Anonym (Går det ens?) skrev 2018-01-02 19:01:23 följande:
Du lider troligen av en ätstörning och ser inte själv hur du ser ut? Det är otroligt underviktigt att ligga på ett BMI på 13,5, du måste väl ändå inse det? Kraftig undervikt börjar på BMI 16 så även om kroppar är olika ligger 38 kilo ytterligare 2,5 punkter under.
Jag har en extremt tunn benstomme själv och såg förfärlig ut när jag vägde 48, 10 kilo mindre hade nog nästan tagit död på mig.
Ja, alla är förstås olika, jag känner många som är underviktiga enligt BMI och ser helt normala ut, samma med vissa som istället är överviktiga (ej vältränade) och ser lika normala ut. Har fått höra många gånger av flera olika människor att jag sett mullig ut vid 45-50 kg och folk gissar ALLTID att jag väger minst 15 kg mer än jag gör, och då snackar jag om typ läkare och andra opartiska människor, inte gamla halvblinda farmor. BMI är ett mått som funkar på befolkningsnivå men det är stora variationer mellan människor.
Jag kanske har ett ätstört tänk, men det är lite svårt att tänka annorlunda när alla andra verkar tänka samma som jag. Inte kul när man gått upp några kilo och väger typ 50 kg och alla gissar på minst 65 och droppar kommentarer om hur rund man blivit.