Inlägg från: Nostalgity |Visa alla inlägg
  • Nostalgity

BF September 2018

Otit skrev 2018-03-09 15:11:45 följande:

Är ju så dumt ibland att man kan läsa sin egen journal. Såg att provet PAPP-a var mycket lägre än med dottern.... har ingen jäkla aning om vad det betyder.

Vart är det du kan läsa din journal? På 1177 finns ingen journal jag kan läsa iaf =/
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity
    Otit skrev 2018-03-09 16:06:00 följande:

Svarade kanske inte på sin fråga, sorry! Men om man loggar in på 1177 mina vårdkontakter så ska man kunna läsa sin journal. Vet dock inte om det är så i alla landsting?

Nä, Södermanlands län delar tydligen inte med sig av allt. Bara beg. Saker =(
  • Nostalgity

Är det bara jag som tycker att min läkare inte är helt funtad?

Han sa att man kan inte ha foglossning i vecka 13 för graviditeten är SÅ liten! Att mitt onda i höfterna och huggen i ljumskarna inte kan bero på foglossning?

• Nostalgity

Då går vi in i vecka 14 idag, fasiken vad veckorna går fort nu för tiden! 38 dagar kvar till RUL <3 förhoppningsvis får vi då veta könet på mini =)

Hur tänker ni andra ang att ta reda på könet?

Ni som också har barn sen innan... Hur gjorde ni då vs nu?

• Nostalgity
    Otit skrev 2018-03-10 09:06:29 följande:

Härligt!! Tiden går så fort :) vi tog reda på könet på första barnet. Hade sagt att vi inte skulle ta reda på det denna gången. Men ju längre tiden går desto mer övertygade blir vi om att vi kommer ta reda på det igen. Blir lite irriterad på vissa personer runt omkring oss som som öppet tycker och tänker om hur vi gör med vårt barn. Dom sa bland annat att det är halva upplevelsen att få veta vid förlossningen eller att det var hela grejen med att få barn typ. Jag och sambon fick ju en fantastisk upplevelse när vi fick veta på RUL att det var en tjej. Vi blev så glada. Alla gör ju som man vill, men som gravid är det ju uppenbarligen okej för folk runt omkring att berätta hur man ska göra och inte. Men ni ska ta reda på kön? :)

Folk tycker och tänker så mycket hela tiden om andra! Det kanske var DERAS grej vid deras graviditet, det betyder inte att det är hela ER grej! Ni kanske värderar annorlunda och er grej är något helt annat. Det är ju massa annat som händer lr kan hända vid en förlossning och då kan de vara en trygghet att redan veta om det är en han eller hon. Så tänker jag iaf!

Här är det ingen som säger något till mig, dom har gett upp för länge sen om att uttrycka saker om MIG haha!

Ja jag tog reda på könet de andra två ggrna, likaså denna gång! Markant skillnad mellan pojke och flicka på ul... På pojken såg man en väldigt stor pung mellan benen (svälld pga mina hormoner etc) så det var de första vi såg =D på flickan fick man leta efter 3 vita streck hehe.

Vi hoppas verkligen på en pojke denna gång! Då sambon har 3 flickor sen innan.

Magkänslan säger pojke.. Så även min kroppsform. Får bara mage med pojke och med flicka går jag upp runt om höfterna också.
  • Nostalgity
    Orkide skrev 2018-03-10 09:56:54 följande:

Vi tänker ta reda på det. Har gjort det med båda innan och för vår del handlar det om att sluta kalla den för ?den? och vi har oftast betmt namn ganska snabbt

Ja man vill ju inte kalla den för den helst! Förstår grejen med att ta reda på könet.

Jag har också bestämt namn tidigt till mina barn, och så vill jag förbereda innan också... Med kläder, saker, färger på vagn etc. Vill inte ha en HEN...det ordet är det fulaste jag vet!
  • Nostalgity
    Hellan skrev 2018-03-10 11:54:16 följande:

Vi har inte tagit reda på könet vid våra tidigare graviditeter, sambon såg dock på bägge rul att det var pojkar, 100% säker på första, andra dock mer osäker. Vi kommer inte att ta reda på det denna gång heller tror jag, just för att jag tycker att det är halva grejen att inte veta förrän den är ute. Dock ser jag mer och mer det praktiska i att veta (har sett en så fin rosa barnvagn), men är på tok för rädd att det skall komma ut fel sort, det tror jag inte att mitt psyke skulle fixa ( vet ett fler tal som väntat en sort och vid förlossningen kom en annan sort ut).

Så jag är mer impad av de som vågar ta reda på könet med tanke på att det ändå inte är 100% säkert

I vårat fall har vi haft såpass säkert att vi såg 3 streck på dottern och en jättestor pung på sonen... Så vi har kunnat lita på det till 100%.... Som har verkligen velat visa sina kön till mig haha
  • Nostalgity

Går in i vecka 15 på lördag, men tror vi redan bestämt namn! (om det är en pojke)... Känns helt galet tidigt, men är jättekräsen och jag o mina två barn har amerikanska namn så det blir svårare att matcha, sambon har ett helt vanligt namn så han får finna sig i att jag bestämmer namn till 80%, hehe!

Vi har t. O. M tittat ut och bestämt vilken vagn vi ska beställa.... Men det gör vi i slutet av nästa månad efter RUL. Känns som man äntligen börjar närma sig mitten av graviditeten på nå sätt!

Och på söndag ska vi berätta för släkt o familj om graviditeten! Lördag kväll kommer vi berätta för mina barn. På lördag ska deras mormor vara barnvakt så vi väljer att berätta när de inte finns någon risk att de kommer ut innan =D

Några som hunnit berätta än?

• Nostalgity

Go kväll alla tjejer!

Vecka 15 entrade vi igår, idag har vi haft kalas för sambon och då kommit ut med bebisnyheten!

Sonen hade en tröja med "big brother 08" och dottern "Middle Sister 12".... kalaset gick och jag gömde mig såklart i köket... Sen efter kanske en timma så skulle storesyster amma sin lilla, på åvanvåningen (dottern var där uppe o lekte) .. Sen kom hon ner, jag satt då me alla andra, och så stod hon upp och sa "jaa, man får väl gratulera då!" med ett stort flin.... Varken mamma, styvfar,yngre storesyster etc förstod först.... Så syster fick säga att är de ingen som sett dotterns tröja?!

Sen kom de fram o alla blev glada o ville titta på ul bilden från vecka 12 och undra när vi ska ha RUL.

Storasyster fråga om jag vill ha mamma/gravid kläder av henne också! Såklart jag ville =) och så ska hon spara hennes lillas kläder ifall vi får en tjej.

Min mammas 13e barnbarn! Det blev iaf massa frågor etc... Så de kändes kul!

• Nostalgity
    Smka skrev 2018-03-19 17:57:43 följande:

Kul för alla er som får se livliga bebisar på kub men är det inte fler än jag som inte gör det? Hur går det för er? Hur går tankarna.

Vi gör inte kub!

Vi känner att oavsett så är bebis välkommen till oss.

Vi fick se bebisen på fosterdiagnostiken i vecka 12 istället. Skillnaden är att man inte gör blodprov.
Svar på tråden BF September 2018