BF September 2018
En stilla undran.. På RUL fick vi datumet framflyttat 2 dagar, så enligt det är vi i 20+6 idag. Nu har jag precis varit hos bm och hon sa 21+0... Någon som har en idé om hur de diffar med en dag där? Hehe
En stilla undran.. På RUL fick vi datumet framflyttat 2 dagar, så enligt det är vi i 20+6 idag. Nu har jag precis varit hos bm och hon sa 21+0... Någon som har en idé om hur de diffar med en dag där? Hehe
[quote=78681280][quote-nick]Elina22 skrev 2018-05-02 16:54:51 följande:[/quote-nick]Hej allihopa!
Behöver er hjälp hehe.eftersom detta är första barnet har jag ingen aning om gällande barnvagnar märken vad man ska tänka på osv.
Är i vecka 22 så börjar närma sig o bestämma vagn. Velar mellan Emmaljunga nxt90 & Bugaboo Donkey 2
Emmaljunga tycker jag är så fin, stabil och bra kvalité. Väldigt dålig som syskonvagn
Bugaboo sämre kvalité inte lika fin, men så bra syskonvagn!
När behöver man syskonvagn? Åker en 2,5 åring tex vagn? Hur långt mellan barnen ska det va för att fundera på syskonvagn?[/quote
När min dotter var 2,5-3 år ville hon INTE sitta i vagn.... Hon ville gå själv och upptäcka allt. En Annan idé är kanske att köpa en enkelvagn och köpa en ståbräda till alt. En ståbräda med sitts på?
Jag blir tokig!! Försöker hitta kläder som passar såhär års! Varit på hm, cubus, gina, kappahl, Lindex mfl... Både gravida delning och vanlig. Men jag hittar INGENTING!
Jag är inte ens 30, och alla kläder man kan ha nupå gravidavdelningen ser ut som kläder för en mamma på 50talet alt 40 bast!
Är det någon som vet vart jag kan hitta korta klänningar som inte slutar vid knäna, shorts som inte täcker halva låren, tröjor med urringning etc? Jag vill inte klä mig som en nunna bara för att jag är gravid! Samt behöver jag inte ha "kontorskläder"! HJÄLP!
Jag har köpt massor på Zalando.se. Jag är ganska kort så klänningarna blir rätt så långa men jag har klippt av dom och fållat dom till den längd som jag vill ha. Men Zalando har verkligen massa fint! Dom har dessutom 100 dagars returrätt så du kan ju beställa hem och skicka hem det som inte är bra.
Stort utbud ska det ju va........
Bonprix har oxå men vet inte om det matchar dina kriterier.
Hej tjejer. Måste få vädra en sak mer er. Jag vet inte om jag överdriver eller varför jag tänker såhär?
Min sambo har en dotter sen tidigare och hon är här varannan helg, hon är 11år.
Det är klart hon saknat pappa så hon klänger på honom och vill ha honom för sig själv när hon är här. Det kan jag förstå. Min sambo säger även ifrån när hon blir FÖR klängig.
Men.... Det jag tycker är jobbigt är att när han pussar på mig, vilket händer flera ggr per dag, så ska hon nästan alltid också ha en puss av honom efteråt också... På munnen.
Det känns som det blir mycket bakterier i omlopp och de känns som jag då hellre avstår pussar från honom om nu hans dotter har ett överdrivet behov av detta?
Känner mig som en bitter***** över dessa känslor.
Vad anser ni?
Vi har börjat att tömma arbetsrummet/gästrummet för att det ska bli barnrum. Vi har tänkt ha ett sovrum och ett lekrum. Vi kommer ha två pojkar med 2,5års mellanrum. Hur tänker ni kring att dela rum när man egentligen har möjlighet att de ska få varsitt? Bra eller dålig idé?
Jag tycker er idé låter superbra så länge det fungerar. Vi har också funderat på att ha så när barnen är små och sen få varsitt rum när dom blir äldre. Tänker att det är smidigt att tex natta barnen i samma rum, ha alla leksaker i ett rum, )dom kommer ju troligtvis leka ihop mest) sen om dom vaknar på natten så har dom varandra!
Vi var i helgen och beställde denna finnig.
Hos en butik som hade prismatchning, så vi betala bara 6600:- för chassi, liggdel och sittdel och med de nya färgerna som är tilläggskostnad. Supernöjd!