Inlägg från: Anonym (Olivträd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Olivträd)

Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!

Pope Joan II skrev 2018-01-03 18:14:29 följande:

Varför sa du att du ville skiljas? Du och din man delar ju samma inställning till detta? Det låter obehagligt och manipulativt, tycker jag, Var du alls orolig över att din man skulle vilja att han 16-åring skulle bo hos er igen? Och fanns det någon som helst anledning att tro att hon skulle vilja det med tanke på att hon inte ens hälsade på dig i kön (som du ju betonar att hon inte gjorde)?

Att han inte ska inkludera dig i deras umgänge låter vettigt.

Så du dikterar att jag betonar nåt bara för att det inte faller inom dina ramar eller fint i dina ögon? Du dikterar vad jag får skriva om om mitt eget liv i min egen tråd? Det låter ju faktiskt inte direkt vettigt (som du ju betonar att det måste göra).

Mycket vettigt att inte inkludera mig, hursa om du hade slut på ord där iom att du upprepar något jag ju precis skrivit (som du ju faktiskt svarade på).

Inget manipulativt öht och dessutom skrev jag skilda boenden vv, hur är det manipulativt? Det heter egenomsorg, men hursa om det ens finns i jantelagens vokabulär nuförtiden? Det kanske du kan svara på?

Att försätta mig och bonusdottern i en mycket jobbig situation vore självutplånande och mycket osunt. Att sätta upp en möjlighet för min make att kunna ha sin dotter boendes hos sig är alltså manipulativt enligt dig? Har jag fattat dig rätt då?

Det BORDE ju egentligen glädja alla styvmors -motståndare egentligen, för då blir ju faktiskt ALLA BARN varannan vecka- barn och ingen får leva i en kärnfamilj, jag menar får en får alla
  • Anonym (Olivträd)
    K grrl skrev 2018-01-03 18:58:58 följande:

Jo, det är extremt manipulativt, och barnsligt, och egenmäktigt, och visar egentligen bara att din bonusdotter nog haft rätt från början.

Och du kan inte svara på min fråga eller ens komma med starkare argument mer än så att det är barnsligt och sen fortsätta tugga om manipulativt beteende, som en upprepad papegoja. Det är faktiskt barnsligt bara det och tyder på att du är helt lost i vad du ens pratar om. Ska du ha en åsikt, ställ dig bakom den och VET vad du pratar om. Blir faktiskt riktigt förbannad över att ödsla tid i en sån debatt. Eller ursäkta mig, såkallad debatt . Nåt uselt försök till en debatt iallafall, men all det oseriösa lyser igenom att det är nån uttråkad bisysslare i nån mörk källare som drömmer om egna barn och minsann vet allt om barn och tycker sig kunna idiotförklara allt som rör sig på forum. Låt mig skratta. Man idiotförklarar bara sig själv. Innerligt. Jag föredrar nog en litet mer seriösare debatt med seriösare debattörer än så. Nån som faktiskt vet vad den pratar om och som verkligen står bakom sin egen "starka" åsikt och inte bara greppar i förvirring helt bananas
  • Anonym (Olivträd)
    smulpaj01 skrev 2018-01-03 19:24:24 följande:

Kärnfamilj är kört för din del oavsett om du flyttar ut varannan vecka eller ej!

Oj jag ryser, är det nåt uselt försök att verka skräckinjagande?
  • Anonym (Olivträd)
    Anonym (argos) skrev 2018-01-03 20:10:11 följande:

De flesta som går i svaromål på detta sätt är själva "övergivna" barn från skilsmässor och ger igen för sina egna ofullkomliga föräldrar. Förbittrade över den där som kom och förstörde deras barndom.

Kan vara värt att tänka på när man får de mest konstiga påhopp.

Man känner andra genom sig själv. Jag är uppväxt med två föräldrar och två syskon, de är fortfarande gifta, bor ganska nära mig och har inte direkt gjort nåt väsen av sig i sina liv. Så kanske mer är den som sa det kan va det
  • Anonym (Olivträd)
    K grrl skrev 2018-01-03 21:31:46 följande:

Om dottern har sagt att hon inte har tänkt komma till pappan så länge TS är där kan du ge dig fan på att TS kallat det manipulativt. Men om TS säger att om barnet har tänkt komma och bo där - med sin pappa - är det inte manipulativt? I vilken värld då? Hur är man funtad som vuxen när man gör en sådan sak? Och hur kan man få det att handla om hämnd?

K grrl skrev 2018-01-03 21:33:09 följande:

*komma och bo där, med sin pappa, då vill TS ha skilda boenden - är inte det manipulativt?

Haha när inte jag som TS har lust att sjunka ner i din sandlåda ska du dra med dig nån annan.. lycka till med ilskan
  • Anonym (Olivträd)
    K grrl skrev 2018-01-03 21:59:26 följande:

Nja, det är argumentation. Det där som du efterfrågade. Vad mig anbelangar har du redan sjunkit djupt i den där sandlådan, och det är mest bara du som verkar arg. Jag har en kärnfamilj - och till kärnfamiljer räknar jag inte skilsmässofamiljer där det finns olika kullar av barn - som jag är väldigt rädd om. Jag skulle inte vilja utsätta mina barn för en styvförälder, och den här tråden är bara ytterligare en bekräftelse på att jag resonerar rätt.

Varför skriver du då ens här? Ah visst inte utsätta, lycka till med det!! Från djupet av mitt hjärta, all styrka och lycka till det. Jättefint att du har ett mål här i livet, men kom tillbaka när du fyllt 20

Ring 112 om du inte tar dig upp ur sandlådan, så du hinner hem till läggdags!
  • Anonym (Olivträd)
    Anonym (???) skrev 2018-01-04 03:02:18 följande:

Vet inte vad ni bråkar om, men..,,

Om Du inte har någon styvfamilj eller erfarenheter av det, får man fråga - varför skriver du här och muckar? :-P

Alla kan drabbas av allt- t o m du! Om du nu inte har vuxna barn...skaffat barn på egen hand (inseminerat sig eller har haft en surrogatmamma)

Utsätta sina barn för en styvföräldern? Vem gör det frivilligt?

HUR fixar du det om den andra vill skiljas och hur förhindrar du då att ditt ex inte ska skaffa en ny? Nyfiken här!

Hehe.

Bara ute efter bråk och ingenting annat. Likt många andra i den här tråden. Patetiskt grälsjuka.

De kanske har taskiga upplevelser själva från barndomen? Uttråkade? Vill Hämnas? Avundsjuka? Vem vet.
  • Anonym (Olivträd)
    smulpaj01 skrev 2018-01-04 08:10:48 följande:

Tror nog de allra flesta förstod exakt vad du menade, men vill man inte förstå blir det svårt.

Bra! Då tar du det rådet själv!

För övrigt förstår man och förväntar sig av motsägare att ni inte förstår. Ni avslöjar er själva när ni gång på gång söker upp såna här trådar och s.k debatterar i, ni är endast ute efter att provocera inget annat. Det är mycket skitsnack och lite väldigt lite råd, om ens NÅT.
  • Anonym (Olivträd)
    Anonym (Dronningen) skrev 2018-01-04 05:25:40 följande:

Först har du kärnfamilj, sedan refererar du till pappan som ditt ex?

Jag får inte ihop det, är jag för trött eller?

Haha exakt
  • Anonym (Olivträd)
    K grrl skrev 2018-01-04 05:14:25 följande:

Du har låtit så här tråden igenom, men funderar på varför debatten inte är seriös...?

Debatten är inte seriös för att du inte är seriös, du är bara ute efter provokation! Därför. För vad gör du annars här? Men som vanligt svarar du ju inte på några frågor jag låter precis hur jag vill i min egen tråd och mobbare som du kan inte diktera det, men jag måste verkligen betyda mycket för dig eftersom att du är så ivrig i mitt liv och detta ämne, ett ämne som du ju för övrigt avskyr och inte vill ha att göra med? Ändå hittar du hit och kommenterar? Jag kommenterar aldrig i trådar jag inte är vän i ämnet med, såvida jag inte en vacker dag blir tragiskt patetisk. Eller bara vill mobba någon. För varför ska jag annars skriva där om jag ändå inte fattar ett dugg eller accepterar det de pratar om, varför inte bara sköta mitt och det jag bryr mig om? Varför tvinga ner mina egna åsikter i folks halsar och be dom dra åt helvete om de inte tar emot det för de måste ju bara fatta vad dumma i huvudet de är som inte har mina åsikter, trots att jag inte alls vet ett skit av vad de pratar om!?

Fortsätt du prata skit bakom min rygg det betyder bara att jag är längre fram än du.., och att du egentligen letar upp trådar där du bara finner fel och allt jag gör här och alla styvmorsor bara är fel betyder att du är rejält avundsjuk.., och att du ens kommenterar om mitt liv och i ämnet betyder ju att det är mer spännande än ditt liv.., fortsätt du med det så lever jag livet under tiden :))
Svar på tråden Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!