Kostnad för vinterjacka+skor?
Vilken totalsumma har du lagt på vinterjacka och vinterskor till dig själv? Vad är en rimlig summa? Förstår att det beror på vad för ekonomi man har, men vad har just DU betalat?
Vilken totalsumma har du lagt på vinterjacka och vinterskor till dig själv? Vad är en rimlig summa? Förstår att det beror på vad för ekonomi man har, men vad har just DU betalat?
Glömde säga att jag inte har problem med ekonomin men gillar att handla billigt om jag kan hitta det jag behöver.
Har haft samma vinterjacka i flera år, den kostade ca 600 kr på rea. Vinterskor har jag några olika beroende på väder och aktivitet, de dyraste kostade ca 800 kr och de har jag också haft i flera år.
Till mindre barnen som växer ur och sliter mer på kläderna brukar jag köpa tex overall/ jacka + täckbyxor för 500-600 kr och kängor för 700-800.
Till äldsta som är snart 13 kostade jackan 400 kr och stövlarna 500 kr. Hon vägrar alla former sv utebyxor men har ett par skidbyxor som varit mina som används när vi gör nån snöaktivitet.
Vi vuxna har fler kläder än barnen, men de använd under flera års tid. Till barnen är kläderna till de yngre dyrare då de är ute mycket, leker mer aktivt i snö och slask vilket ställer högre krav på att de ska hålla torrt och varmt.
Jacka 300 för två år sedan, skor 200 ifjol.
3200:- för jacka, 1600:- för skor.
3200:- för jacka, 1600:- för skor.
Ja, var beredda att sätta i halsen......
Jag var tvungen att köpa nytt i år för allt jag hade var för stort.... Så:
2 jackor: 5500 kr (plus frakt)
2 par vinterskor: 3400 (plus frakt)
Totalt: 8900 (plus frakt)
Känner mig lite fattig igen... =/
Skorna kostade 399. Ett par fodrade kängor från barnavdelningen. Ett spontanköp när skorna jag hade på mig gav mig skavsår.
Min nyaste jacka kostade strax över 2000. Den behövde jag inte utan köpte för att den var fin och tunnare än min varma parkas. Parkasen är från Tradera, kostade ca 150 kr inkl frakt.
Skor 750
Jacka 500
Ja, var beredda att sätta i halsen......
Jag var tvungen att köpa nytt i år för allt jag hade var för stort.... Så:
2 jackor: 5500 kr (plus frakt)
2 par vinterskor: 3400 (plus frakt)
Totalt: 8900 (plus frakt)
Känner mig lite fattig igen... =/
Jacka för 20 kr (ny) och skor från ett par år sen, då kostade de 20 kr (också nya). Jackan köpte jag bara för att den var billig. Köper annars inte nytt varje år utan kan gå många år i samma. Har aldrig varit med om att ett plagg går sönder eller liknande, så när jag köper nytt är det bara för skojs skull.