• Charlizee

Vi som önskar ett syskon 2018

Hej!! Tänkte starta en tråd för oss som försöker skaffa syskon! Vi försöker skaffa en trea, har försökt 9 månader utan resultat. Skulle vara kul att följas åt om det är fler här inne som önskar ett syskon <3

• Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018
  • A1610
    Baraentilligen skrev 2018-01-24 15:37:45 följande:

Äl+8 och eventuell nid-blödning! Iiiih!!! :D Hur ska jag kunna vänta två veckor med att testa, som jag hade tänkt från början... Har lite kramp också. Brukar varken ha det ellerhär blödning innan äl+10/12 någonting. Dessutom var det bara en liten blodstrimma och sen inget mer. Verkar inte vara mens på gång en vecka för tidigt åtminstone. Åååh vad jobbigt med denna väntan! Nu kommer jag inte kunna tänka på någonting annat de kommande dagarna!

Åh, det låter ju minst sagt lovande!! Hoppas hoppas!
  • A1610

Jahopp, Bim -1 idag och ultrablankt test :(....

Jag hade faktiskt lite mer hopp än annars då jag på ÄL +5 fick som en blödning som jag då hoppades vara en nidis. Känns lite deppigt. Nästa ÄL infaller runt min födelsedag. Vår första vart till på min födelsedag för 2 år sen...får väl rikta hoppet framåt...:/

Hur många i tråden har plussat i jan ?

Lycka till ni andra <3

• A1610
    Maline91 skrev 2018-01-23 18:59:00 följande:

Nehe. Spotting nu ikväll. Fy vad tråkigt. :(

Uhh. Tråkigt! Har ni precis börjat eller har ni försökt ett tag?
  • Charlizee
    Lottch3n skrev 2018-01-24 13:09:01 följande:

Var tvungen att ta ett äl-test förut, eftersom jag känner som jag gör. Lite skumt att få ett sånt utslag på cd8, har aldrig fått det innan :/

Jag kan få ganska starka utslag inpå att mensen har slutat. Brukar hålla i sig ett par dagar...kanske kan vara det?
  • Charlizee
    A1610 skrev 2018-01-24 19:11:42 följande:

Jahopp, Bim -1 idag och ultrablankt test :(....

Jag hade faktiskt lite mer hopp än annars då jag på ÄL +5 fick som en blödning som jag då hoppades vara en nidis. Känns lite deppigt. Nästa ÄL infaller runt min födelsedag. Vår första vart till på min födelsedag för 2 år sen...får väl rikta hoppet framåt...:/

Hur många i tråden har plussat i jan ?

Lycka till ni andra <3

Nej vad tråkigt Kommer nog bli detsamma här... ska hoppa att testa idag eftersom testet igår var tokblankt.

Då får vi följas åt här nästa månad och peppa varandra <3
  • Lottch3n
    Charlizee skrev 2018-01-25 07:14:47 följande:

Jag kan få ganska starka utslag inpå att mensen har slutat. Brukar hålla i sig ett par dagar...kanske kan vara det?

Jo klart det kan vara nått sånt. Har dock inte haft det tidigare. Får väl fortsätta ta test så får vi se. Kanske får äl tidigare? Känns då så iaf :/
  • Maline91
    A1610 skrev 2018-01-24 19:16:13 följande:

Uhh. Tråkigt! Har ni precis börjat eller har ni försökt ett tag?

Har försökt med ägglossningstest i ett halvår snart.

Jag är dock väldigt osäker på när man ska ligga när man fått pos test. Med vårt första barn gick det på första försöket med ÄL låg samma dag som pos test och dagen efter.

Förra gången låg vi samma dag som test och den här gången dagen efter. :) haha.
  • A1610
    Maline91 skrev 2018-01-25 12:26:19 följande:

Har försökt med ägglossningstest i ett halvår snart.

Jag är dock väldigt osäker på när man ska ligga när man fått pos test. Med vårt första barn gick det på första försöket med ÄL låg samma dag som pos test och dagen efter.

Förra gången låg vi samma dag som test och den här gången dagen efter. :) haha.

Vi fick också första barnet på första försöket, då utan ÄL tester utan vi sexade på under mina fertila dagar enligt en app.

Med barn nr 2 kör vi med ÄL stickor. Vi sexar på så fort vi ser stegringen och den glada gubben. Men det har ju liksom inte hjälpt än haha. Man säger väl 25% chans vid varje ÄL även om man är friska och gör allt ?rätt?...suck!
  • Maline91
    A1610 skrev 2018-01-25 15:59:02 följande:

Vi fick också första barnet på första försöket, då utan ÄL tester utan vi sexade på under mina fertila dagar enligt en app.

Med barn nr 2 kör vi med ÄL stickor. Vi sexar på så fort vi ser stegringen och den glada gubben. Men det har ju liksom inte hjälpt än haha. Man säger väl 25% chans vid varje ÄL även om man är friska och gör allt ?rätt?...suck!

Ja det är väl bara att köra på. Haha. Men visst är man besviken att det inte tog :(!
  • Charlizee
    Lottch3n skrev 2018-01-25 07:19:48 följande:

Jo klart det kan vara nått sånt. Har dock inte haft det tidigare. Får väl fortsätta ta test så får vi se. Kanske får äl tidigare? Känns då så iaf :/

Ja så kan det ju också vara. Mina brukar vara höga efter mens, sjunka och sen stiga igen... men det där är nog väldigt individuellt
Svar på tråden Vi som önskar ett syskon 2018