• Lindsey77

BIM JANUARI 2018

Hoppar in här. Fick tidigt missfall nu i december. Räknar BIM till den 21 januari. Har en 30-40 dagars cykel. Nu i dec testade jag positivt dag 29 och började blöda dag 33. Hade jag inte testat hade jag endast trott att det var vanlig mens. Så ska försöka hålla mig till att testa på dag 40 (vet inte om jag klarar det dock...)

• Lindsey77
    babbi skrev 2017-12-18 21:35:52 följande:

Hej allihopa!

Hoppar också in här från Decembertråden :) fick också svagt plus på Clearblue early på BIM-3, gjorde ett till test BIM-2 som var negativt sedan kom mensen... Sådan hemsk besvikelse, tänkte vänta med att berätta för sambon om testet jag trodde var positivt men kunde inte hålla mig! Men jag är glad att jag berättade så man har stödet och en famn att gråta i... Blev två-tre dagar att bryta ihop sedan mensen och nu längtar man till att få börja testa ägglossning! :) äl berkänad 28/12! Kommer inte testa innan BIM denna gång.

Samma här... fast positivt svar på Clearblue digital samt Babyplan. Hade jag ej testat hade jag inte vetat... positivt dag 29, började blöda dag 33. Som en vanlig mens... svårt att inte testa för tidigt!!
  • Lindsey77

Oj, verkar vara flera som jag, testat positivt och sen börjat blöda relativt snart efter...

Jag ska inte testa före BIM den här gången. Det har jag alltid gjort, och när jag väl har fått plus har det gått bra. Utan denna gång då. Men nästa gång vill jag helt enkelt inte veta. Om jag kan hålla mig??

• Lindsey77

Dag 13 idag. Jag är verkligen avundsjuk på er som har kortare cykel... Jag kan ha upp till 40 dagar. Jag har ju lovat mig själv att inte testa före dag 40. Jag kanske inte ens behöver testa om mensen dyker upp. Jag har gjort åt MÄNGDER med gravtest nu under hösten. Tänkte minska konsumtionen avsevärt

Jag som skulle vara gravid under julen, och nu är det alldeles tomt i min mage...

• Lindsey77

Lite funderingar...

Får du alltid mens exakt 14 dagar efter ÄL?

Hur lång cykel har du & vilken dag beräknar du ÄL?

Vet att det är olika men skulle vara intressant att veta.

Själv har jag 30-40 dagar. Har svårigheter att veta när jag har ÄL. Tror att jag får mens 14 dgr efter ÄL, men är inte säker. Bara att köra på de närmaste veckorna...

• Lindsey77
    Baraentilligen skrev 2017-12-25 16:13:13 följande:

Hoppar in här efter ytterligare ett minus och mens på gång. Bim borde vara 27.1, vilket känns som en evighet bort. Fjärde barnet, tredje försöket. De tre första kom alla på första försöket så nu känns det mindre roligt...

Jag är på femte barnet, fjärde försöket. Visst känns det seeegt. Jag har BIM senast 21/1.

Min trea kom till direkt, fyran på försök nr 3. Fyra graviditeter i rad, inga missfall. Jag blev så förvånad när jag fick missfall nu i december, trots att jag vet att jag ligger illa till pga av ålder (fyller 41 om 5 mån).

Man tror ju att allt ska gå smidigt och lätt för att det gjorde det med de andra barnen.

Men nu hoppas vi på septemberbebis! Vi slipper ju i alla fall vara höggravida under sommaren!
  • Lindsey77
    Baraentilligen skrev 2017-12-25 23:35:43 följande:
    Är under 30 själv så trodde det inte skulle bli något problem, men tydligen är man inte lika fertil som förut :/ Borde få bf i oktober om jag lyckas bli gravid nästa månad och visst skulle det vara roligt med en höstbebis :)
    Härligt att du är under 30! Du har ju många ägglossningar kvar. Jag vet inte ens om vi lyckas få till en femma. Annars får jag nöja mig med dem jag har, är ju inte hela världen. Men skulle vara roligt om vi lyckades med en till... Lyckades ju i alla fall bli gravid, så ÄL borde jag ha, om nu äggen ej är för gamla...
  • Lindsey77
    josgos skrev 2017-12-26 16:38:02 följande:
    Hmm... Har ju sett att en del som skrivit i trådarna säger att de aldrig fått utslag på testlagret men med andra test. Eller kan detta vara en tillfällig dipp för att du druckit mkt vatten eller liknande? Håller själv på med stickorna nu men tycker alla är typ lika svaga och jag bör ha ÄL den 28. Händer liksom inget.
    Testlagrets stickor verkar vara rena skämtet. När jag testade med dem när vi försökte med fyran, var ALLA negativa. Inte en antydan till streck eller ens stegring. Då testade jag 2 test/dag olika tider. Men jag blev ju gravid ändå, så ÄL hade jag ju...

Jag har visserligen låg LH ökning. Kan bara se ökning när jag har ÄL, inte ett starkt streck. Jag har numera kört med ÄL stavar. Ska prova digitala och se om de funkar på mig.
  • Lindsey77
    josgos skrev 2017-12-26 19:16:02 följande:
    Ja du får säkert ett starkare imorgon!

Konstigt det där, testerna borde ju funka på samma sätt oberoende av märke. Jag har testat morgnar, har känts svårare att få till det eftermiddagar (jag vet, det står att man helst inte ska det men jag har tänkt att jag borde ändå kunna se en stegring då om det alltid är morgnar jag gör). Men jag kanske tänker fel?

Gjorde just ett test på eftermiddagen och det var lika svagt det. Bifogar bild, översta tagen igår morse, sedan i morse, sist idag på eftermiddagen.

d
    Nej, jag tror inte testerna funkar samma oberoende av märke. Har nämligen testat med samma urin från en mugg. Testlagrets samt graviditetskollens ÄL stickor ger mycket svagare streck, än från en ÄL stav från graviditetskollen när jag är i närheten av ÄL. Jag kan se en tydligare ökning med ÄL stav. Med stickor kan jag inte se någon ökning, de verkar inte funka på mig!

Jag ser aldrig någon stegring på morgonen, då är strecket nästan alltid svagt oavsett ÄL tider eller inte. Blir starkare sent på em/tidig kväll.
Svar på tråden BIM JANUARI 2018