Kostnad för vinterjacka+skor?
Vilken totalsumma har du lagt på vinterjacka och vinterskor till dig själv? Vad är en rimlig summa? Förstår att det beror på vad för ekonomi man har, men vad har just DU betalat?
Vilken totalsumma har du lagt på vinterjacka och vinterskor till dig själv? Vad är en rimlig summa? Förstår att det beror på vad för ekonomi man har, men vad har just DU betalat?
Skor 400:-
Jacka 500:-
Har en vinterjacka jag köpte till halva priset då kostade den 2000 kr. Men vi har sällan så kalla vintrar att den behöver användas mer än fem dagar om året typ.
Den jag oftast använder är en tunnare täckjacka och den betalade jag 600kr för.
Skorna har jag betalat 1000kr för det ena paret, lite snyggare skor. Och 800kr för kängorna jag för det mesta använder.
Köpte skor för 400, jacka köpte jag för 4 år sen för ca 400, funkar jättebra.
Till barnen är det dyrare då de är ute och leker i snö och slask mycket och måste ha sånt som är vattentätt, jag brukar köpa kängor på rea - mellan 400 och 600, och overaller på rea 600-800
Skor: 2600:-
Jacka: 2800:-
Totalt: 5400:-
Vinterjacka 2000 (10 år sedan och är som ny!!) och vinterskor köper jag varje år för 1000-1500.
Hittade en snygg och varm vinterjacka begagnat för 40 kr för 3 år sedan, den kör jag på tills jag tröttnar eller den går sönder. Vinterskor köpte jag för ca 200 kr för 6-7 år sedan.
Har inte ont om pengar, tycker bara det är onödigt att köpa nytt så länge något fungerar.
Vinterjacka, eller snarare kappa 2800 kr
Vinterkängor 1000 kr , nedsatt pris
Vinterstövlar 1600
Jacka 5000kr
Min förra vinterjacka hade jag i 13 år. Slår man ut det så blir det inte så farligt även om det är mycket pengar.
Skor 1200kr
Byter 3-4 år.
Jag försöker alltid hålla mig runt 1000:- sammanlagt. Skulle aldrig köpa skor eller ens jacka för 1000:-. Köper de på rea sen isf om det finns kvar..
Jacka 40kr på Myrorna (second hand affär för de som inte vet) av märket Divided, tror det är av H&M.
Den ser helt ny och oanvänd ut. Inköpt förra året.
Skor 370kr på Scorett, vet inte märket på skorna men är väldigt bekväma kängor med lite sula vilket är bra när det regnar eller är snöslask samt att de är fodrade innuti och runt ankeln. Inköpta för 3 år sedan.