• Ellifant

IVF våren 2018

Hej!

Jag påbörja min första ivf nu i november men vi var tvungna att avbryta pga för få blåsor!

Nu blir det en vilomånad och förhoppningsvis startar vi i januari 2018. Jag tycker att det är så jobbigt att läsa om alla som är i gång!

Så nu startar jag en ny grupp för oss som ska starta ivf i början av nästa år. Även för er som har gjort fler ivf försök men inte lyckats och hoppas på att 2018 är ert år!

Vi kan ju hjälpas åt att få tiden att gå! :)

• Svar på tråden IVF våren 2018
  • My102
    anina skrev 2018-10-25 17:10:22 följande:

Hej.

Hur går det för alla?

Kram

Bättre denna månaden. Förra månaden var menscykeln 46 dagar, inget utslag på ÄL stickor inför fet och tunn slemhinna. Har denna månaden tagit letrozol, fick pos på ÄL test på cykel dag 13, fin slemhinna på 7 mm på cykeldag 14.

Planen är fet återföring på söndag :) har även bokat in en sån där dropp för immunförsvaret. Varför inte tänkte jag. Lite nervigt här hemma nu. Stora förhoppningar!
  • 122221
    nuaerdetmintur skrev 2018-10-16 11:34:18 följande:

Vi har nu genomfört vårt andra IVF försök, de ändrade nästintill allt ifrån första omgången, första omgången körde jag långa protokollet, synarela, gonal-f, nu körde vi korta protokollet, menopur och Orgalutran, bägge gångerna lutinus i 14 dagar. Fick samma resultat på antal ägg och antal befruktade bägge gångerna, vilket gjorde mig väldigt besviken, 7 ägg, 2 befruktade och ett till mig och inget till frysen... den enda STORA skillnaden är att jag igår kväll testade positivt för första gången i HELA mitt liv! ÄP 28/9, ET 30/9, Testdag 16/10, så jag testade såklart imorse med, och det visade GRAVID 3+ 

STOOOOET GRATTIS! fyfan va kul att höras framförallt inget det en himla massa hopp och kraft om stt det kommer gå bra för oss andra också! Roligt! Lycka till!
  • 122221
    anina skrev 2018-10-25 17:10:22 följande:

Hej.

Hur går det för alla?

Kram

Hej! Blodprov igår, visade bra

Östrogennivå, så ska göra VUL imorgon och bestämma hur fortsatta behandlingen ska gå till! Förväntansfull! Hur går det för dig? <3
  • anina
    My102 skrev 2018-10-25 18:03:53 följande:

Bättre denna månaden. Förra månaden var menscykeln 46 dagar, inget utslag på ÄL stickor inför fet och tunn slemhinna. Har denna månaden tagit letrozol, fick pos på ÄL test på cykel dag 13, fin slemhinna på 7 mm på cykeldag 14.

Planen är fet återföring på söndag :) har även bokat in en sån där dropp för immunförsvaret. Varför inte tänkte jag. Lite nervigt här hemma nu. Stora förhoppningar!

Åh så härligt. :) snart söndag, spännande. Hoppas allt går bra. :)
    122221 skrev 2018-10-25 19:03:23 följande:

Hej! Blodprov igår, visade bra

Östrogennivå, så ska göra VUL imorgon och bestämma hur fortsatta behandlingen ska gå till! Förväntansfull! Hur går det för dig? <3

Gott. :) aldrig gjort en sånt blodprov.

Det går bra, jag är i vecka 12. :)
  • 122221
    anina skrev 2018-10-25 21:24:42 följande:

Åh så härligt. :) snart söndag, spännande. Hoppas allt går bra. :)Gott. :) aldrig gjort en sånt blodprov.

Det går bra, jag är i vecka 12. :)

Åh va roligt! Hur känner du dig? :D
  • My102

Har mellanlandat inatt och väntar nu i tåget till Falun som fortfarande är några timmar bort. Jag är så jäkla nervöst! Mer nervös än insättningen efter uttaget. Jag är ju medveten om att dom kan ringa närsomhelst och säga att inget embryo överlevde.. denna väntan är hemsk!

• anina
    122221 skrev 2018-10-27 21:22:23 följande:

Åh va roligt! Hur känner du dig? :D

Jag har legat i sängen i 5 veckor med diverse symptom, så jag har mått jättedåligt. Och mycket oro då jag har haft missfall tidigare. Ultraljud på fredag, ska bli så skönt. :)
    My102 skrev 2018-10-28 07:54:41 följande:

Har mellanlandat inatt och väntar nu i tåget till Falun som fortfarande är några timmar bort. Jag är så jäkla nervöst! Mer nervös än insättningen efter uttaget. Jag är ju medveten om att dom kan ringa närsomhelst och säga att inget embryo överlevde.. denna väntan är hemsk!

Hur går det? Är du framme? Lycka till. :)
  • My102
    anina skrev 2018-10-28 10:10:24 följande:

Jag har legat i sängen i 5 veckor med diverse symptom, så jag har mått jättedåligt. Och mycket oro då jag har haft missfall tidigare. Ultraljud på fredag, ska bli så skönt. :)Hur går det? Är du framme? Lycka till. :)

Nu är jag ruvare :) pjuh! Fy vilken ångest jag har haft! Känns mer verkligt denna gång, antagligen för att jag inte har så ont som jag hade sist. En av fyra tinade dom upp och det räckte. Så nu har vi 3 kvar. Har fått kortison som jag hämtar ut på apoteket nu och intralipid som jag ska ta på sjukhuset där jag bor. Fick med mig medicin påsarna hem, lite konstigt men men. Tur att dom kan göra så! Så nu håller vi tusen tummar!
  • anina
    My102 skrev 2018-10-28 12:42:05 följande:

Nu är jag ruvare :) pjuh! Fy vilken ångest jag har haft! Känns mer verkligt denna gång, antagligen för att jag inte har så ont som jag hade sist. En av fyra tinade dom upp och det räckte. Så nu har vi 3 kvar. Har fått kortison som jag hämtar ut på apoteket nu och intralipid som jag ska ta på sjukhuset där jag bor. Fick med mig medicin påsarna hem, lite konstigt men men. Tur att dom kan göra så! Så nu håller vi tusen tummar!

Vad skönt. :) nu hoppas vi att allt går kanon. :)
  • Inalina
    My102 skrev 2018-10-28 12:42:05 följande:
    Åh stort lycka till!! håller alla tummar för att det går vägen för dig! jag fick ju också kortison nu senast och då funkade det! =) kram!Hjärta
Svar på tråden IVF våren 2018