• maria1992

BIM JANUARI 2018

Lottch3n skrev 2018-01-03 12:26:36 följande:
    Jo det är sant. Jag hade samma värk/smärta denna månaden som förra. Så vi får bara hoppas helt enkelt.

Åh ja då förstår jag att du tänker och känner som du gör <3 är andra barnet för mig, har en dotter på 18 månader :)<3

Plus på äl-test menar du? Denna månaden kunde jag inte testa korrekt eller vad man ska säga då jag jobbat så himla oregelbundet, och då också druckit en del eller inte hållt mig.. :/ så börjar änna tveka på om jag verkligen haft äl?? :(

Kram<3
    Ja, jag hoppas verkligen det med.. Och du hade ju äl förra månaden så förmodligen har du det denna också <3 

Åh vad mysigt... Då vet du ju att de går i alla fall Gick de fort med henne eller tog de ett tag? 

Ja, precis! 
    Läste av en fertilitetsläkare som nedan. 

"Samtidigt har det kommit vissa forskningsresultat som visat att endast 30% av alla kvinnor uppnådde graviditet under tidpunkten man förutsatte att det var ägglossning och hela 70 % på andra dagar under menscykeln. Fokusera därför inte på att uppnå graviditet under en förmodad tidpunkt för ägglossning, utan ha samliv 2 ggr i veckan istället." 

Det kanske stämmer? :D 
    Vad tror du?

Jag har inte tempat något.. ska köpa en temp till nästa månad!<3

KRAM 
  • maria1992
    ankmamma skrev 2018-01-04 07:28:31 följande:
    Tack :D är på äl+11 idag!
    Grattis!  Frågade faktiskt min svägerska som är barnmorska och hon sa att de va ett solklart plus! Skrattande GRATTIS!!!
  • maria1992
    Hej tjejer! 

Trodde jag skulle ha äl runt 31-1 Jan men tydligen var de negativt så antar att den kommit tidigare då de fortfarande är negativt på äl-stickorna. 

Jag har haft idag molnvärk, ont i ryggen och vita vattniga flytningar... vad kan detta bero på? Något man har efter äl? Speciellt vattniga flytningar?? 

Hmm.. tacksam för hjälp!!
  • maria1992
    ankmamma skrev 2018-01-04 09:25:50 följande:
    ååh tack snälla!! känns bra att en barnmorska säger så :O tack!! :D

Eller hur!  

Hon jobbar på gynavdelning så får in många liknande tester Skrattande

GRATTIS igen!

• maria1992
    ankmamma skrev 2018-01-04 09:45:18 följande:
    det känns helt sjukt!! trodde aldrig vi skulle lyckas, kan inte beskriva hur lycklig jag är och hur märkligt det känns!! hoppas verkligen att allt går vägen nu!! :) återigen tack!!! :)
    SÅ himla roligt!!! Hur länge har ni försökt?? Ta ett digitalt också för att se vilken vecka
  • maria1992
    Nardil skrev 2018-01-04 11:57:34 följande:

Grattis till alla er som fått plus! Så himla mysigt <3

Jag är inne på den lååånga väntan mellan äl och BIM och försöker strängt att inte tänka för mycket på det och att dra ner mina förhoppningar, det går sådär hehe.

Är det någon mer som har BIM den 15/1?

Tänkte iofs avhålla mig från att testa då, men det är lite kul med fler som har samma datum :)

Spännande... Jag har 15-17e, beror lite på när jag hade äl, är inte helt hundra på det.  

Hur länge har du försökt??  

• maria1992
    Nardil skrev 2018-01-04 13:48:49 följande:
    Jag är inte helt hundra på när äl var, iom att jag inte testar, men jag är ändå hyfsat säker :)

Jadu, min förra graviditet avslutades i ett MA som upptäcktes i vecka 12 i början av november. Efter det tror jag faltiskt inte att jag fick någon riktig äl, åtminstone lyckades vi aldrig pricka in den och mensen kom prick 6 v efter mf. Så egentligen är det kanske andra försöket nu, fast det känns som första :)

Du då? Har du några barn sedan innan?

Ja, vad spännande!!! 

Nä, är det sant?? Beklagar.. Så tråkigt. Hoppas verkligen att det går för din del snart då! 

Jag är på mitt 3:e försök och har inga barn sedan tidigare. Vet dock inte om jag hade äl denna månad, vi får väl se! Spännande detta!

• maria1992
    Nardil skrev 2018-01-04 15:30:20 följande:

Tack! Jag har två barn sedan innan, så jag är ändå inte orolig för att det aldrig kommer att fungera, men är så klart oroligt för att få vara med om samma sak igen.

Så kul! Håller tummarna för att du lyckats den här månaden!

Tänker du testa runt BIM?

Ja, hoppad verkligen!!! Spännande är det att följa alla

Ja, jag vet inte om jag tänker testa innan som jag gjorde förra månaden. Kolla nedan mitt test som visade sig vara spök... så clearblue är jag rädd för :/

• maria1992

Var precis på gyn och hab sa att allting såg superbra ut och att det inte kommer vara några problem för mig att bli gravid. Tack och lov. Han sa även att min slemhinna var tjock vilket var bra. Varför är det bra? Vet någon? Kram

• maria1992
    Sosarora skrev 2018-01-05 17:53:07 följande:

Så ägg kan fästa :) om den är för tunn fäster inte ägget och graviditet uteblir.

Aha tack för det! vad bra! Jag har dock redan haft ägglossning för drygt 3-5 dagar sedan. Är den tjock även efteråt då? Samma under hela cykeln? :)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018