Inlägg från: Otit |Visa alla inlägg
  • Otit

BF September 2018

Lilj3 skrev 2018-03-13 07:02:58 följande:

Ja det är så svårt att veta. Man kanske inte ska stirra sig blind på enskilda värden heller egentligen eftersom det är fler faktorer som spelar in på slutresultatet. Har iaf bestämt mig för att sluta googla nu och invänta besked på torsdag istället.

Menade såklart att skriva det är och inte fetma!! Haha! Jag satt också jag googlade. Men bestämde mig också att sluta och invänta kub. Tror att det värdet i kombination med hcg, backspelet och ålder som avgör snarare än själva PAPPA-a värdet. Håller tummarna att allt går bra!
  • Otit
    Tokmamma skrev 2018-03-14 16:42:13 följande:

Hej.

Varit på kub och jag är 11+6 enligt sista mens men fick uträknat 12+3. Vilken ska jag följa?

Kub visade bra siffror. Jätte skönt.

Du ska räkna med det dom sa på ultraljudet. I mitt landsting gör man en datering vid kub och det är den som gäller. Det är det som avgör när du får komma på rul bland annat. Skönt att allt såg bra ut!
  • Otit
    Tokmamma skrev 2018-03-14 17:34:37 följande:

Jag frågade och fick då svar att det är för tidigt att bestämma så det står fortfarande 26/9 enligt sista mens. Kluven.

Okej!! Kanske är för tidigt då, hör har man skjutit fram tiden för när man gör kub. Så tror inte man får göra så tidigt som vecka 11, just för att dom vill kunna datera.
  • Otit

Åh hörrni! Känns som att jag är den enda som inte har gjort UL än. Ska på kub klockan 8 idag och mår illa av nervositet. Känns så otroligt att det faktiskt kommer vara en bebis på skärmen. Är inställd på det värsta.

• Otit

Tack för pepp!! Det gick superbra, det var en sprattlig liten groda där inne som levde och frodades! Fick låg sannolikhet på alla trisomier också. Jag storgrät hela ultraljudet. Är fortfarande i chock. Har varken hunnit eller velat ta till mig den här graviditeten. Nu kommer det nog sjunka in att vi ska bli fyra!! Lycka till till er som inte har gjort kub än!

• Otit

Hur har det gått för er som fått nytt jobb? Har ni berättat för era chefer än? Jag började på mitt nya jobb i onsdags. Ska ha genomgång med chefen på tisdag och tänkte berätta då. Känns sjukt jobbigt. Känns som att jag ställer till det så plus att jag tycker jobbet verkar så roligt. Känns tråkigt att inte få jobba där så länge innan jag ska föda.

• Otit
    FrkMalin skrev 2018-03-23 17:20:08 följande:

Jag är inne på min tredje vecka på mitt nya jobb, jag gjorde så att jag berättade för chefen när vi skulle skriva på anställningsavtalet... Kände precis som du gör, mycket ångest och oro kring hela situationen och hade inte planerat att berätta så tidigt men det blev så och jag är verkligen glad att jag gjorde det. Hon har dragit undan mig och frågat hur jag mår, om hur länge jag tänker att jag skulle vilja jobba och när/hur jag vill berätta för kollegorna. Vi har APT med all ordinarie personal om två veckor så vi tänkte berätta det då, det känns tryggt att ha någon att bolla med! Jag sa precis som du skrev på slutet, att man inte hinner jobba så länge men som min chef svarade så kommer vi börja jobba igen när ledigheten är över och att få barn är något som de flesta går igenom.

Okej!! Vad skönt att det har gått så bra! Jag skrev ju på innan jag visste att jag var gravid. Och har tyckt det kändes konstigt att berätta innan kub när jag inte ens har börjat jobba där. Skulle varit onödigt om något varit fel. Men försöker tänka att chefen nog visste att jag skulle skaffa fler barn någon gång!!
  • Otit

[quote=78601518][quote-nick]beso skrev 2018-04-02 15:05:34 följande:[/quote-nick]Är i v19 idag o har kännt sparkar länge. Men orolig då de inte blivit direkt starkare senaste 3veckorna! Är det normalt tror ni? Har ju varit gravid 3 ggr tidigare men kommer inte ihåg..! ;)[/quote

Fram till vecka 24 så behöver man inte känna bebisen varje dag. Tänker att den är så liten att den kan ligga lite hur som helst och sparka inåt osv. Så tror inte det är någonting konstigt :) men man är ju alltid lite orolig.

• Otit

Tror att jag kände tre små buffar igår <3 vecka 16+1 med andra barnet. Kände i 18+0 med första. Vill bara ligga ner nu och försöka känna fler buffar. Det är så mysigt. Längtar tills man kan känna varje dag!

• Otit
    Cookies skrev 2018-04-17 05:58:59 följande:

Hejhej, jag har BF 27 september så jag tänkte hoppa in här

Kul!! Vi har samma BF!
Svar på tråden BF September 2018