Inlägg från: Nostalgity |Visa alla inlägg
  • Nostalgity

BF September 2018

Elina22 skrev 2018-04-17 13:49:39 följande:

Hur vet du könet innan RUL? :)

Nej jag visste inte hehe

Mer så att vi önskade att det var en pojke.

Och jag får typisk flick/pojk-kropp, när jag är gravid... Med flicka så blir jag rund hela jag, väntar jag pojk så får jag bara mage. Och jag har haft en magkänsla från vecka 10 ca att det skulle vara en pojke =)
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity

Hur vore det med lite gravid-bilder?

Min mage har inte växt så mycket på 4+ veckor.... Första bilden är 14+5 andra är 19+1.

• Nostalgity
    jentorq skrev 2018-04-20 16:23:09 följande:

@Smka, jag känner igen ditt alias, var du med i BF feb 2018 tråden i somras? Där var jag också fram till v10 då jag fick konstaterat MA (fick göra tidigt UL pga tidigare MA som stannat i v8 men upptäckets för på KUB i v13).

Kul att vi har samma bf nu och att det går bra för oss båda! Kram

Vi är 3 st som har samma bf =D
  • Nostalgity
    jentorq skrev 2018-04-22 07:26:54 följande:

12e sept? Kul!!! Är din också en pojke? Jag fyller år 10e så hoppas inte han väljer att titta ut då (då blir det inget mer födelsedagsfirande för mig de närmsta 18åren haha).

Japp! En liten pojke den 12e hehe.

Är det ditt första barn? Får hålla tummarna att han stannar inne tills du fått fylla år iaf =D

Jag fyller 1 juli så för min del är det riskfritt iaf (förhoppningsvis) haha. Jag ska bara hålla igen tills den 4e sept är över, min lillebror har varnat mig för att han ska få ha sin födelsedag ifred haha
  • Nostalgity

Vecka 21 här. Gått upp 9 kg, varav 5 kg gick jag upp innan inskrivningen pga illamående. Var och är normalviktig fortf. Vette tusan vart alla kilona sitter?! Har fortf s/m i arbetströja och endast fått gå upp en stl i byxorna. Känns helskumt.

Gick upp totalt 14 resp 15kg tidigare grav. Och blev av med allt utan ansträngning efteråt... Får se hur de blir denna gång hehe.

• Nostalgity
    Hellan skrev 2018-04-25 20:09:04 följande:

Gårdagens rul gick bra. Fick se en underbar krabat och hade en super härlig bm. Vi hade turen att få vara i läkarrummet med en extra bra apparat så bm kunde se betydligt mer än i deras vanliga maskin, så hon verkade lika farsinerad som vi. Fick se njurar, hlärta, kroppspulsåder, hjärna, magsäck, urinblåsa mm. Jag såg inte könet men min sambo anade men säger inget........ men har lovat att berätta om det blev det han såg när bebben kommit.

Jag trodde att jag var 19+2 men flyttades till 18+6 så nytt bf är då 19/9. Moderkakan sitter i framväggen så det förklarar ju varför jag känt och känner så lite men snart borde det börja kännas enligt bm.

Krabaten ville dock inte visa sin bästa sida för fotografen, men fick en bra bild i alla fall och tre till.

Fick även med sambon till babyproffsen och vipps så var han villig att beställa vagn där och då, jag behöver dock tänka en vända till men senast om 2-3 v måste vi lägga beställningen för att vara säker på att den finns för leverans i september.

Har för mig att jag läste något om att göra en bf lista, det tycker jag låter kul så att det blir lättare att hålla reda på varandra när det närmar sig. I morgon ska jag försöka ringa MVC och boka nästa besök där, när nu det borde bli, någon som vet?

Här i Eskilstuna får vi tid till RUL och bm-beöket efter det, samtidigt. När jag var på inskrivningen i vecka 12 fick jag bokat både RUL och besök. Så vi fick nästa besök den 2/5. Alltså 2 veckor efter RUL. Då i vecka 21.
  • Nostalgity

Här har vi gått från att vara helt insnöade på emmaljunga till att beställt en Brio smile 2! Vi är helt förälskade. Fullt liggläge, liten, lätt, smidig och mycket billigare än Emmaljunga! Dessutom fick den bäst i test förra året tror jag?

• Nostalgity
    jentorq skrev 2018-04-29 08:10:54 följande:

Har ni köpt Brio eller britax smile? Britax är väl nyare modellen? Jag hittade britax smile 2 för världens deal (tycker jag) på blocket. Babyskydd, liggdel, sittdel, åkpåse och chassi från sept 2017 för 4200kr :)

Kan rekommendera alla som inte är så noga med att det måste vara splitternytt att kolla blocket eller Facebook marketplace, allt de jag köpte hade kostat mer än det dubbla i affär.

Såklart heter den britax smile 2, haha! Jag som har gravidhjärna!

Ja blocket är världens guldgruva hehe
  • Nostalgity
    Tokmamma skrev 2018-04-29 10:21:29 följande:

Är det någon som har börjat boa ännu? Jag är i vecka 18 och börjar redan boa vilket jag tycker är tidigt. Med mina 2 stora började jag i vecka 30.

Vi har byggt ett till rum på övervåningen så vi ska beställa tapeter till bebisens rum nästa vecka,hans rum blir då på nedervåningen brevid vårat. blir babyblå med stora vita stjärnor... Fondvägg. spjälsängen redan köpt. Så blir det byrå, sänghimmel och lite hyllor på väggarna... Och såklart lite tavlor och inredning ... Har beställt de mesta från märket kids concept. Svårast har jag med matta som matchar...? Har tänkt babyblått, vitt och ljusgrått i rummet. Så det måste väl räknas som att boa? Hehe. Är bara i vecka 22.
  • Nostalgity
    jentorq skrev 2018-04-29 08:10:54 följande:

Har ni köpt Brio eller britax smile? Britax är väl nyare modellen? Jag hittade britax smile 2 för världens deal (tycker jag) på blocket. Babyskydd, liggdel, sittdel, åkpåse och chassi från sept 2017 för 4200kr :)

Kan rekommendera alla som inte är så noga med att det måste vara splitternytt att kolla blocket eller Facebook marketplace, allt de jag köpte hade kostat mer än det dubbla i affär.

Vi köpte ett britax babyskydd med bas, från blocket för 600... Inköpt 2017. Och babyworld har prismatchning på alla vagnar.... Så vi fick chassi, liggdel och sittdel (i den nya färgen oliver som kostar 200:- extra) för 6200:- . Jämfört med den emmaljunga jag ville ha så blev detta ca 4000:- billigare.
Svar på tråden BF September 2018