• Milamilis

BIM JANUARI 2018

Charlizee skrev 2018-01-20 17:15:13 följande:

Vad roligt!! Har du några symptom än?

En del. Vi har inte planerat barn, bara pratat om det. Det var framför allt symptomet "rikliga lotionflytningar" som gjorde att jag misstänkte att jag kan vara gravid. Jag är normalt snustorr mellan ÄL-mens, men har haft lotionflytningar med mina två tidigare barn. Utöver det så mår jag illa till och från, öm i livmodern, humörsvängningar (gråter jättelätt..) och idag har jag haft sura uppstötningar. Inget av detta är något jag brukar gå igenom mellan ÄL och mens ;) antingen är jag gravid eller så har min kropp tappat det och adderat PMS from hell :)

Hårt du några symptom än?
  • Milamilis
    Charlizee skrev 2018-01-20 17:23:05 följande:

Oj vad spännande, låter ju väldans lovande

nej eller vet inte... tycker mina bröst spänner, jag vill gråta hela tiden och så molvärk men tror tyvärr detta är tidiga pms symptom... men hoppas kan man ju alltid<3

Absolut! Med de två tidigare har jag enbart flytningar sin tidigt tecken, så det är absolut möjligt även om det inte känns mycket eller man har många symptom :)

Ja, det verkar väl lovande, vet bara inte hur jag ska berätta nyheten för sambon. Vi hade ju som sagt inte bestämt och planerat barn, han var mer "jag vet inte, kanske inte nu iaf"... Det var 1,5 v sedan så han lät väl inte ändrat sig så mycket sedan dess ;)
  • Milamilis
    Charlizee skrev 2018-01-20 18:30:36 följande:

Jag skulle köpa en liten presentask med ett digitalt test i och en lapp där det stod något i stil med att det blev lite tidigare än planerat

Han är alldeles för planerande för att uppskatta det ;) Jag tror att jag får ta upp ämnet innan ett ev plus på stickan :)
  • Milamilis
    Charlizee skrev 2018-01-20 20:03:35 följande:

Ja då är det kanske inte bästa idén. Här hemma är vi båda så redo för ett plus jag bara längtar till den dagen jag får förs iordning min lilla presentbox <3

Så mysigt! :) Hoppas att den dagen kommer snart för er :)
  • Milamilis
    Laes90 skrev 2018-01-21 05:32:05 följande:

Liten blödning inatt när jag gick för att sova.

Vaknade nu och testade. Tänkte att det inte skulle vara någonting.

Är jag gravid trots blödning ? Har BIM idag ! :)

Tack för alla fina pepp ! <3

Det där känns ju absolut som ett plus!! Grattis!! :)
  • Milamilis

Så, jag pratade med sambon igår och sa typ "Du, jag har tänkt.." och så sa jag att alla symptom jag har absolut kan vara tidig PMS, men om det inte är det så är jag mest troligt gravid och hur ställer vi oss till det så? Varpå han skrattade och sa "Ja, du har varit ovanligt cranky de senaste dagarna!! Om du är gravid så är du gravid, då skaffar vi barn!" Så ingen ko på isen om det blir ett plus nästa helg :')

• Milamilis
    puffen2009 skrev 2018-01-21 10:01:31 följande:

Nej jag kommer ju inte ihåg haha Var 8 år sen jag var gravid senast. Då minns jag att jag hade ömma bröst väldigt tidigt, plussade 11 dagar efter äl då men hade haft ont i brösten ett tag. Men efter att han föddes har jag alltid haft ont i brösten mellan äl och mens så det är liksom inget säkert tecken längre... Men jag minns flytningarna även om jag inte kommer ihåg exakt när de kom. Och mensvärken, känslan av att mensen kommer närsomhelst

När har du bim?

Precis sådär minns jag också mina graviditeter (7 resp 9 år sedan), minns inte NÄR symptomen kom bara att det var symptom som var i samband med graviditeten :)
  • Milamilis
    FruBjörk skrev 2018-01-21 14:20:06 följande:

Åh va bra :) Hoppas du är gravid!

Jag har bim 29/1 Och har haft molvärk sen ÄL +4 typ och just nu öm i ena bröstet. Men kände ganska lika symtom förra månaden så är väl kanske bara pms. Att man ska känna efter så mycket hela tiden hehe.

Eller hur, hade varit skönt att kunna stänga av "känna av symptom" under dessa två veckor så namn slipper gå och fundera. Bättre bara om absolut första symptomet alltid hade varit att mensen inte dök upp, då slapp man analysera ;)
  • Milamilis
    Snowflingan skrev 2018-01-21 18:24:42 följande:

Hej på er!

Hoppar också in här, enligt nc hade jag äl för 6 dagar sedan och dagen efter äl fick jag extremt ömma bröst, de var hårda tunga och stora! Några dagar efter äl en dipp i tempen och sen har den vara stigit!

Jag är helt övertygad om att jag är gravid, det är sån konstig känsla, jag är alldeles lugn och jag bara vet att jag är gravid. Jag är dock duktig på att inbilla mig men då brukar ändå en röst säga inom mig "nej du är inte gravid" och brukar inte vara såhär lugn. Men nu tror jag verkligen 100%.

Har även haft ganska mycket mensvärk, det känns som jag ska få mens även fast min bim är den 29/1. Megaömma bröst, riktigt trött, svullen mage som brukar vara platt, hård i magen och gasig. Tänkte ta ett test om några dagar för att följa stegringen om kroppen känner rätt och jag verkligen är gravid :) misstänker att jag antingen kan ha haft äl tidigare eller äl två gånger pga två tempstegningar men missade att mäta emellan tyvärr.

Ska bli spännande att se vad som händer :)

Jag kan typ säga copy+paste på ditt inlägg, jag är lugn och helt säker på att jag är gravid, enda skillnaden är att jag har BIM 28/1 :')
  • Milamilis
    Snowflingan skrev 2018-01-21 18:40:45 följande:
    Wow va häftigt!! Blir det första barnet? :)
    Nej, för mig är det tredje barnet, men mina två första barn har jag med min exman. Så det blir första barnet för mig och min sambo (och hans första, han har inga sedan innan :)). Är det första för er?
Svar på tråden BIM JANUARI 2018