RMC Malmö
Söker någon med erfarenheter från rmc i Malmö.
Hur lång tid tog det för er för att få bekräftelse att de mottagit remissen och när fick ni påbörja behandling? :)
Söker någon med erfarenheter från rmc i Malmö.
Hur lång tid tog det för er för att få bekräftelse att de mottagit remissen och när fick ni påbörja behandling? :)
9 månaders utredning lät ju onekligen långt. Gör ni själva utredningen privat eller via landsting då? Ja när man väl fått komma på första mötet på RMC så rullar det på (även om jag tycker det varit utdraget) och ni blir uppdaterade hela tiden, passa på att ställ så mkt frågor ni kan på första mötet :)
Vi skickade in remiss i november och tror vi fick komma på första mötet i mars eller april. På det mötet bestämdes att vi skulle prova IVF och i augusti fick vi komma på ett startmöte inför IVF. Oturligt nog fick jag aldrig någon mens efter det utan blev igångsatt med sprutor i slutet av oktober. Jag hade tur och det tog sig på första försöket så i sommar kommer det en liten bebis :)
Nästan ett år från remiss till IVF alltså
Vi skickade in remiss i november och tror vi fick komma på första mötet i mars eller april. På det mötet bestämdes att vi skulle prova IVF och i augusti fick vi komma på ett startmöte inför IVF. Oturligt nog fick jag aldrig någon mens efter det utan blev igångsatt med sprutor i slutet av oktober. Jag hade tur och det tog sig på första försöket så i sommar kommer det en liten bebis :)
Nästan ett år från remiss till IVF alltså
Ja, och de kan neka en plats 2 gånger i rad också om de har många inbokade och så ska det ju passa med ens egen kalender. Säg att man ska resa bort 3 dagar en månad då kan ju den mensen vara körd som försök för att man inte kan vara tillgänglig för alla VUL. Så räkna med att det tar tid. Jag tyckte det var skittjobbigt att försöka hålla kalendern fri och lösa det med jobbet och inte veta när man skulle få börja.
Jag hoppas det går bra för er och att du blir gravid direkt, inget kul att vänta.
Själv ångrar jag att jag berättade för min chef då han under en middag berättar för alla kollegor vid bordet hur han la på luren i örat på mig och tänkte "vad fan ska dom göra" när jag berättade för honom att jag behövde ledigt för att göra IVF.
Hej, är det någon kvar i den här tråden?
Min läkare har precis skickat en remiss till RMC då jag och min sambo är oförklarligt barnlösa. Vi har försökt i två år. Vet ni hur lång väntetid det är till RMC? Min läkare sa att vi kanske hinner med en informationsträff med läkare där men vi lär inte hinna få någon behandling innan sommaren, suck!!!
Såg precis att jag skrivit här innan haha!! Märks att tankarna är någon helt annanstans!
Hej, är det någon kvar i den här tråden?
Min läkare har precis skickat en remiss till RMC då jag och min sambo är oförklarligt barnlösa. Vi har försökt i två år. Vet ni hur lång väntetid det är till RMC? Min läkare sa att vi kanske hinner med en informationsträff med läkare där men vi lär inte hinna få någon behandling innan sommaren, suck!!!