Tjej, 168 cm lång, rak kroppsform, vad borde hon väga?
Rösta nedan
Rösta nedan
Jag är 168, ''normalbyggd'' och väger ca 63. Hade jag haft mer vältränade muskler hade jag nog kunnat väga mer. Min syster är lika lång som jag men väger ca 80, hon är inte direkt överviktig, möjligvis lite, men framförallt kraftigt byggd och stark. Så det här med vikt och längd säger inte så jättemkt för det mesta.
Finns nån hittepå-regel som killar kör med.. Längden minus 110. Då ser en tjej som bäst ut.
Höll inte alla med om detta när jag vägde 78kg och läste detta. Jag är 180 cm, så drar jag av 110 så ska jag alltså väga 70 kg. Gick ner till 72 kg, inte pga denna regel såklart, och trivdes faktiskt jääävligt bra ju närmre 70kg jag låg! Vill ner dit igen. :)
Finast är väl beroende på vems åsikt man går efter, friskast beror inte på vikten utan på hälsan och kosten som leder till den vikten. Det är möjligt att jag har ätstörning eller BDD men isåfall är det svårt att INTE ha det när alla ständigt påpekar hur stor jag är hur ska man tänka då liksom?
Jag röstade på 55. Är själv 2 cm längre och trivs bäst när jag ligger runt 55-56 kg.
Borde och borde, det går ju inte att svara på, men la rösten på 60 kg då jag anser det vara helt normalt.
Att väga 38 kilo till 168 cm och se "normal" ut, tycker du det låter troligt?