Bonusarna har mer sparat
Nej 500 till de gemensamma (250kr var?) och 250kr till bonusbarnen (125kr var)
Riktigt uselt!
Nej 500 till de gemensamma (250kr var?) och 250kr till bonusbarnen (125kr var)
Riktigt uselt!
Har alla delad ekonomi?
Det har inte vi, alla pengar in är våra pengar. Inget ditt eller mitt.
Eftersom hen har skrivit i plural så sparar pappan 250kr var till de gemensamma men de förstfödda barnen får dela på 250kr.
Nej, hos oss är det ingen skillnad. Och jag blir förvånad att det verkar vara det hos så många. Jag har en dotter sedan tidigare och väntar barn med min nuvarande sambo - idag sparar VI (jag & min sambo) 1050:-/mån till min dotter och kommer spara samma summa till bebisen också. Det är familjens barn och dom gör man ingen skillnad på. Vad min dotters pappa gör eller inte gör är hans sak och det angår inte mig. Jag vet inte om han sparar till henne. Men hur kan det delvis bli hans ansvar att vår gemensamma dotter och min & sambos framtida barn har samma summa till ett spar. Det är ju min sak, vad jag väljer att göra. Om hennes pappa spar till henne är väl det toppen? Jag tycker verkligen inte det är orättvist om mina barn har olika summa slutänden - alla har olika förutsättningar. Livet är inte rättvist. Min dotter kanske har mer pengar från oss men bebisen i min mage kommer få pussa mamma och pappa godnatt varje kväll. Går givetvis inte att jämföra pengar och kärlek - men du fattar poängen.
Sicken drama jag skapade. De flesta har förstått rätt. Jag sparar 250kr till mina barn och min man 250kr till alla sina barn. Hur är det orättvist? Bonusarnas mamma sparar mer än 250, vet ej exakt hur mycket. Tur för dem. Något extra får de mer än gärna ha som tvingas leva i två hem.
Jag vet inte hur Nängs svar och inlägg kunde bli svar på min fråga om alla har delad ekonomi. Jag har inte läst hela tråden och inte Nängs inlägg och jag lägger mig inte i dom heller. Men bara att läsa det du skriver här får mig att undra över världen. Jag tycker det är konstigt att inte spara lika mycket till familjens barn i en familj. Min sambo tycker exakt samma. Så ja, det är uppenbart inte bara jag, som förälder, som tycker det. Det är min åsikt och jag kommer inte dividera mer fram och tillbaka.