BF September 2018
Hej på er! Jag är egentligen BF Oktober-18 men pga. graviditetsdiabetes och oro kommer jag sättas igång i slutet av September (enligt planeringen just nu). Jag väntar första barnet, en liten tjej, och är i vecka 29. :)
Hej på er! Jag är egentligen BF Oktober-18 men pga. graviditetsdiabetes och oro kommer jag sättas igång i slutet av September (enligt planeringen just nu). Jag väntar första barnet, en liten tjej, och är i vecka 29. :)
Ååh idag hämtade vi ut vagnen! En Britax smile 2 <3
Känslan att rulla ut den från butiken.... Den är oerhört mysig!
När hämtar ni/köper vagn?
Jag är i 32+1.
Hej alla! Jag undrar en sak... jag läser att kontrollerna hos BM borde bli tätare osv nu i slutet på graviditeten. Jag har bf 28/9 (är i v.31) men pga semestertider osv så är inte jag bokad på ett enda besök på mer än 2 månader nu... ska inte dit förrän om 1 mån igen (17 aug).... men nu börjar det kännas dumt! Ska jag försöka kräva ett extra besök? Kan man få gå någon annanstans om dom inte har tid? Jag hade järnbrist sist och vill ju veta om den är i balans igen till exempel, och jag börjar få ont i ryggen, åderbråcken består... börjar känna att jag inte kan hålla tätt... ja ni vet. En extra koll hade varit gött! Hur går ni andra på besök under ?semestertider? och vad hade ni gjort i min sits?
En fundering. Jag är snart i vecka 31. På torsdag ska vi fly hemmet pga renovering så vi åker upp till min mamma i 3 veckor. Jag kommer ha 23 mil till förlossningen (!!) Vilket känns läskigt. Bor i Stockholm så jag är van med flera stora sjukhus i närheten.
Men till saken. Ta med bb väska?
Jag har inget som tyder på att han ska komma tidigt och kommer han tidigt så behöver han inte mycket utan jag. Vet inte varför jag inte kan bestämma mig.
Hur hade ni gjort?
Vet att det är helt inviduellt men undrar ändå lite över hur ni andra ökar i vikt?
Jag har turen att än så länge inte dragit på mig massa vätska så det underlättar ju såklart. Men har bara ökat 1 kg sen bm besök i v 24+1. Idag är jag i v 31+1.
Magen och sf måttet ökar på bra och har mycket större mage denna gång jämfört med mina två tidigare graviditeter.
Ni par som inte har gemensam ekonomi... Hur gör ni med inköp till bebisen?
Hos oss räknar vi inte kronor, utan vi köper det vi vill köpa oavsett vem som betalar.
Här har det blivit att jag köpt alla kläder, mössor, ytterkläder, all inredning till hans rum, hygienartiklar, salvor...
Medan karln betalat ena babybilstolen, spjälsängen och vagnen.
Jag har planerat, letat (köpt en del begagnat), fixat, pysslat och ordnat med alla inköp! Karln har också två barn sen innan... Men hade jag inte lagt all tid och energi på alla inköp så hade bebisen i princip knappt haft ett ombyte kläder vid det här laget.
Hur är era karlar ang detta?
Jag har sedan ett par dagar haft onda sammandragningar på kvällarna och inatt låg jag vaken fram till klockan 4 med hyffsat regelbundna sammandragningar med molvärk. Är i vecka 33+3 idag. Någon som har upplevt samma? Kan tillägga att jag nu under dagen inte känner någonting.
Jag föder sent i september, är i v.33 och det är första för mig. Är just nu jätteinne på förberedelserna inför förlossningen och börja fundera på packningen och skriva förlossningsbrev. Vill också testa köra på ?dyktekniken? enligt ?föda utan rädsla? <? bästa boken! men är absolut för lustgas då jag haft sååå bra erfarenheter av det tidigare då jag har tandläkarskräck och fått det en del i samband med det när jag var barn. Är öppen för epidural med om situationen kräver det. Sen ser jag mig också föda sittandes/ståendes i typ squatposition om jag orkar, det känns som att jag känner mig starkast så!
Min mamma har haft väldigt jobbiga förlossningar och det har väl satt lite skräck i mig då det med stor sannolikhet skulle kunna vara lika för mig. Även om jag har bra smärttröskel... ska ta upp detta med med bm så hoppas jag får något extra stöd.
Lavemang? Har jag aldrig hört talas om i samband med förlossning. Varför vill man ha det på förlossningen?