• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • My102
    Inalina skrev 2018-10-29 09:36:59 följande:

Åh stort lycka till!! håller alla tummar för att det går vägen för dig! jag fick ju också kortison nu senast och då funkade det! =) kram!

Tack! :) fick du några biverkningar av kortisonet?
  • Inalina
    My102 skrev 2018-10-29 13:02:10 följande:
    Tack! :) fick du några biverkningar av kortisonet?
    hej! vilken dos ska du ta? jag tog 10mg om dagen och håller på att trappa ner nu (är i v 11).

inga biverkningar vad jag märkt - mest orolig över nedtrappningen nu då kroppen måste vänja sig vid att tillverka eget kortisol igen. så du ska inte sluta abrubt med kortisonet.

jag fick så många olika mediciner så svårt att veta om och vad som gav biverkningar - men tror inte jag haft något särskilt och då har jag fått både hög dos progesteron, blodförtunnande sprutor, östrogentabltetter (som jag fortsätter med till v 12)..
  • My102
    Inalina skrev 2018-10-29 14:07:10 följande:

hej! vilken dos ska du ta? jag tog 10mg om dagen och håller på att trappa ner nu (är i v 11).

inga biverkningar vad jag märkt - mest orolig över nedtrappningen nu då kroppen måste vänja sig vid att tillverka eget kortisol igen. så du ska inte sluta abrubt med kortisonet.

jag fick så många olika mediciner så svårt att veta om och vad som gav biverkningar - men tror inte jag haft något särskilt och då har jag fått både hög dos progesteron, blodförtunnande sprutor, östrogentabltetter (som jag fortsätter med till v 12)..

Hur trappar du ner då? Mindre dos eller tablett varannan dag? Jag är så otroligt trött, kanske bero på att jag var och reste hela helgen och var så orolig! Eller progesteronet då.. känner mig helt matt och slut i kroppen.
  • Inalina
    My102 skrev 2018-10-29 15:53:25 följande:
    Hur trappar du ner då? Mindre dos eller tablett varannan dag? Jag är så otroligt trött, kanske bero på att jag var och reste hela helgen och var så orolig! Eller progesteronet då.. känner mig helt matt och slut i kroppen.
    ja jag tog ju från början 2 tabletter om dagen á 5mg, nu tar jag endast 1 tablett varannan dag. men din läkare kommer säga till dig vad de tycker.

tydligen kan man bli trött av progesteronet - förstod at du fick rätt hög dos där. jag fick 200mg 3 ggr per dag och trodde det var mkt...
  • My102
    Inalina skrev 2018-10-29 16:15:23 följande:

ja jag tog ju från början 2 tabletter om dagen á 5mg, nu tar jag endast 1 tablett varannan dag. men din läkare kommer säga till dig vad de tycker.

tydligen kan man bli trött av progesteronet - förstod at du fick rätt hög dos där. jag fick 200mg 3 ggr per dag och trodde det var mkt...

Jag fick mindre dos nu, förra gången fick jag tre per dag, nu endast 2 per dag. Hoppas inte att det stjälper :/ det är skönt att bara ta två!
  • villervaller

Hej
    Ny i tråden och ny för IVF. Remiss inskickad för undersökning och går nu i väntans tider. Spännande att läsa om allas resor!

Har förstått det som att Sahlgrenska har svårt att hålla vårdgarantin på 3 månader. Vår remiss kom in i Augusti och börjar närma sig tiden. Ni som varit i kontakt med dem om det, har ni fått ligga på om att bli remitterade någon annanstans eller är det bara att sitta snällt och vänta?

• Inalina
    My102 skrev 2018-10-29 18:58:35 följande:
    Jag fick mindre dos nu, förra gången fick jag tre per dag, nu endast 2 per dag. Hoppas inte att det stjälper :/ det är skönt att bara ta två!
    Hej vännen, hur har det gått för dig? Har du vågat testa än?
    Kram!Hjärta
  • My102
    Inalina skrev 2018-11-07 14:14:05 följande:

Hej vännen, hur har det gått för dig? Har du vågat testa än?

Kram!

Jag har testat och har ångrat mig :( gick inte vägen denna gång heller. Mensen har inte kommit men den brukar inte göra det förrän jag slutar med lutinus. Har haft extrema biverkningar av lutinius denna omgång så jag har verkligen fått intala mig själv att det är biverkningar och inte tecken på graviditet för det har känns så äkta. Hoppet är ju uppe fortfarande, tänker att det kanske kläckte sig ur skalet förrän någon dag senare osv (blastisen var intakt vid återföring). Men jag är realist och har redan tagit kontakt med Falun för att sätta tillbaka i december igen, utan att vänta på en mens i mellan. Då ska jag höra om assistent attachment (?) eller vad det heter plus alla mediciner jag har fått nu men också blodförtunnande. Jag vill ha allt! Även sätta tillbaka två. Har tre i frysen och det så surt att bara genomlida en massa insättningar om det, om vi har tur, är ett embryo som kan bli något. Suck.. känns hopplöst i mellanåt
  • Elcca

Hej!

Jag ska snart börja stimulera min cykel för att förhoppningsvis sätta in ett av våra frysta blastisar. Blir fjärde försöket! Dock har man ju läst massa att vissa får hjälp för att försöka få embryot att fästa/stanna kvar, så som blodförtunnande eller kortison. Någon som vet när man får detta? Hade själv velat prova typ allt, för nu känns det som man har hållt på en evighet med det här ivfandet.

• My102
    Elcca skrev 2018-11-07 21:50:08 följande:

Hej!

Jag ska snart börja stimulera min cykel för att förhoppningsvis sätta in ett av våra frysta blastisar. Blir fjärde försöket! Dock har man ju läst massa att vissa får hjälp för att försöka få embryot att fästa/stanna kvar, så som blodförtunnande eller kortison. Någon som vet när man får detta? Hade själv velat prova typ allt, för nu känns det som man har hållt på en evighet med det här ivfandet.

Jag pratade med en sköterska på kliniken, sen kanske dom rådfrågade läkaren men det var inte några problem. Men å andra sidan hjälpte det inte oss :/ det kanske inte vad guldägget bara, vad vet man. Men det är kliniken du får vända dig till. :)
Svar på tråden IVF våren 2018