Inlägg från: Nostalgity |Visa alla inlägg
  • Nostalgity

BF September 2018

Isavanna1 skrev 2018-01-19 05:38:26 följande:

Samma här! Vad jobbar du med? Mina byxor spänner också och sitter riktigt obekvämt. Jag slipper dra pallar men lyfter mycket metallstänger. Enda kvinnan i verkstan och alla frågar vad som är fel varför jagär ledsen. Jag borde vila mer för jag ser sjuk ut... Undrar vad dem sagt om dem vetat, haha

Jag är lastbilschaufför. Distribution, vilket gör att jag klättrar i och ur lastbilen upp mot 50 ggr/dag. Sjukt påfrestande för mitt mående just nu =/
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity
    Marie357 skrev 2018-01-19 05:25:40 följande:

Att vakna 2½ timme innan klockan ska ringa känns ju mindre kul. Var samma sak igår.

Men var tvungen att kissa och äta något för hade en dov illamående som jag ville få bort..

Igår gick jag en liten promenad innan jobbet, satt som knivar i venusberget.

Men första barnet hade jag foglossning från vecka 19, andra var det från vecka 14 och med 3:e hade jag ifrån vecka 9. Dock är det ju 10½ år sedan sist..

Men lite nervös om det ska komma tidigt nu igen.

Någon mer än jag som är äldre här inne? Jag är 38 år i april.

Och någon mer än jag som väntar sitt 4:e barn?

Med 2a barnet kom foglossningen i vecka 19 ungefär, nu väntar jag 3e barnet och hoppas på att det inte dyker upp snart!

Jag är dock 28, 29år fyller jag i sommar.
  • Nostalgity

Tog sista blodprovet idag. Provet skulle vara klart om en timma sa hon som tog provet alltså klockan 11, gick till disken och sa att ingen ringt mig varken iförrgpr eller igår som de lovat, att dom MÅSTE ringa mig idag och berätta hur provet gick!! Hon skrev en lapp och sa att en doktor ringer mig. Dom stängde 13:30 och ingen har ringt mig ang provsvaren än... O nu är det helg.

• Nostalgity
    Orkide skrev 2018-01-19 15:47:08 följande:

Ånej vad frustrerande!!!! Ah vad jobbigt

Det lär ju inte vara en glad jag som stövlar ner på måndag! Jag är en sådan som har svårt att hålla mig för att säga vad jag tycker och tänker.
  • Nostalgity

Ja riktigt dålig stil av dom! Jag var upp och sa till särskilt för att dom inte ringt på tre dagar och idag var det slutgiltiga, är så himla upprörd och besviken på dom!

• Nostalgity
    Mimipig skrev 2018-01-19 18:56:17 följande:

Näe! Ställ till meden scen på måndag.

Haha nä, dramaqueen är jag då inte
  • Nostalgity
    Milie skrev 2018-01-19 22:38:21 följande:

Så jäkla störigt! Fast en timme lät lite väl snabbt. Röret ska ju koagulera i 30 minuter och sen centrifugeras i 10 minuter och sen tar analysen säkert 15-20 minuter. Det plus kötid eftersom det troligtvis finns fler prover som ska analyseras. Men hur som... Jävligt illa att inte kunna ringa upp som utlovat. Det tar inte många minuter.

Det var akutmärkt prov, så två timmar max ska det ta. Men hon sa att en timma så är de klart ca, så antar de inte va mycket kö.

Är riktigt besviken. Såå dåligt bemötande att dom inte ens kan ringa upp! Helgen kommer vara oändligt lång.
  • Nostalgity
    beso skrev 2018-01-20 10:13:42 följande:

Jag har kunnat dricka kaffe tills igår då d smakade urk trots socker o mjölk o jag vart tvungen hälla ut d. Har börjat med te istället som jag annars tycker e rätt menlöst! ;) Läst dock om forskning som visar att mer än en kopp om dan ökar missfallsrisken markant. Jäkligt trist då jag vill dricka massa Cola.. Googla om du vill! :)

Det här med cola.... Jag kan dricka 2-4 stora glas om dagen. Har gjort i mina tidigare graviditeter också. Trodde inte de va nån fara? Men nu när jag läser så verkar de så?
  • Nostalgity
    beso skrev 2018-01-20 10:47:03 följande:

Ja jag oxå! Har svårt f vatten! Mjölk går bra men tar ju slut hela tiden! ;)

Jag har alltid tagit ett glas vatten när jag varit törstig, till maten etc. Alltid föredragit vatten. Men nu går de inte så bra! Jag kan dricka ett glas vatten om jag håller andan... Det luktar sååå mycket järn, och glaset luktar diskmedel. Mitt luktsinne är tusen ggr värre än innan och innan hade jag luktsinne som en gravid haha
  • Nostalgity

Ringde för ett tidigt ul nu på morgonen, fick tid 20e februari och kommer då vara i vecka 11, passar perfekt för oss att kolla så den lever just då... För då kan vi outa det efteråt =) tänkte vänta tills fästmannen fyller den 18e mars, men vi får se hur de går! I vecka 11 är det iaf lite mer säkert att vi får behålla det lilla.

Nu väntar jag bara på att gyn ska ringa upp 09.35 så jag kan skälla på dom! Och ringer dom inte upp igen ang provsvaren innan klockan 14 så åker jag upp och skäller ut dom efter noter. För nu får de fasiken vara nog ;)

Svar på tråden BF September 2018