Inlägg från: Nostalgity |Visa alla inlägg
  • Nostalgity

BF September 2018

emhu skrev 2018-07-18 17:27:38 följande:

Säkert inget att oroa sig över! Det är ju när det är färskt blod som man ska vara observant har jag förstått men jag skulle absolut nämna det för bm imorgon. Om det inte slutar skulle jag ringa förlossningen bara för min egen oros skull :) uppdatera gärna med vad bm säger om saken!

De blodblandade har fortsatt och ändrat till mer rött. Har tid hos bm 10:30, återkommer då om vad hon säger om de..
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity

Hon tyckte det var ett fall för förlossningen, så jag ska dit på ul och kontroll nu klockan 13.

Har fått som mensvärk nu också... Jag Börjar tro på nån infektion? Medan bm mer är inne på att få veta så jag inte börjat öppna mig.

Återkommer när jag varit där!

• Nostalgity

Det är en del av slemmproppen som släpper... Men de sa att i övrigt såg de bra ut. Får jag ont i samband med sammandragningarna så skulle jag höra av mig.

• Nostalgity
    Orkide skrev 2018-07-19 20:57:50 följande:

Aha ja vad skönt att det såg bra ut

Ja, väldigt tråkigt bemötande jag fick dock. Han var oaktsam och nonchalant. Försökte hålla mig för skratt när han sa att jag skulle återkomma om jag fick ont. Det var ju HAN som gjorde illa mig och nästa gång någon främmande tittar mig mellan bena är för att bebisen är på väg!
  • Nostalgity

Ååh idag hämtade vi ut vagnen! En Britax smile 2 <3

Känslan att rulla ut den från butiken.... Den är oerhört mysig!

När hämtar ni/köper vagn?

Jag är i 32+1.

• Nostalgity
    JLES skrev 2018-07-21 00:31:56 följande:

Vi köpte vagn för 2 veckor sen ungefär :D Det är mysigt men pirrigt att se den stå redo i lägenheten!

Ja jag lär ta några varv här hemma med den under tiden vi väntar haha!

Vad köpte ni för vagn?
  • Nostalgity
    Olinelilja skrev 2018-07-21 08:04:01 följande:

Hej alla! Jag undrar en sak... jag läser att kontrollerna hos BM borde bli tätare osv nu i slutet på graviditeten. Jag har bf 28/9 (är i v.31) men pga semestertider osv så är inte jag bokad på ett enda besök på mer än 2 månader nu... ska inte dit förrän om 1 mån igen (17 aug).... men nu börjar det kännas dumt! Ska jag försöka kräva ett extra besök? Kan man få gå någon annanstans om dom inte har tid? Jag hade järnbrist sist och vill ju veta om den är i balans igen till exempel, och jag börjar få ont i ryggen, åderbråcken består... börjar känna att jag inte kan hålla tätt... ja ni vet. En extra koll hade varit gött! Hur går ni andra på besök under ?semestertider? och vad hade ni gjort i min sits?

Ja de låter lite långt emellan besöken!

Jag väntar 3e barnet och har en normal graviditet, var hos bm i torsdags, har tid igen 10e aug. Sen 30aug och 12sept. Beräknad 12e sept. Så jag går rätt tätt?!
  • Nostalgity
    Tokmamma skrev 2018-07-21 13:56:00 följande:

Våran vagn är klar för leverans men vi ska fly hemmet pga renovering så vi hämtar ut den när vi är tillbaka. Jag längtar!!!

Jag förstår de! Vagnen känns som en milstolpe... En av de stora händelserna att längta till.

När jag hämtade våran så kom den äkta känslan av att det är på riktigt! Det kommer verkligen en liten pojke till i denna familj snart!
  • Nostalgity

Är det någon mer som börjar bli rastlös?

Jag har gått på graviditetspenning pga fysiskt tungt och riskfyllt arbete, sen 1 juli. Har redan hunnit måla om bebisens rum med schabloner etc. Byggt ihop hans hylla, spjälsäng, inhandlat all inredning, tvättat och strykt sängkläderna, sytt gardiner, sytt sänghimmel och byggt konsollen för den. Och nu i helgen har jag målat vårat sovrum, samt fått sambon att skruva i taket för idag ska vår egengjorda sänghimmel upp där. I veckan som var så rev jag ut hela skrubben (grejer överallt och den va proppfull), rensade, kasta, vakuumförpackade, plastlådor och kartongmärkte.... Visade ingen nåd, så nu är de typ jättetomt där!

Funderar på att måla en fondvägg i köket?

Behöver jag tala om hur min kropp mår? Jag som inte ens kommer upp från golvet.

Rastlös.nu

Ni som har en kropp med onda sammandragningar, ryggproblem etc men som ändå inte får ro... Hur gör ni för att koppla av?

• Nostalgity
    Lilj3 skrev 2018-07-23 15:12:31 följande:

Samma här, gick hem på graviditetspenning redan efter midsommar. Har väl inte fixat så mycket till just bebisen än men måste ha något att göra hela tiden annars blir jag tokig. Så jag drar igång med att städa, plocka, baka, rensa osv och sen är jag helt slut på kvällen när sonen har somnat. Dessutom har vi precis renoverat köket så det har varit en hel del att göra. Jag har inte haft en speciellt jobbig graviditet hittills men börjar känna att kroppen säger ifrån. Sen gör ju värmen sitt också. Det blev ju inte så mycket till tips här eftersom jag är usel på att koppla av själv, men jag förstår din rastlöshet!

Ja, när barnen somnat så är de som att jag kan somna stående. Helt hyper på dagarna!

Det är ju några veckor kvar... Snacka om rent hem vi kommer ha! Haha. Hade jag kunnat så hade jag skrubbat golvet för hand.

Vi har en golvfläkt i alla rum, samt vår ac stå på i det rummet jag håller på i. Pga värmen så kan jag inte gå ut så möe... Får inge luft och får illamående, annars hade man ju kunnat hitta på saker med barnen... Men de får jag göra efter klockan 17-18.

Trevligt att höra att de finns fler som mig hehe
Svar på tråden BF September 2018