• Lindsey77

BIM JANUARI 2018

Lottch3n skrev 2017-12-27 09:18:11 följande:

Jag förstår mig inte på detta.. Idag när jag tog äl-test fanns där inte ens ett teststreck.. alltså det blir bara svagare för varje dag nu :/ och enligt appar skall äl infinna sig 28-30.. :/ tycker även att jag har samma känsla som senaste äl, men då borde väl testen öka?

Beror på när du tar det under dagen. På mig får jag aldrig utslag på morgonen. Lita inte blint på testen, de kan vara lite opålitliga. Funkar inte för alla. Man kan ha ÄL ändå fast de ej visar utslag...
  • Lindsey77
    Lottch3n skrev 2017-12-27 09:29:40 följande:
    Jag brukar alltid testa andra gången jag går på toa, och har ofta hållt mig i 3-4h innan. Förra cykeln funkade det så körde samma nu.. Men kolla denna bilden :/
    Kan inte se bilder som läggs upp tyvärr. Vet ej varför. Jag har mobil app.

Det borde ju funka denna cykeln också om det funkade på dig förut. Men LH kan vara lägre på morgonen/dagen och högre på em/kväll. Men har du fått ökning tidigare på morgon borde du ju få det nu också. Eller så har du inte ÄL när du tror?

Ska börja testa med digitala, och på dem står det att man ska testa med morgonurin. Får se om det funkar på mig.
  • Lindsey77
    Lottch3n skrev 2017-12-27 12:34:00 följande:
    Jag såg nu att jag tagit fel på dag, haha. Trodde jag var på cd17 men var bara på cd13 idag. Så äl borde ske om två dagar som tidigare med, eller som tidigast.

Dom digitala funkade inte på mig alls. Fick blinkande gubbe i 9 dagar i rad, men fullt utslag på Stickan en av dessa dagar. Tänk vad olika det kan vara.
    Håller tummarna för dig! :)
    Jag är på dag 15, vad lika vi är! Men jag har 30-40 dagars cykel så jag har svårt att hitta ÄL. Det blir mys varannan dag fram till 24.

Jag hoppas få mina digitala ÄL tester nu i veckan, ska bli spännande att se om de funkar på mig.

Håller tummarna för dig med!
  • Lindsey77
    josgos skrev 2017-12-27 15:09:37 följande:
    Tråkigt med missfallet :( Verkar ju tyvärr väldigt vanligt att folk plussar innan BIM och sen får tidigt missfall. Börjar undra hur många som varit gravida utan att ens veta om det. Välkommen och lycka till den här månaden istället!
    Jag har alltid testat före BIM, men funderar verkligen om jag ska göra det denna gång. Vill jag veta om jag får ett missfall till? Var lyckligt gravid i fem dagar. Tror jag fick positivt 9 dagar efter ÄL och började blöda efter fem dagar då mensen egentligen skulle kommit.
  • Lindsey77

Inga ÄL test har funkat på mig. Men har ändå blivit gravid. Nu ska jag slutligen prova digitalt ÄL test. Jag vet att det är ÄL tider nu, så gubben borde i alla fall blinka. Ska testa imorgon bitti, ska bli spännande...

Fick inget utslag förra månaden (stav) men blev gravid som dock slutade i missfall. Såg däremot stegringen. Stickor har bara gett svaga streck.

Jag vill gärna veta vilken dag jag har ÄL. Vi är båda gamlingar, hi hi, så simmarna kanske inte är som förr.

Nu kör vi, fjärde ÄL efter jag tog ut spiralen!

• Lindsey77
    Entriss skrev 2017-12-29 16:38:03 följande:

Hej!

Hoppar in här igen.

Plussade den 11 december men fick missfall nu i veckan. Tråkigt, men kände det nästan på mig eftersom jag plussade först på BIM+2. I mina friska graviditeter har jag alltid plussat på BIM men vid mitt förra missfall 2013 plussade jag också efter.

Nåja, nu är jag tillbaka här och följs gärna. Hoppas på BIM i slutet av januari men det kan en ju inte veta helt säkert efter MF. Köpt natural cycles och börjat tempa idag för att få ett humm om när ägglossning äger rum. Någon annan som använder sig av det? Hur tycker ni det funkar?

Lycka till alla!:)

Åh, jag beklagar, vad tråkigt för er Jag plussade 8 december och fick missfall fem dagar senare. Så jag fick också hoppa hit..

Nu får vi hoppas på en höstbebis!
  • Lindsey77

Nu är jag bara 8 ynka dagar ifrån dag 28, som jag fick positivt gravtest förra cykeln (missfall). Fick gravsymtom några dagar efteråt, främst hunger. Blödning dag 33.

Hade ju bestämt att inte testa så tidigt. Men samtidigt kan det ju vara bra att veta om det blir missfall, då vet jag att vi har prickat in ÄL. Har ju problem med att hitta ÄL dagen.

Hur hade ni gjort? Hade ni kunnat hålla er?

• Lindsey77
    minipeach86 skrev 2018-01-03 19:27:17 följande:
    Ser ett svagt streck! Har du något digitalt hemma som du kan testa med imorgonbitti? =) 
    Har PCOS och försökt sedan jan-17. Hittills fått 2 ägglossningar med hjälp av Letrozol
    Ser också strecket. Men Clearblue är lite opålitligt. Har läst att många svaga fått streck men ej varit gravida. Men eftersom ditt blivit starkare är det ju lovande. Håller tummarna!
  • Lindsey77

Varför kan jag inte se bilder? Endast om någon citerat inlägget med bild. Jag använder app på telefonen.

• Lindsey77
    MissKelli skrev 2018-01-05 08:52:10 följande:

Flo räknar ut ägglossning om man lägger till basaltemperatur varje dag. Jag har använt den i 5 cykler parallellt med NC. De har satt ut samma dag för ÄL varje gång :) Enda gången som flo inte hittade var första cykeln då jag började mäta mitt i. Jag kommer att sluta med NC när min prenumeration går ut och endast använda flo. 

Så så länge du har kvar din basaltermometer tycker jag du ska ge flo en chans! :) Annars finns ju fertility friend som också räknar ut men jag gillar inte riktigt utseendet på appen/hemsidan. 

Flo kan även räkna ut ägglossning även om man inte tempar. Man lägger in cykellängd, samt lutealfas. Men det blir ju inte lika exakt. Omöjligt i mitt fall, då jag har haft olika långa cykler varje gång. Men flo räknar ut sannolikheten och chansar, ha ha. Så jag vet ju på ett ungefär.
Svar på tråden BIM JANUARI 2018