• Anonym (Hjälp)

Tablett missbruk hjälp

Jag behöver hjälp. Jag har pga kronisk värk och depression lyckats hamna i någon form av tablett missbruk. Jag vet att jag behöver trappa ner men vågar inte be mina läkare om hjälp. Vet någon hur ett nedtrappningsschema kan se ut??

Per dag:

Äter oxascand 4-6 tabletter 10 mg

Oxynorm 5mg 4-5 tabletter

Eller citodon 500mg/30mg 6-8 tabletter

Atarax 4-6 tabletter eller Lergigan 25 mg 3-4 tabletter

Zolpidem 1 tablett varje kväll

Plus Voltaren eller Ipren ibland

Jag behöver inte äta smärtstillande egentligen mer än kanske vid fåtal tillfällen så jag äter de mest för att stilla oro men känns som jag kommer få ett helvete med ångest om jag drar ner på allt för snabbt.

Äter också maxdos av Anti depressiva...

Snälla hjälp mig sluta!

• Svar på tråden Tablett missbruk hjälp
  • Mariell8
    klyban skrev 2017-11-20 15:10:42 följande:

Men hur var det nu?

Är det en medicinsk diagnos eller inte?

Och om en läkare ska ta tag i detta, så kommer den använda sig av diagnoskriterier av medicinskt ursprung.

Där kommer aldrig TS nå upp till varken beroende eller missbruk och dessa kriterier.

Det du pratar om är en juridisk term som inte är definierad, och har inget med medicin och göra.

Och eftersom tabletterna är ordinerade och ej går över ordination.

Så går det aldrig hävda ett missbruk utan gå via den medicinska diagnostiseringen, i detta fall troligen DSM eller ICD.

Du har ingen väg kring detta och har 100% fel i aktuellt fall.

I inlägg #61 finns ditt påstående, står du inte längre för vad du skriver menar du?

Eller varför ska vi bara glömma i vad som står där helt plötsligt?

Jag står för det jag skrivit i inlägg 61, Men där står inte det du påstår står. Har du problem med att läsa.
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-20 15:35:50 följande:
    Jag står för det jag skrivit i inlägg 61, Men där står inte det du påstår står. Har du problem med att läsa.

Detta blev nu helt plötsligt mycket intressant, kan du berätta då vad som står i #61 och denna ordination.
    #61 = "Dessutom är inte ta ordinerad såpass mycket tabletter varje dag...".
    Men det är ordinerat så mycket tabletter och av läkare, och TS tar inte kodeinet med Oxy, utan antingen eller.
    Och ditt senare påstående står i direkt konflikt med #61, så du får vackert ta och välja en av dom.

Även så har en av tabletterna en högre max än vad TS fått ordinerat, så även där är vi på rätt sida.
    Oxy är ~x4 mer, och Citodonen är det 8st per dygn som maxdos(ej till hänsyn av TS ordination utan svaret är på max dos).

Upptäckte nu att du inte svarade på nått i första stycket alls.
    Så inget missbruk av varken juridisk eller medicinsk art har vi kommit fram till då.

hur många meter var det?
  • Mariell8
    klyban skrev 2017-11-20 15:56:19 följande:

Detta blev nu helt plötsligt mycket intressant, kan du berätta då vad som står i #61 och denna ordination.

#61 = "Dessutom är inte ta ordinerad såpass mycket tabletter varje dag...".

Men det är ordinerat så mycket tabletter och av läkare, och TS tar inte kodeinet med Oxy, utan antingen eller.

Och ditt senare påstående står i direkt konflikt med #61, så du får vackert ta och välja en av dom.

Även så har en av tabletterna en högre max än vad TS fått ordinerat, så även där är vi på rätt sida.

Oxy är ~x4 mer, och Citodonen är det 8st per dygn som maxdos(ej till hänsyn av TS ordination utan svaret är på max dos).

Upptäckte nu att du inte svarade på nått i första stycket alls.

Så inget missbruk av varken juridisk eller medicinsk art har vi kommit fram till då.

Det står "Dessutom är inte ta ordinerad såpass mycket tabletter varje dag..." ta =ts.

Ts missbrukar, dvs h*n tar mer än vad läkare ordinerat.

Inger av det jag skrivit står i konflikt med #61. Men du får fortfarande gärna visa var jag skrivit att ts fått för mycket medicin ordinerar av läkaren.

Tar man mer än vad som är ordinerar är det missbrukat avsett om man är över eller under maxdos.
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-20 16:07:19 följande:
    Det står "Dessutom är inte ta ordinerad såpass mycket tabletter varje dag..." ta =ts.
    Ts missbrukar, dvs h*n tar mer än vad läkare ordinerat.

Inger av det jag skrivit står i konflikt med #61. Men du får fortfarande gärna visa var jag skrivit att ts fått för mycket medicin ordinerar av läkaren.

Tar man mer än vad som är ordinerar är det missbrukat avsett om man är över eller under maxdos.

Enligt vilken ordination, din?
    Vart får du intrycket att TS inte följer ordinerad på maxdos?

Förklara du inte vad det står där, så står min tolkning kvar.
    Och jag som gav dig chansen och tolka ditt egen text, känn som det skeppet n u seglat.

Missbruk enligt vem?
    Läkaren kommer aldrig stödja ditt påstående, och eftersom det är en läkarföreskriven medicin och följer ordination.
    Så blir det heller aldrig en juridiskt missbruk, för det har ett krav som du inte överkommer = olaglig konsumtion.

Vad håller du på med egentlige?
    Eller vill du bara förstöra för TS genom ge felaktigheter och kalla h*n för missbrukare när uppenbart inte är nått missbruk.
    Kanske du inbillar dig abstinens i sig påvisar missbruk, men även där har du fel.
    Då kroppen skapar ett beroende mer eller mindre omgående på opioider, och redan efter par veckors varaktig konsumtion så kommer man få abstinens när man slutar(om än väldigt mild sådan).

Eller är det bara så att du hatar mig, och nu vill förstöra mig och hjälpa TS.
    Ditt beteende är väldigt märkligt faktiskt, och vet inte vad du får ut av att ljuga för TS.

hur många meter var det?
  • Anonym (Hjälp)

Nu är de jättejobbigt.. tagit 2 oxy och 4 atarax totallt idag "redan"... skakis, huvudvärk och sån ångest... vet inte vad jag ska göra ????

• Anonym (Hjälp)

Åh mår så jävla dåligt!! Vad ska jag göra?

Ta en till oxy eller en oxascand? Kallsvettig och ångest.. Eller förstör jag allt om jag tar en tablett mer idag än igår ?

• Mariell8
    klyban skrev 2017-11-20 16:29:21 följande:

Och jag som gav dig chansen och tolka ditt egen text, känn som det skeppet n u seglat.

Missbruk enligt vem?

Läkaren kommer aldrig stödja ditt påstående, och eftersom det är en läkarföreskriven medicin och följer ordination.

Så blir det heller aldrig en juridiskt missbruk, för det har ett krav som du inte överkommer = olaglig konsumtion.

Eller vill du bara förstöra för TS genom ge felaktigheter och kalla h*n för missbrukare när uppenbart inte är nått missbruk.

Kanske du inbillar dig abstinens i sig påvisar missbruk, men även där har du fel.

Då kroppen skapar ett beroende mer eller mindre omgående på opioider, och redan efter par veckors varaktig konsumtion så kommer man få abstinens när man slutar(om än väldigt mild sådan).

Ditt beteende är väldigt märkligt faktiskt, och vet inte vad du får ut av att ljuga för TS.

Äter inga läkemedel så har inga ordonationen på läkemedel.

Ts har ett tablettmissbruk! Har du missat det?

Jag ljuger inte varken för dig eller ts. Du däremot verkar ha noll kunskaper om läkemedelsmissbruk.
  • Mariell8
    klyban skrev 2017-11-20 16:29:21 följande:

Missbruk enligt vem?

Överdoserar man doseringen/ordination som läkaren skrivit så är set ett missbruk, även juridisk.
  • Mariell8
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-20 18:02:59 följande:

Nu är de jättejobbigt.. tagit 2 oxy och 4 atarax totallt idag "redan"... skakis, huvudvärk och sån ångest... vet inte vad jag ska göra ????

Dra till läkaren imorgon och få hjälp.
  • klyban
    Mariell8 skrev 2017-11-20 18:58:30 följande:
    Äter inga läkemedel så har inga ordonationen på läkemedel.
    Ts har ett tablettmissbruk! Har du missat det?

Jag ljuger inte varken för dig eller ts. Du däremot verkar ha noll kunskaper om läkemedelsmissbruk.

Nope, inte enligt några diagnoskriterier.

Hur kan du ens skriva noll kunskaper, när det är jag som berättar för dig hur man ställer medicinska diagnoser och dess kriterier?

Jag bryr mig inte om du äter mediciner eller inte, det är helt ointressant.

Även om du inte ljuger, så ger du fakta som är fel.

Jag har uppbackning på allt, det är trots allt dina påståenden, så du får vackert ge källa eller så är vi där vi varit hela tiden = jag har rätt.

hur många meter var det?
Svar på tråden Tablett missbruk hjälp