Ja gud, så svårt... matcha på tinder är lätt, men fast jag inte vill ha ett förhållande förväntar jag mig stil och finess när vi börjar chatta. Skulle aldrig träffa någon som ställer frågor om analsex i tredje meddelandet eller tjatar om vilka trosor jag har på mig. Blir det väl dejt så blir det oftast sex, men sen blir det genast knepigt. Hur ofta ska man höra av sig, hur angelägen ska man vara, vem ska ta initiativ till nästa träff?
Jag har en 15 år yngre kk men det är allt annat än okomplicerat. Han svarar på sms först när jag är beredd att räkna bort honom. Han är svävande när vi ska bestämma tid och det blir alltid klart i sista minuten. Men när vi ses ser vi på film och myser och smeker på varandra under filten, sen blir det sex, oftast ett par omgångar och sist ligger vi kvar och pratar nån timme innan han går. Precis så vill jag ha det och därför byter jag inte ut honom riktigt än. Men jag söker nya att komplettera med under tiden.
Men tips då: stil och finess, lagom flirtig, inte för uttalat vad du söker - jag kan backa om killen för snabbt uttalar att det bara är sex han söker. Jag vill fortfarande vara intressant som person och jag vill ha komplimanger. Lägg fram det snyggt när ni träffas. Säg att du inte är redo för något seriöst just nu, men att du vill ses regelbundet och utan att det blir för känslokallt eller ytligt. Om du dessutom väljer någon som är helt osannolik som partner, tex pga åldersskillnad, bakgrund, stil eller annat, så känns det förhoppningsvis självklart för båda att inte ta det längre.
Så spela spelet är ett måste, även om det känns så jobbigt ibland! Det skulle ju kunna vara så enkelt.
Lycka till ;)