• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • joannaq
    Skilla15 skrev 2018-03-03 09:19:24 följande:

Tack. Missfall verkar vara lika vanligt som att få friska välmående barn.

Så det är ju bara följa lotteriet och hoppas på tur helt enkelt.

Ligger och inväntar att det ska komma igång. Knepig känsla. Men man kan nog försöka direkt igen, är det ett lotteri man inte kan påverka så e det ju bara chansa vidare...

Ja jag har verkligen blivit förvånad över hur många som får missfall :( Med mitt första barn som nu är 16 år tänkte jag inte på missfall en enda gång, men med mitt andra som nu är 11 tänkte jag väl tanken någon gång.. Men nu känns det nästan som att man är rädd för att bli gravid för att man är rädd att få missfall.. Helt sjukt egentligen! Men nu säger vi nej till MA och tänker fina tankar att allt kommer gå bra <3
  • Skilla15

Tänkte inte heller missfall 2010 2011 där jag fick gå igenom en fungerande. Men andra nu har båda gånger varit skrämmande, men man är ju äldre nu.

Men man blir inte klok på det hur mkt man än vrider på tankarna.

Hoppas innerligt det går fint för dig. Att turen står där nu.

Önskar tredje gångenjilt nu. Så hon får ett syskon i framtiden...

Alltid skönt att

Ventilera. Va med i en sep grupp, men man känner direkt iaf jag att man lämnade den gruppen trots fint stöd i allas lycka och olycka. Man vill inte va den med missfall diskussion i allas ultraljud som går fint...;(

Känns taskigt samtidigt...

• PowerL

Fick plus bim-3 & nu på BIM blöder jag :'(

• joannaq
    PowerL skrev 2018-03-03 15:20:45 följande:

Fick plus bim-3 & nu på BIM blöder jag :'(

Fast har du fortfarande plus? Det finns ju de som blöder I alla fall så borde inte vara någon fara <3
  • PowerL
    joannaq skrev 2018-03-03 21:46:57 följande:

Fast har du fortfarande plus? Det finns ju de som blöder I alla fall så borde inte vara någon fara <3

Ja jag fick starkast gravtest hittils nu ikväll. Två fina rosa streck på apotek hjärtats test. Och fortfarande "1-2 veckor" på digitalt. Men blöder en del :/ Läste att vissa som gjort snitt tidigare kan blöda vid nästa graviditet. Samt om man nyligen gjort cellprov och det har jag... hoppet är inte dött ännu :D
  • joannaq
    PowerL skrev 2018-03-03 23:19:19 följande:

Ja jag fick starkast gravtest hittils nu ikväll. Två fina rosa streck på apotek hjärtats test. Och fortfarande "1-2 veckor" på digitalt. Men blöder en del :/ Läste att vissa som gjort snitt tidigare kan blöda vid nästa graviditet. Samt om man nyligen gjort cellprov och det har jag... hoppet är inte dött ännu :D

Okey men då är det säkert ingen fara <3
  • PowerL
    joannaq skrev 2018-03-03 23:49:14 följande:

Okey men då är det säkert ingen fara <3

Åh jag hoppas verkligen inte det. Kommer verkligen bli testoman nu för att se om allt ökar. VUL är väl för tidigt för att ens se nåt ännu...
  • joannaq
    PowerL skrev 2018-03-03 23:53:43 följande:

Åh jag hoppas verkligen inte det. Kommer verkligen bli testoman nu för att se om allt ökar. VUL är väl för tidigt för att ens se nåt ännu...

Vet inte hur tidigt man kan se, jag gjorde dock ett I vecka 7 och då såg man en liten plutt och att ett hjärta slog där i :))
  • Baraentilligen

Nu är mensen 4 dagar sen. Har pyttelite ljusröda flytningar sen några dagar tillbaka men mensen vill inte komma igång på riktigt! Så frustrerande... Har inte haft en så här lång cykel förut (dag 37 nu, brukar ha 32). Är så arg på kroppen som inte bara kan starta om nu! Varje extra dag innan mensen kommer igång gör plusset till en dag längre bort.

• joannaq
    Baraentilligen skrev 2018-03-04 09:13:06 följande:

Nu är mensen 4 dagar sen. Har pyttelite ljusröda flytningar sen några dagar tillbaka men mensen vill inte komma igång på riktigt! Så frustrerande... Har inte haft en så här lång cykel förut (dag 37 nu, brukar ha 32). Är så arg på kroppen som inte bara kan starta om nu! Varje extra dag innan mensen kommer igång gör plusset till en dag längre bort.

Här kom mensen två dagar tidigt i torsdags blev det då.. Både på gott och ont <3 is Hoppas det sättet igång på dig nu eller att du får ett plus på stickan :))
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018