Tjej, 168 cm lång, rak kroppsform, vad borde hon väga?
Rösta nedan
Rösta nedan
Någonstans mellan 55-70 kg är väl rimligt till den längden? Ju mer muskelmassa desto tyngre.
Jag är 168 cm och har vägt allt mellan 52 och 65 kilo i vuxen ålder. Jag vill aldrig gå ner till 52 igen, det var för lite. Bäst kändes det nog när jag låg på 58-60 kg men 65, som jag väger nu, är helt okej det också.
Frågan är mer om en "normalbyggd" individ, alltså ingen som aktivt bygger muskler. Jag frågar bara vad andra tycker att en tjej med den längden borde väga.
Men om du, eller någon annan, nu tycker att man ska bygga muskler så får du svara efter det.
Om man ser till BMI så är normalvikten till den längden 52-70 kg. Så det är lite märkligt att dina val börjar på 45 kg (kraftig undervikt) och slutar redan på 65 kg. Hur ser dina egna ideal ut egentligen?
Det intressanta är inte vikten utan vad som väger och var det sitter.
Ur ett hälsoperspektiv är alla alternativ utom möjligen det första helt ok, så jag förstår inte riktigt hur man ska kunna rösta. Jag hade velat väga 52,5 kg till den längden (inte speciellt muskulös, trivs med att vara smal) så jag får väl rösta på det, antar jag.
Jag är också 168 och har vägt mellan 38 och ca 60 kg, vid 60 så var jag FET och vid 38 var jag smal men inte mager. Runt 45-47 ser jag helt normal ut så där trivs jag bäst.
Om man ser till BMI så är normalvikten till den längden 52-70 kg. Så det är lite märkligt att dina val börjar på 45 kg (kraftig undervikt) och slutar redan på 65 kg. Hur ser dina egna ideal ut egentligen?
Jag är också 168 och har vägt mellan 38 och ca 60 kg, vid 60 så var jag FET och vid 38 var jag smal men inte mager. Runt 45-47 ser jag helt normal ut så där trivs jag bäst.