditetstest? Kan vara en nidblödning <3

Tog ett för ca 20 minuter sen som visade negativt. Får bli gyn och kolla vad det är för fel istället..
  • Milian03
    Mickaela_med_ck skrev 2018-03-08 17:54:48 följande:

Tog ett för ca 20 minuter sen som visade negativt. Får bli gyn och kolla vad det är för fel istället..

Har du oregelbunden mens så kanske det är den som är på gång nu. Ibland börjar det med bruna flytningar.
  • Entriss
    Frallanz skrev 2018-03-08 12:30:06 följande:

Bim idag! Mensvärk frn helvete och testade detta precis.

Vågar jag säga att sonen får ett syskon i november?!

Absolut!! Grattis!! :D
  • Frallanz
    Entriss skrev 2018-03-08 20:40:58 följande:

Absolut!! Grattis!! :D

Men ååh tack! :D inte fattat det än!
  • Frallanz

Tack för alla grattis! Inte sjunkit in riktigt än.

Tror jag slappnar av mer om nån vecka :)

Jag fick vit, mjölkig/vattnig flytning dagen innan bim.

Brukar aldrig ha det, kom en gång rejält i trosorna (sorry för äcklig info haha), men nån som fått de som gravsymtom? Hade det intemed sonen iaf

• LOTTA78T
    Frallanz skrev 2018-03-08 23:14:09 följande:

Tack för alla grattis! Inte sjunkit in riktigt än.

Tror jag slappnar av mer om nån vecka :)

Jag fick vit, mjölkig/vattnig flytning dagen innan bim.

Brukar aldrig ha det, kom en gång rejält i trosorna (sorry för äcklig info haha), men nån som fått de som gravsymtom? Hade det intemed sonen iaf

Jag är rätt torr den här gången, är 99% säker att jag är gravid, mår illa, har skitont i brösten och det drar, molar och bränner i livmodern, kände exakt så här m de andra 2 m minus illamående så här tidigt , men vet att jag med de andra två så hade jag jättemkt flytningar.
  • LOTTA78T

Blev bara 1 timmes sömn i natt, hade sånna jäkla graviditetstecken så jag inte kunde sova, illa, växtvärk och brösten är så ömma så rör sambon dem så lär han få en snyting. BIM den 15:e.

Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018