Inlägg från: Nostalgity |Visa alla inlägg
  • Nostalgity

BF September 2018

Hej. Jag har inte fått någon smärta lr känningar i magen under dagen, heller inte några mängder blod.... Fick rött blod på pappret en gång till efteråt och då även 2 droppar i toastolen.. Efter det har de avtagit.

Men det kanske är vanligt att blödningarna dröjer ett dygn lr två?

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity
    Orkide skrev 2018-01-12 06:27:00 följande:

När jag fick mitt missfall så fick jag ljusrosa flytningar i några dagar som sen övergick till blodflytningar o sen med klumpar, jag fick även jätteont i magen. Vissa blöder pga av sköra slemhinnor och är en del v deras graviditet. Min svägerska har haft så och även min kompis. Så blod behöver inte betyda att något är fel. <3

Har fortsatt komma rött blod idag... Men fortf inga större mängder, heller ingen smärta och fortf ömma bröst. Inte haft nå mer sex..... Så känns lite konstigt att det är rött blod som kommer? Ifall de inte är ett mf menar jag
  • Nostalgity
    Orkide skrev 2018-01-12 06:27:00 följande:

När jag fick mitt missfall så fick jag ljusrosa flytningar i några dagar som sen övergick till blodflytningar o sen med klumpar, jag fick även jätteont i magen. Vissa blöder pga av sköra slemhinnor och är en del v deras graviditet. Min svägerska har haft så och även min kompis. Så blod behöver inte betyda att något är fel. <3

Fick du ont i magen på en gång vid de rosa flytningarna eller kom det förns själva klumparna kom?
  • Nostalgity
    Orkide skrev 2018-01-12 18:21:05 följande:

Jag hade nog som molvärk hela tideb men när det röda med klumpar kom var så fick jag som sammandragningar. Jag hoppas att du blöder som en normal del kring graviditeten <3

Okej. ... Ja än har jag inte haft nå molvärk eller något. Fortsatt rosa på pappret men inge i trosskyddet och nu i em /kväll kommer de knappt något. Har telefontid på tisdag, om de fortsätter såhär tills dess kommer jag kräva att få ta blodprover.... Så jag vet om jag är gravid eller inte. Går in i vecka 6 imorgon.

Hur går det med din grav? Vilken vecka är du i?
  • Nostalgity

Hejsan. Har ju haft små blödningar sen onsdags, men idag ingenting. Ingen smärta heller. Ömma bröst har jag och trötthet.

Är i 5+0 idag.... Tog ett test nyss.

Tror ni att de borde visa 1-2 eller 2-3 om de skulle vara ett missfall kroppen spökar med?

Eller vad är eran tanke?

• Nostalgity
    Milie skrev 2018-01-13 17:41:37 följande:

Jag är också 5+0 idag och tog också ett test idag som visade 3+ och det är ju precis så det ska vara. Det är ju ingen garanti, men jag tycker absolut det är positivt när du haft en blödning. Att den slutat, att du inte har ont och att hCG är normalhög måste ju vara jättegoda tecken. Jag tycker din situation verkar väldigt hoppfull.

Vad tryggt att höra att de verkar vara som de ska, även om de inte är en garanti..... Är alltid skönt att få en annan människas åsikt och tankar!

Vad kul med en som är precis lika långt gången!

=D

Jag har telefontid på tisdag med kliniken, så tänkte tjata till mig några blodprov o kolla hcg stigning hehe. Då man ändå inte kan se något på vul såhär tidigt.
  • Nostalgity
    Milie skrev 2018-01-13 19:28:28 följande:

Ja, riktigt kul att det var på samma dag, men jag såg att vi inte hade samma BF. Det låter som en bra idé att få komma in och kolla att det stiger.

Mitt Bf blir 12-14sept. Ditt?
  • Nostalgity
    Mimipig skrev 2018-01-15 08:32:37 följande:

Ni som börjat må illa - när började det för er? Jag mår fint ännu och har glömt i vilken vecka illamåendet och tröttheten kom sist.

Jag är i vecka 6 och nu har det smugit sig på! Främst vid hunger och när jag kör bil, blir åksjuk. Trött har jag varit sen strax innan bim.
  • Nostalgity
    Milie skrev 2018-01-15 09:23:49 följande:

Är allt okej med dig? Det låter ju toppen att du mår illa, hehe. Nämen, du förstår. Graviditetssymtom är ju ett gott tecken.

Hehe ja jag förstår hur du menar.... Alla symptom är välkomna just nu! Har fortsatt blöda lite grann varje dag... Som tur är inge klarrött, inge klumpar, ingen smärta eller känning nånstans. Brösten är ömma fortf, tycks bli värre för varje dag, tröttheten håller i sig, svullen och så kom illamåendet som ett brev på posten. Klarade inte av att sortera ut pappret som låg blandat med dotterns slajm igår kväll, var tvungen att be sambon göra det haha.

Men vi får se vad doktorn säger imorgon em via telefon. Vad han tycker jag ska göra? Om han tycker de låter som mf på g eller bara ofarliga blödningar? Har blödigt smått i 6 dagar nu.
  • Nostalgity
    Abla skrev 2018-01-15 13:18:28 följande:

Kan du inte få komma in och kolla upp det? Hur många veckor har du gått? Jobbigt att vänta och inte veta , men som någon annan också sa så om du fortfarande har graviditetssymptom så är det i alla fall jättebra. Jag som haft missfall kan säga att mitt illamående försvann nästan direkt i samband med blödning.

Ja det är jättejobbigt att inte veta. Men gjorde ett cb digital i lördags då var jag på 5+0 och det visade 3+. Idag är jag 5+2, så det stämmer ju. Men vet å andra sidan inte hur snabbt de digitala dalar vid mf?

Ska försöka få komma in imorgon på blodprov och se hur högt lr lågt mitt hcg är, samt kanske ett vul....men det ser man ju inte så mycket på än? Så de kanske skapar mer oro hos mig....
Svar på tråden BF September 2018