• Ida3434

RMC Malmö

Söker någon med erfarenheter från rmc i Malmö.

Hur lång tid tog det för er för att få bekräftelse att de mottagit remissen och när fick ni påbörja behandling? :)

• Svar på tråden RMC Malmö
  • XAHHA92
    smulan134 skrev 2018-02-27 21:17:50 följande:

9 månaders utredning lät ju onekligen långt. Gör ni själva utredningen privat eller via landsting då? Ja när man väl fått komma på första mötet på RMC så rullar det på (även om jag tycker det varit utdraget) och ni blir uppdaterade hela tiden, passa på att ställ så mkt frågor ni kan på första mötet :)

Utredningen har skett via landstinget och det ångrar jag stort idag! Ansökte om utredning i maj 2017 och först i september var vi inne på första besöket, sedan var andra läkarbesöket i slutet på januari. Så vårdgarantin har bryts två gånger dessutom!
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • missUniversum

Vi skickade in remiss i november och tror vi fick komma på första mötet i mars eller april. På det mötet bestämdes att vi skulle prova IVF och i augusti fick vi komma på ett startmöte inför IVF. Oturligt nog fick jag aldrig någon mens efter det utan blev igångsatt med sprutor i slutet av oktober. Jag hade tur och det tog sig på första försöket så i sommar kommer det en liten bebis :)

Nästan ett år från remiss till IVF alltså

• XAHHA92
    missUniversum skrev 2018-02-28 09:26:39 följande:

Vi skickade in remiss i november och tror vi fick komma på första mötet i mars eller april. På det mötet bestämdes att vi skulle prova IVF och i augusti fick vi komma på ett startmöte inför IVF. Oturligt nog fick jag aldrig någon mens efter det utan blev igångsatt med sprutor i slutet av oktober. Jag hade tur och det tog sig på första försöket så i sommar kommer det en liten bebis :)

Nästan ett år från remiss till IVF alltså

Men oj, ett helt år? Får jag veta att jag måste vänta ett helt år till så kommer jag braka ihopa totalt..

Men vilken lycka att det tog sig på första försöket! Så underbart med en liten sommarbebis!
  • missUniversum
    XAHHA92 skrev 2018-02-28 09:50:15 följande:
    Men oj, ett helt år? Får jag veta att jag måste vänta ett helt år till så kommer jag braka ihopa totalt..

Men vilken lycka att det tog sig på första försöket! Så underbart med en liten sommarbebis!
    Ja, och de kan neka en plats 2 gånger i rad också om de har många inbokade och så ska det ju passa med ens egen kalender. Säg att man ska resa bort 3 dagar en månad då kan ju den mensen vara körd som försök för att man inte kan vara tillgänglig för alla VUL. Så räkna med att det tar tid. Jag tyckte det var skittjobbigt att försöka hålla kalendern fri och lösa det med jobbet och inte veta när man skulle få börja.
  • XAHHA92
    missUniversum skrev 2018-02-28 10:05:30 följande:

Ja, och de kan neka en plats 2 gånger i rad också om de har många inbokade och så ska det ju passa med ens egen kalender. Säg att man ska resa bort 3 dagar en månad då kan ju den mensen vara körd som försök för att man inte kan vara tillgänglig för alla VUL. Så räkna med att det tar tid. Jag tyckte det var skittjobbigt att försöka hålla kalendern fri och lösa det med jobbet och inte veta när man skulle få börja.

Jag har berättat för min chef vad vi går genom så har redan fått klartecken därifrån att jag plötsligt kan behöva lämna arbetsplatsen och vi tänker låta bli att resa bort så vi inte missar chansen. Jag ska försöka göra allt jag kan så jag inte ska missa fler chanser, för nu har vi väntat tillräckligt :(
  • missUniversum
    XAHHA92 skrev 2018-02-28 10:58:35 följande:
    Jag har berättat för min chef vad vi går genom så har redan fått klartecken därifrån att jag plötsligt kan behöva lämna arbetsplatsen och vi tänker låta bli att resa bort så vi inte missar chansen. Jag ska försöka göra allt jag kan så jag inte ska missa fler chanser, för nu har vi väntat tillräckligt :(
    Jag hoppas det går bra för er och att du blir gravid direkt, inget kul att vänta. Glad

Själv ångrar jag att jag berättade för min chef då han under en middag berättar för alla kollegor vid bordet hur han la på luren i örat på mig och tänkte "vad fan ska dom göra" när jag berättade för honom att jag behövde ledigt för att göra IVF.
  • XAHHA92
    missUniversum skrev 2018-02-28 11:45:27 följande:

Jag hoppas det går bra för er och att du blir gravid direkt, inget kul att vänta.

Själv ångrar jag att jag berättade för min chef då han under en middag berättar för alla kollegor vid bordet hur han la på luren i örat på mig och tänkte "vad fan ska dom göra" när jag berättade för honom att jag behövde ledigt för att göra IVF.

Fy fasen vilken chef! Tyvärr är det inte många som förstår sig på vad andra går genom
  • XAHHA92

Hej, är det någon kvar i den här tråden?

Min läkare har precis skickat en remiss till RMC då jag och min sambo är oförklarligt barnlösa. Vi har försökt i två år. Vet ni hur lång väntetid det är till RMC? Min läkare sa att vi kanske hinner med en informationsträff med läkare där men vi lär inte hinna få någon behandling innan sommaren, suck!!!

• XAHHA92

Såg precis att jag skrivit här innan haha!! Märks att tankarna är någon helt annanstans!

• Ida3434
    XAHHA92 skrev 2018-03-27 19:14:37 följande:

Hej, är det någon kvar i den här tråden?

Min läkare har precis skickat en remiss till RMC då jag och min sambo är oförklarligt barnlösa. Vi har försökt i två år. Vet ni hur lång väntetid det är till RMC? Min läkare sa att vi kanske hinner med en informationsträff med läkare där men vi lär inte hinna få någon behandling innan sommaren, suck!!!

Skulle också vilja veta det. Min remiss skickades för flera veckor sedan man inte hört något ännu. 
Svar på tråden RMC Malmö