Inlägg från: Anonym (Går det ens?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Går det ens?)

Tjej, 168 cm lång, rak kroppsform, vad borde hon väga?

Anonym (Tjej) skrev 2017-12-29 14:26:18 följande:

Jag är också 168 och har vägt mellan 38 och ca 60 kg, vid 60 så var jag FET och vid 38 var jag smal men inte mager. Runt 45-47 ser jag helt normal ut så där trivs jag bäst.

Det är inte möjligt att du inte var mager vid 38 kilo, du måste ha sett ut som ett skelett. Jag är 167 och vägde 48 när jag var yngre, det såg inte speciellt snyggt ut, alldeles för smalt. Nu väger jag 55-56 och är smal men inte mager. Även om kroppar är olika och ser olika ut trots samma längd och vikt är det inte möjligt att inte vara tokigt smal om man är 168 och väger 38. 
  • Anonym (Går det ens?)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-01-02 17:38:55 följande:
    Det är visst möjligt. Jag skulle kunna säga att det är omöjligt att se smal ut vid 55-56 (jag säger det inte, men skulle kunna) och det skulle låta lika absurt i dina öron som det du skrev låter för mig.

Jag har en liten benstomme och en nätt figur så jag behöver gå ganska långt ner för att se mager ut, innan ben börjar synas och jag får mellanrum mellan låren osv.
    Du lider troligen av en ätstörning och ser inte själv hur du ser ut? Det är otroligt underviktigt att ligga på ett BMI på 13,5, du måste väl ändå inse det? Kraftig undervikt börjar på BMI 16 så även om kroppar är olika ligger 38 kilo ytterligare 2,5 punkter under.

Jag har en extremt tunn benstomme själv och såg förfärlig ut när jag vägde 48, 10 kilo mindre hade nog nästan tagit död på mig.
  • Anonym (Går det ens?)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-01-02 20:44:39 följande:
    Ja, alla är förstås olika, jag känner många som är underviktiga enligt BMI och ser helt normala ut, samma med vissa som istället är överviktiga (ej vältränade) och ser lika normala ut. Har fått höra många gånger av flera olika människor att jag sett mullig ut vid 45-50 kg och folk gissar ALLTID att jag väger minst 15 kg mer än jag gör, och då snackar jag om typ läkare och andra opartiska människor, inte gamla halvblinda farmor. BMI är ett mått som funkar på befolkningsnivå men det är stora variationer mellan människor.

Jag kanske har ett ätstört tänk, men det är lite svårt att tänka annorlunda när alla andra verkar tänka samma som jag. Inte kul när man gått upp några kilo och väger typ 50 kg och alla gissar på minst 65 och droppar kommentarer om hur rund man blivit.
    Jag blir kallad för benrangel av vissa kollegor. Väger som sagt 55-56 (ibland neråt 54) och gör tydligen ett väldigt smalt intryck. Jag tycker själv inte att jag är så himla smal men jag är ju inte tjock eller mullig heller.  

Märkligt att folk har så dåliga ögon gällande dig och gissar så fel, klär du dig väldigt pösigt?
  • Anonym (Går det ens?)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-01-03 20:39:27 följande:
    Nja, komplimanger är något man ger välmenande, inte med en äcklad rynka på näsan eller med efterföljande kommentarer om att brorsans tjej minsann inte släppte efter helt när de blev ihop eller att jag nog borde ta och pallra mig iväg till gymmet igen.
    Anonym (Går det ens?) skrev 2018-01-02 20:57:24 följande:
    Jag blir kallad för benrangel av vissa kollegor. Väger som sagt 55-56 (ibland neråt 54) och gör tydligen ett väldigt smalt intryck. Jag tycker själv inte att jag är så himla smal men jag är ju inte tjock eller mullig heller.  

Märkligt att folk har så dåliga ögon gällande dig och gissar så fel, klär du dig väldigt pösigt?
    Jag tror säkert att du är smal, min syster väger ca 10 kg mer än vad jag gör och hon ser väldigt smal ut fast hon är närmare 60 kg. Men alla är inte så. Enda gången jag har pösiga kläder är hemma på kvällen eller på vintern när jag ändå är hemma. Annars gillar jag kläder som framhäver min figur, och jag antar att det då syns extra tydligt om jag gått upp.

Jag tror helt enkelt att du har någon slags ätstörning eller BDD. Det är synd, troligen är du som friskast och finast vid 55-60 kg.
  • Anonym (Går det ens?)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-01-04 16:42:38 följande:

Finast är väl beroende på vems åsikt man går efter, friskast beror inte på vikten utan på hälsan och kosten som leder till den vikten. Det är möjligt att jag har ätstörning eller BDD men isåfall är det svårt att INTE ha det när alla ständigt påpekar hur stor jag är hur ska man tänka då liksom?

Din omgivning verkar helt dum i huvudet faktiskt. Jag tror att du är jättefin då när du tror du är ?mullig?.
  • Anonym (Går det ens?)
    Anonym (G) skrev 2018-01-11 09:21:35 följande:
    Alla ser olika ut! Jag har själv fått höra, senast igår faktiskt då jag var hos min barnmorska (är gravid) att jag ser helt normal ut. Men sen när hon vägde mig så låg jag ändå på undervikt. Det har jag gjort hela mitt liv, så för mig är det normalt. Det krävs att jag går ner rätt kraftigt för att jag ska se underviktig ut. Har en sån kroppsbyggnad helt enkelt, min mamma är likadan.
    Att väga 38 kilo till 168 cm och se "normal" ut, tycker du det låter troligt?
Svar på tråden Tjej, 168 cm lång, rak kroppsform, vad borde hon väga?