Hellan skrev 2018-04-25 20:09:04 följande:
Gårdagens rul gick bra. Fick se en underbar krabat och hade en super härlig bm. Vi hade turen att få vara i läkarrummet med en extra bra apparat så bm kunde se betydligt mer än i deras vanliga maskin, så hon verkade lika farsinerad som vi. Fick se njurar, hlärta, kroppspulsåder, hjärna, magsäck, urinblåsa mm. Jag såg inte könet men min sambo anade men säger inget........ men har lovat att berätta om det blev det han såg när bebben kommit.
Jag trodde att jag var 19+2 men flyttades till 18+6 så nytt bf är då 19/9. Moderkakan sitter i framväggen så det förklarar ju varför jag känt och känner så lite men snart borde det börja kännas enligt bm.
Krabaten ville dock inte visa sin bästa sida för fotografen, men fick en bra bild i alla fall och tre till.
Fick även med sambon till babyproffsen och vipps så var han villig att beställa vagn där och då, jag behöver dock tänka en vända till men senast om 2-3 v måste vi lägga beställningen för att vara säker på att den finns för leverans i september.
Har för mig att jag läste något om att göra en bf lista, det tycker jag låter kul så att det blir lättare att hålla reda på varandra när det närmar sig. I morgon ska jag försöka ringa MVC och boka nästa besök där, när nu det borde bli, någon som vet?
Här i Eskilstuna får vi tid till RUL och bm-beöket efter det, samtidigt. När jag var på inskrivningen i vecka 12 fick jag bokat både RUL och besök. Så vi fick nästa besök den 2/5. Alltså 2 veckor efter RUL. Då i vecka 21.