BF September 2018
Är det någon som vet hur sjukskrivning påverkar SGIn?
Är det någon som vet hur sjukskrivning påverkar SGIn?
Jag har varit sjukskriven i många år och där emellan mammaledig. Den här inte påverkats alls
Blev sjukskriven till 26e februari. Han sa att om jag vill eller behöver förlänga är det bara att komma dit igen.
Men av alla smärtor etc jag tog upp, så skrev han endast mina problem med ryggen på pappret. Så jag får hoppas fk godkänner anledningen om två veckor.
Läste idag att fosterdiagnostik ska erbjudas för alla gravida. Finns mer info på 1177. Hör av er till er BM så Har hon säkert (förhoppningsvis) info om det. Jag fick ingen info om det förra veckan på inskrivning, men då jag jobbar på sjukhuset såg jag det via intranätet. Ska ringa i morgon och prata. Detta gäller i Skåne! Vet inte om de andra regionerna kör på samma. Det börjar gälla den 1 mars och man ska inte vara längre gången än gravidvecka 13+6 den 1 mars annars faller man under det gamla då bara de över 33 år blir erbjudna..
Spännande! Räknade ut att jag borde vara kring v12 då. Men vad innebär fosterdiagnostik? Är dåligt insatt..
Helt utan förvarning i mig själv så slog känslan till.... Jag ska tammetusan köpa mig en gungstol! En vit, och den ska stå i hörnet brevid spjälsängen. Förstår inte vart denna tanke kom ifrån?
Någon mer som går händelserna lr tankarna SÅ mycket i förväg??
Hihi va gulligt! :) Jag har tänkt tankar som hur ska jag ha råd med allt kan kyrkan hjälpa mig m.m Kanske bra o börja redan nu o försöka få tag i 2nd hand saker då det kan ta tid. Finns ingen pappa i mitt fall som kommer hjälpa till med grejer. När vi köpte vagn sist kostade den 10tusen med väska o ståplatta..känns onödigt dessutom. 2nd hand e helt ok o kan va bra grejer! :)
Känns så mysigt när jag tänker på att det med tur ska komma en söt liten fin person till oss som jag får pyssla om pussa krama klä på byta blöja mata! :D Ännu ett syskon i skaran och mer kärlek i familjen! :)
Nån mer än jag som har ont i magen? Alltså den vanliga magen, inte livmodern? Det hänger kanske ihop med det lätta illamåendet?
Och den här tröttheten, herregud...
Är i v 6+3.
Magont har jag inte.. du kanske har ätit något dåligt och kanske är orolig bara?
Men tröttheten.. Herregud, man är ju helt förlamad. När jag var i V6-7 kom jag knappt ur sängen. Sov 14 timmar och resten av tiden låg jag bara. Nu i v 8 är det dock mycket bättre, är inte alls lika trött.
Nä precis, vill inte vara med och leka!
Kan väl vara att man är svullen så kläderna spänner också och så får man ont av det? När är det okej att börja med gravidstrumpbyxor haha!