Inlägg från: Sabinac |Visa alla inlägg
  • Sabinac

BF September 2018

Nostalgity skrev 2018-01-25 20:02:17 följande:

Tänkte berätta strax före vi outar det på sambons födelsedag den 18e. Då vi ska låta dottern bära en "storasyster" tshirt och hennes storebror en "storebror" tröja.... Se vem som säger något först?

Tänkte berätta det på fredagskvällen eller lördagsmorgonen innan så sonen går i samma skola som tre av sina kusiner, risk för nyhetsspridning hehe

Kul sätt att berätta på. Vi gjorde liknande när vi skulle berätta om andra barnet. Då fick storasyster ha en tröja där det stod ?jag ska bli storasyster oktober 2016?.

Var tänkte ni köpa tshirts nu?
  • Sabinac
    Almandan skrev 2018-01-25 20:45:38 följande:

Så sent som möjligt. Helst väntar vi till efter RUL. Har en 12-åring som lär bli rätt chockad över beskedet att hans dagar som ensambarn är räknade.

Ja det blir en förändring för honom! Spännande.

Jag skulle också vilja försöka vänta långt in i graviditeten innan vi berättar. Får se hur länge det går att hålla på hemlighet.
  • Sabinac
    Sticky skrev 2018-01-25 22:18:54 följande:

Vi tänkte nog berätta efter kub. Men det är svårt att hålla sig. :)

Ja det är svårt. Tycker det är svårt att inte försäga sig hemma nu precis första dagarna efter att jag plussade. Vill ju prata med sambon om det men barn uppfattar ju allt man pratar om!
  • Sabinac
    Orkide skrev 2018-01-26 05:55:25 följande:

Ficl du mage tidigt eller sent med andra barnet? Jag tycker jag fick kula ganska snabbt sist. Det tycker jag är jobbigt för jag brukar inte ha så lösa kläder i normala fall hehe.

Jag fick nog mage ganska tidigt. Iallafall tidigare än första gången. Får se hur det blir med mage denna gång.
  • Sabinac
    Nostalgity skrev 2018-01-26 06:18:16 följande:

Jag har alltid velat berätta på så sätt, men har inte blivit av de 2 ggr innan hehe. Kul å se deras reaktioner. Men det är långt till 18e mars, men vi har inte någon som fyller år innan dess som tur är så jag kan nog dölja magen!

Spreadshirt.se är sidan vi tänkt beställa ifrån.

Okej. Ja vi åkte typ runt till de vi ville berätta till och dottern hade tröjan på sig. Så vi väntade inte på något kalas men det vore roligt sätt att berätta också!

Okej, jag ska kolla den hemsidan. Vi tryckte egen tröja sist.
  • Sabinac

Likt mina två tidigare graviditeter är jag helt nedslagen av illamående och trötthet. Tänker att det är positivt då bebisen förmodligen mår som den ska men det är hemskt jobbigt att behöva må så illa hela dagarna med två barn hemma på dagarna.

Jag äter lergigan och fick råd om ingefärskapsalar som jag provar på sedan igår. Försöker äta då och då för att hela tiden ha något i magen också.

Har ni fler förslag till att minska illamåendet???!

• Sabinac
    Orkide skrev 2018-02-03 10:00:39 följande:

Nån mer än jag??

Jag fick åderbrock på ett ben under min andra graviditet. På insidan av lår och på framsidan av benet. Det mesta försvann efter graviditeten men det var fortfarande synligt och fult. Nu är jag bara gravid i v7+2 och åderbrocken har redan börjat blossa upp?? Vad ska jag göra är det farligt? Sjukt långt kvar i graviditeten..

Jag har också fått åderbråck mina graviditeter, de syns mer eller mindre. Men det är ofarligt vad jag förstått och det är nog inte så mycket att göra. Stödstrumpor kan hjälpa.
  • Sabinac
    Tokmamma skrev 2018-02-05 09:03:13 följande:

Mitt extrema illamående fortsätter. Idag har jag tur och kan vara hemma. Sonen är sjuk och just nu tar jag extra mycket vab (vi brukar försöka dela) så jag kan vila. Barnen är så pass stora att det krävs väldigt lite av den som är hemma.

Jag mår illa av allt. Innan mådde jag lite illa men nu är det kämpigt.

Här är en till med extremt illamående och kräkningar dagligen. Äter lergigan och blir så trött av dem. Skulle kunna sova hela dagarna. Men med en snart 4 åring och en 1 åring hemma är det svårt att sova på dagarna. Jag är fortfarande föräldraledig med minsta så deb fördelen har jag iallafall, inget jobb som missas pga illamående. Men ändå extremt jobbigt.

Lycka till och hoppas det ger sig snart.
  • Sabinac
    riskornet18 skrev 2018-02-05 18:22:03 följande:

Hej!

Vilken bra tråd! Hoppar också in här!

Plussade första gången 16/1, var tvungen att kolla tre gånger! Så lycklig!

Är vårt första barn! NC säger att vi idag är i v.6+4 och bf 28/9!

Hittade den här tråden idag och gick genast med i familjeliv så man kan prata av dig!

Har varit så sjukt trött! Alltså vilken seghet man kan uppleva men idag vid 14 kom det värsta av allt, så illamående! Har äntligen lugnar sig lite men går inte över! Hur gör ni vid illamående?

Jag tar lergigan tabletter som bm skrivit ut. Fick även råd att köpa ingefärakapslar att ta. I övrigt försöker jag dricka och äta ofta men lite.

Något som brukar hjälpa mig för stunden är också att duscha/bada länge.

Men det är hemskt att må illa!
  • Sabinac
    Bkn87 skrev 2018-02-05 19:33:17 följande:

Om någon dag är det dags för inskrivning. Fick ni göra UL på första mötet? Vissa verkar få se redan nu men vissa får vänta till senare.. Jag vill ju få en bekräftelse på att det finns ett litet liv där inne..

Hur gick det till för er?

Jag går i Örebro. I förra veckan var jag på hälsosamtal, då går bm igenom levnadsvanor, medicin, mat, motion mm. Det togs ett sköldkörtelprov och sen förklarade bm hur besöken kommer vara ungefär under graviditeten. Info om kub osv.

Nästa vecka har jag sedan inskrivning och då kommer bm ta fler blodprover bla inför kub.

Ultraljud görs inte hos min bm utan det får man själv boka om man vill göra kub och sen blir man kallas automatiskt inför rutinultraljudet.
Svar på tråden BF September 2018