• Lindsey77

BIM JANUARI 2018

Anonym (newbie) skrev 2018-01-08 19:42:47 följande:

Haft som molvärk/svag mensvärk hela helgen.. har som dragit ner mot ljumskarna. Kände mindre imorse men nu är det tillbaka. Otroligt lättretlig och frusen.. nästan som att influensan är på g. Tog gravtest imorse men det va blankt.. BIM på onsdag! Har beställt hem ett sånt där gravtest med veckoindikator.. hoppas det visar något! Dom testerna jag använt nu är från graviditetskollen..

Digitalt kan mycket väl visa positivt fast graviditetskollen visar negativt. Det hände mig förra månaden, fast jag fick tyvärr missfall. Litar inte alls på gravkollens tester efter det.
  • Lindsey77

Avundas alla som har en regelbunden cykel. Liiite jobbigt när man har 30-40 dagar, speciellt när man är testmissbrukare, ha ha. Bara för att jag fick positivt dag 28 förra cykeln känns det kört. Fast det är det ju inte, jag vet att hcg kan vara variera olika graviditeter. Och min ÄL kan ha inträffat senare. Är på dag 29 idag. Fast har jag en längre cykel än 36-37 dagar denna månaden är det så kört, inget mys efter dag 22.

Åh, denna väntan. Ge mig ett streck imorgon bitti!!

• Lindsey77
    Mawie skrev 2018-01-10 17:29:19 följande:
    Rosenrot hjälpte mig, hade långa cyklar, nu är de 32-35 dagar, känner mig ägglossning fysiskt, stämmer bra med min app, plus äl stickor.

Testar du samma tid? Vet en del som får utslag fm, sen på em har det sjunkit, så de har ägglossning men kanske missar det.
    Jag har ÄL testat på lite olika tider, vissa perioder 2 ggr/dag. Strecket brukar vara starkare på em i ÄL tider, men aldrig fått positivt. Men har ändå lyckats bli gravid. Har fyra barn.

Jag har ju fått diagnosen PCO en gång i tiden, därav mina långa cykler. Ändå kortare cykler nu när jag är äldre. Förr kunde jag ha 60-90 dagar!!

Men jag har ändå kunnat bli gravid. Första barnet kom dock till med pergotime.

Var köper du rosenrot? Finns det ngt bra ställe på internet och hur snabbt tog det före du fick kortare cykel? *Ursäkta de många frågorna, ha ha*.
  • Lindsey77
    Lilj3 skrev 2018-01-10 17:39:25 följande:
    Du är inte ensam. Har också mellan 30-40 dagar, men oftast 35+. Är på dag 36 idag. Är också testmissbrukare men har lyckats låta bli att testa hittills denna månad och känner mig duktig :P
    Det var inte dåligt att du kan hålla dig ifrån testen. Nästa månad kanske jag inte ska ha några hemma?

Jag hade ju inte tänkt testa, förra månaden testade jag ju positivt dag 28 för att sen få missfall dag 33. Hade jag inte testat hade jag ej vetat... Men en del av mig vill veta... har jag lyckats bli gravid har jag ju ÄL i alla fall.

Nu... blanka test varje morgon. Måtte testerna slut snart. Om jag ej är gravid kan ju mensen dyka upp nu tycker jag.
  • Lindsey77
    LillaMy08 skrev 2018-01-10 17:42:29 följande:

Vad har ni för erfarenheter från graviditetskollens tester? Beställer alltid därifrån men läste omdömen nu, och ingen verkar direkt tycka dom funkar bra. Många som säger att de alltid visar svagt eller inte alls (trots att andra test visar positivt).

Jag testade positivt med flera test, billiga tester, Babyplan och till och med Clearblue digital. Det digitala köpte jag endast för att gravkollens test visade helt negativt!! Detta var i dec, men tyvärr fick jag ju missfall...

De verkar inte känna av tidig graviditet??
  • Lindsey77

Finns det någon som fått sin mens och kan starta BIM februari så man har någonstans att vandra vidare om man får sin mens? Så kan man följas åt från början igen??

• Lindsey77
    hallonnpaj skrev 2018-01-10 20:05:10 följande:

finns en bim februari startad 

Ok, tack för info, letade inte tillräckligt! Jag hoppas visserligen inte att jag kommer dit...
  • Lindsey77

Hur många av er har fått torkstreck på Testlagrets stickor om ni håller upp dem mot en lampa, och varit gravida? Ge mig hopp!

Jag har aldrig fått det, men idag såg jag ett otroligt svagt grått streck som var lika starkt som kontrollstrecket. Syns inget om man inte håller upp det mot en lampa.

Vet att det är negativt, ingen tvekan, men man hoppas såklart...

• Lindsey77
    Liiiinda90 skrev 2018-01-12 10:02:19 följande:

Bim för mig idag , ingen mens och blankt test. Nu är de bara att vänta in mensen och ta nya tag.

Segt att sambon är utomlands nästs ägglossning

Så länge mensen inte kommer finns hoppet kvar. Själv är jag på dag 31 av 30-40 dagar. Ingen mens ännu. Jag fick ett spökstreck på Testlagrets gravtest igår, men idag helt blankt så det var nog inget. Jag har ju aldrig tidigare fått spökstreck på ett enda test, så hoppet tändes. Inte många dagar kvar att testa på nu...
  • Lindsey77

Flo har gjort sin gissning. Den tror att jag är på BIM -4. Snälla låt den för en gångs skull ha rätt. Negativt test imorse!

Har ju 30-40 dagars cykel, och nu har Flo gissat utifrån mina andra cyklar sen i augusti.

Ser framemot onsdag då!

• Lindsey77
    Sunshine4life skrev 2018-01-14 12:20:06 följande:

Känns som att jag måste hoppa på februaritråden istället. Har BIM-1 men tog CB early som visade negativt. Vad heter februari-tråden? Hittar ingen när jag söker på familjeliv..

Det är ju inte kört ännu! Finns många som inte plussar förrän några dagar efter BIM. Dessutom kanske ÄL kommit några dagar senare än du tror?

Jag hittade februaritråden under Planera för barn, vet dock inte exakt var...
  • Lindsey77
    Loouiiisee skrev 2018-01-14 15:50:44 följande:

Dag 37(!) Ingen mens och inget plus. Men vi har kört på så vi kan hoppas det tagit sig ändå på något vänster. Dock har jag som mensvärk idag, så kanske mensen är på g. Sist jag var gravid 2014 plussade jag på dag 47. Jag har lång och oregelbunden menscykel så det är alltid ett litet mysterium haha... Men kommer mensen har jag laddat upp med så mycket äl-test nu. Grattis till alla som plussat! Håller också såklart tummarna för oss andra med.

Visst är det seeegt! Jag är på dag 33, samma här, ingen mens och inget plus. Min cykel är 35-40 dagar i snitt.

Blir lång väntan med lång cykel...
  • Lindsey77
    Loouiiisee skrev 2018-01-15 17:32:51 följande:

Ja, det blir en väldans väntan, speciellt när man försöker bli gravid, då blir det extra påtagligt. Men jag har alltid i stort sätt haft oregelbunden mens (den gör lite som den vill...) och jag har legat på 30 dagar och uppåt. Ingen mens och inget plus här heller. Dag 38 idag för mig. Jag har dock haft mensvärk som kommit och gått i snart 2 dagar nu. Så tänker att den kanske kommer igång här. Men jag har som vattniga flytningar och det brukar inte jag ha innan mens vad jag kan minnas. Jag har googlat och det verkar som folk har det vid ägglossning men jag kan ju inte ha ägglossning nu hahaha. Nej, det är så knepigt. 

Känner du någonting eller dylikt? Vad testar du med för test? 

Känner ingenting. Därför tror jag att jag att det gått åt skogen denna månad. Fast jag kände inget heller när jag blev gravid med senaste bebisen. Tog ett test på morgonen eftersom det var fest på jobbet. Tog bilen till after work den gången, ha ha.

Jag har använt Testlagrets tester. Använde ju gravkollens tester förra månaden när jag blev gravid och fick missfall. Digital var positivt men gravkollens negativt. Undrar hur känsliga Testlagrets är?

Sen är det ju så att har jag en längre cykel än 36-37 dagar är det kört, inget mys efter dag 22, suck vad slarvigt.
  • Lindsey77

Usch vad trist. Känns inte som om mensen är på gång, känns inte heller att jag skulle vara gravid. Känns ingenting i magen helt enkelt.

Är på dag 35 idag, beräknad mens imorgon enligt Flo. Känns som om jag bara har två morgnar chans till plus nu. 37-dagarscykel är max annars har jag missat ÄL. Om inte simmarna överlevt flera dagar! Hur kan jag ha så dålig koll. Andra gången jag missar ÄL i så fall!!

• Lindsey77

Verkar kört här för en septemberbebis, Kroppen har hakat upp sig efter missfallet, och jag fick förmodligen ÄL senare än jag trodde, och missade. Är på dag 41 idag, ingen mens och inget plus. Känner mig inte alls gravid faktiskt. Nu vill jag bara att mensen ska komma så att jag kan börja på nytt igen!

• Lindsey77
    Loouiiisee skrev 2018-01-22 21:43:41 följande:
    Undrade hur det gick för dig. Ingen mens och inget plus här heller. Dag 45 idag för mig. Blir nästan irriterad och vill att mensen ska komma om det nu inte lyckats, så jag kan börja testa med mina äl-test.
    Jag har ju PCO, därav mina långa cyklar. Trodde dock att det ordnat upp sig lite eftersom förra cykeln var 33 dagar. Sen jag tog ut spiralen i augusti har jag haft cykel på 42, 36, samt 33 dagar. Jag vill bara ha mensen nu!

Har du någon förklaring till dina långa menscyklar? Brukar du ha det?
  • Lindsey77
    Loouiiisee skrev 2018-01-23 20:47:00 följande:

Vad innebär PCO? 

Jag har haft lite oregelbunden mens mer eller mindre jämt, men inte så att det svävat iväg så här upp emot 50 dagar. Dock har jag haft p-stav i 3 år (2014-2017) så kanske är de att min mens inte kommit igång riktigt heller efter det. Har iallafall tid på Barnmorskemottagningen här där jag bor på torsdag. Så får se vad dom säger. 

PCO är en hormonrubbning. Det bildas äggblåsor på äggstockarna. ÄL kan utebli, mm. När jag slutade med p-piller fick jag aldrig tillbaka mensen. På ul såg man att jag hade äggblåsor (ser ut som pärlband). Fick ÄL stimulerande tabletter (pergotime) och blev gravid med min son på försök 3.

Jag har problem med långa menscyklar, men från att ha varit 60-70 dagar, har de blivit 35-40 dagar. Om man bortser att jag är på dag 42 idag.

Det finns fler symptom med PCO, men dem har inte jag. För högt testeoronvärde, övervikt, mkt hårväxt.

Jag hade hoppats att min PCO hade blivit bättre nu på äldre dagar (kan vara lättare att bli gravid när man är äldre, vilket har stämt på mig!), men nu blir jag osäker när mensen inte kommit! Nej, är inte gravid, helt blankt test idag.

Läste på nätet att 6-8 % av alla fertila kvinnor har PCO. Men det går ju att bli gravid ändå.
  • Lindsey77

Dags för mig att gå vidare... fick mensen idag, vilket var bra då jag oroade mig att ÄL uteblir pga av PCO. Jag missade ÄL, den kom ca 10 dagar senare än vad jag trodde. Så det var ju klantigt. Men den blev troligen fördröjd pga av mitt missfall förra månaden. Ny cykel, nya tag. Lycka till ni andra!

Svar på tråden BIM JANUARI 2018