• Milamilis

BIM JANUARI 2018

Får jag vara med här? Jag misstänker att jag är gravid även om vi inte direkt planerat det. Vi har pratat om det, så skulle det ske så är det välkommet, vi har bara väldigt många odds emot oss så vi hade lite skjutit undan den drömmen ;)

Jag hade ÄL på cd12 (14e jan) och temphöjning cd14, och har beräknad mens (eller kanske icke beräknad då ;)) den 28e januari. I vanliga fall är jag snustorr down there mellan ÄL och mens men den här månaden har jag rikligt med vita, creamy flytningar - något som var första tecknet vid mina två tidigare graviditeter. Dessutom har jag humörsvängningar, ömma bröst och en väldigt värkande livmoder så de klassiska tecknen är det ju check på ;)

Ni som har BIM runt 28/1, hur känner ni er?

• Milamilis
    Aylina88 skrev 2018-01-19 21:01:57 följande:

Har bim den 27/1 eller 28/1 lite osäker :) men jag har samma symtom som dig och plusade 2016 året med dom symtomen så får hoppas de är ett plus igen :) brukar också va torr dät nere vid efter äl fram till mens

Åh, vad spännande! Jag blev så chockad över mina flytningar denna månaden eftersom det verkligen inte är något normalt för min kropp. Jag hoppas också på ett plus, men känner att hoppet kanske steg lite för mycket och jag är rädd att det bara är en ovanlig månad snarare än graviditet.. tiden får väl visa ;) har du någon tanke på att testa innan BIM eller håller du ut till nästa helg?
  • Milamilis
    Meej skrev 2018-01-19 22:22:40 följande:
    Jag har också BIM runt 28e och hade de närmsta dagarna efter äl en stickande smärta i höger sida/äggstock vilket nu mer övergått till en molvärk långt ned i magen och bak mot ländryggen. Har lite ömma bröst också, men kan ha det mellan äl och mens annars också. Vad gäller molvärken är jag lite mer osäker.. Kan vara så att jag känner av magen innan mens annars också, men att jag bara tänker på alla möjliga symtom mer den här månaden än innan..! Får helt enkelt vänta och se. Vågar inte tro på varken det ena eller det andra..
    Jag är lite också så - vågar inte tro på det ena eller det andra förens stickan säger +. Rent logiskt borde jag inte vara gravid, men alla tecken jag har denna månaden är onormala för min kropp som ogravid, och väldigt normala vid mina tidigare två graviditeter så det får ju en att hoppas ;)
    Vi får helt enkelt se nästa helg om vi hade rätt eller fel ;)
  • Milamilis
    Aylina88 skrev 2018-01-19 22:30:40 följande:
    Är ocksp lite orolig de en konstig månad för mig fick barn för 7 månader sen men vill så gärna ha en till saknar och va gravid :) kommer nog vänta till bim dagen min kille har förbjudit mig köpa tester själv då ska du testa?
    Min kille vet inte ens om mina misstankar än, han tror inte att vi kommer kunna få barn ändå (och någonstans känns det då elakt att ge honom hopp en vecka innan vi får reda på om det verkligen är en graviditet). Min logiska del tänker att är jag gravid så är jag ju det oavsett om det är onsdag, söndag eller om 3 veckor (föhoppningsvis Skrattande) så jag ska nog ändå försöka hålla mig tills att jag märker att mensen är sen. Jag har inga test eller så hemma heller, och det känns ju som pengar i sjön om mensen ändå kommer Skrattande
  • Milamilis
    Aylina88 skrev 2018-01-20 08:13:05 följande:
    Håller med dig känns dumt och slänga pengar i sjön här förra graviteten vänta jag en vecka med och testa och då körde jag på en digital som visa 2-3 veckor på den så har lust och göra samma sak den här gången om inte mensen kommer :)
    Samma här :) Med sonen så var det dåvarande mannen som sa typ "eh, är du säker på att du inte är gravid?". Jag hade ingen tanke på det då eftersom jag åt p-piller och åt över mensen. Med dottern kände jag när ägget fäste, som ett stick i livmodern, så där testade jag nog några dagar efter utebliven mens men visste ju mentalt redan att jag var gravid. 
    Men ja, är vi gravida så är vi ju som sagt det, förhoppningsvis, om en vecka också :)

Jag har inte följt tråden länge, har ni försökt skaffa barn en längre period? Är det ert första?
  • Milamilis
    SugarSugar skrev 2018-01-20 12:28:27 följande:

Hej! Hur går det för er som fortfarande inte nått BIM? Jag fick ont i livmodern några dagar efter ÄL och har haft värk sen dess. Har varit lite extra känslig mot dofter.. men det kan vara jag som söker symptom :) Har rikliga "lotionflytningar" men vet inte om det säger något... Har inte känt av brösten eller så.

Jag är öm i livmodern, lotionflytningar utan dess like (är normalt snustorr ÄL-Mens), började gråta i morse för att pannkakorna jag gjorde inte blev bra, lätt illamående som kommer i omgångar sedan igår.. är en känslomässig berg- och dalbana, tycker synd om sambon.. ;) om jag inte är gravid så har jag en PMS-omgång av rang denna månaden...

När har du BIM?
  • Milamilis
    stragge skrev 2018-01-20 12:19:22 följande:

Nu har NC hittat min ägglossning, tyvärr hade vi bara sex 2 dagar innan och 2 dagar efter utsatt ÄL men hoppas hoppas ! Kände inte alls av den som jag brukar göra vilket va lurigt. Ny bim den 28/1 om den kommer denna gång, så struligt efter pillerstop, så håller mig kvar här inne en stund till :)

Det kan ju absolut ha tagit sig ändå, spermierna överlever ett tag och väntar ju på att ägget ska släppa. Jag håller tummarna för dig! :)
  • Milamilis
    SugarSugar skrev 2018-01-20 16:00:24 följande:

Jag har BIM 29-30/1... så det är låååångt kvar! Har oxå ett begochdalbana-humör! Idag har jag haft ont i huvudet och varit på riktigt dåligt humör. Men det kan vara PMS. När har du BIM?

Jag har BIM 28/1, känns som en evighet! Idag har jag varit mer illamående än innan och har massor sura uppstötningar :O
  • Milamilis
    Charlizee skrev 2018-01-20 16:33:17 följande:

Någon här inne som är på ÄL+6/7? <3

Jag är på ÄL+6 idag. :)
  • Milamilis
    SugarSugar skrev 2018-01-20 16:59:59 följande:

Låter väldigt lovande :) Fingers crossed!

Ja, vi får se nästa helg. Om jag är gravid så är BF två dagar innan min födelsedag :)
Svar på tråden BIM JANUARI 2018