FrkMalin skrev 2018-03-23 17:20:08 följande:
Jag är inne på min tredje vecka på mitt nya jobb, jag gjorde så att jag berättade för chefen när vi skulle skriva på anställningsavtalet... Kände precis som du gör, mycket ångest och oro kring hela situationen och hade inte planerat att berätta så tidigt men det blev så och jag är verkligen glad att jag gjorde det. Hon har dragit undan mig och frågat hur jag mår, om hur länge jag tänker att jag skulle vilja jobba och när/hur jag vill berätta för kollegorna. Vi har APT med all ordinarie personal om två veckor så vi tänkte berätta det då, det känns tryggt att ha någon att bolla med! Jag sa precis som du skrev på slutet, att man inte hinner jobba så länge men som min chef svarade så kommer vi börja jobba igen när ledigheten är över och att få barn är något som de flesta går igenom.
Okej!! Vad skönt att det har gått så bra! Jag skrev ju på innan jag visste att jag var gravid. Och har tyckt det kändes konstigt att berätta innan kub när jag inte ens har börjat jobba där. Skulle varit onödigt om något varit fel. Men försöker tänka att chefen nog visste att jag skulle skaffa fler barn någon gång!!