• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • Entriss
    Charlizee skrev 2018-03-08 08:11:40 följande:

Hur går det tjejer? Tänker på er och håller tummarna!

Här rullar allt på, är på 5+3 idag... Är väääldigt svullen om magen och nu börjar tröttheten slå in... Mitt första symptom som jag fick innan BIM var svullna och ömma bröst och det är lika fortfarande..

Någon kunnig här som vet vart gränsen går för VUL och för vanligt UL?

Hej!! 

Här går det bra, peppar peppar :) 
    Känner att det börjar bli spänt över livmodern/nedre delen av magen. 
    Har inte haft särskilt problem med illamående hittills (ta i trä). Däremot känns brösten nu som två gigantiska blåmärken! Såå ömma och blir nästan värre för varje dag! Har också metallsmak i munnen men annars glömmer jag nästan bort att jag är gravid under korta stunder. 

Jag bokade ett VUL i v 8 (7+3) och då sa min barnmorska att man helst inte gör VUL innan v 8 pga svårt att se tydligt och ge "raka" besked. För  vanligt UL tror jag att man vill göra det tidigast i vecka 10? Men kan ha fel där.. 

Är nu i v 5 (4+5) och idag är det ju precis en vecka sen jag fick plusset :D 

• Frallanz

Bim idag! Mensvärk frn helvete och testade detta precis.

Vågar jag säga att sonen får ett syskon i november?!

• joannaq
    Frallanz skrev 2018-03-08 12:30:06 följande:

Ja det ser det ju ut som :)) Grattis!
  • Milian03

Det tror jag du vågar! Grattis! :D
  • LOTTA78T

Absolut positivt!
  • LOTTA78T

Grattis glömde jag skriva
  • LOTTA78T

Mår illa som sjutton och det trycker, värker, bränner och drar i tjejmagen, beräknad BIM den 15:e. Har 2 barn sedan innan och tycker mig känna igen värken så håller tummarna för att kunna plussa om en v. Har ni haft de här känningarna och hur tidigt. Vågar inte hoppas för mkt, så behandlar det hela som magsjuka. Jag är den enda i familjen som mår illa kan jag tillägga och brösten ömmar ???? och kan dessutom äta, är sugen på salt...

• Frallanz

Tack alla! Det förklarar ju all mensvärk jag haft och den enorma tröttheten åter igen ;) vågar inte tro det än, var mycket mörkare streck när jag plussade med sonen på bim. Men där är iaf ett streck som går att se väl ned ögat :)

• Milian03
    Frallanz skrev 2018-03-08 15:07:21 följande:

Tack alla! Det förklarar ju all mensvärk jag haft och den enorma tröttheten åter igen ;) vågar inte tro det än, var mycket mörkare streck när jag plussade med sonen på bim. Men där är iaf ett streck som går att se väl ned ögat :)

Ta ett digitalt så får du det svart på vitt :D
  • Frallanz
    LOTTA78T skrev 2018-03-08 14:57:27 följande:

Mår illa som sjutton och det trycker, värker, bränner och drar i tjejmagen, beräknad BIM den 15:e. Har 2 barn sedan innan och tycker mig känna igen värken så håller tummarna för att kunna plussa om en v. Har ni haft de här känningarna och hur tidigt. Vågar inte hoppas för mkt, så behandlar det hela som magsjuka. Jag är den enda i familjen som mår illa kan jag tillägga och brösten ömmar ???? och kan dessutom äta, är sugen på salt...

Jag har och har haft allt det där, började ca 1,5 vecka innan bim o det är kvar än. Och jag testade mig som sagt idag och fick två streck :) misstönkte att det tog sig på första nu när jag haft molvärk o mått krassligt sen äl nästan.

Håller tummarna o uppdatera om hur de går för dig :)
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018