• Anonym (Hjälp)

Tablett missbruk hjälp

Jag behöver hjälp. Jag har pga kronisk värk och depression lyckats hamna i någon form av tablett missbruk. Jag vet att jag behöver trappa ner men vågar inte be mina läkare om hjälp. Vet någon hur ett nedtrappningsschema kan se ut??

Per dag:

Äter oxascand 4-6 tabletter 10 mg

Oxynorm 5mg 4-5 tabletter

Eller citodon 500mg/30mg 6-8 tabletter

Atarax 4-6 tabletter eller Lergigan 25 mg 3-4 tabletter

Zolpidem 1 tablett varje kväll

Plus Voltaren eller Ipren ibland

Jag behöver inte äta smärtstillande egentligen mer än kanske vid fåtal tillfällen så jag äter de mest för att stilla oro men känns som jag kommer få ett helvete med ångest om jag drar ner på allt för snabbt.

Äter också maxdos av Anti depressiva...

Snälla hjälp mig sluta!

• Svar på tråden Tablett missbruk hjälp
  • Mariell8
    klyban skrev 2017-11-20 22:11:10 följande:

Alltid korrekt i min information, och är jag inte detta så skriver jag att jag inte är säker på nått sätt.

Och jag kan inte ge källa på något inte existerar, inte heller du visar det sig

Så du kommer inte längre än så, och ett påstående som du inte kan substansiera.

Mycket av det du har sagt är inte korret. Mycket felaktig fakta, eller sk fakta.
  • Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2017-11-20 20:10:34 följande:

Vet inte om Lergigan har någon korsverkan, men har du fått oxy utskrivet och läkaren vet om Lergigan.

Så tycker man att läkaren borde nämnt detta.

Annars ring någon upplysning om du är osäker.

Klarat natten iaf men vaknade med riktig ångest och illamående.. blev väldigt trött på lergiganen plus tog 2 stilnoct så sov 23-08. Vilket ju är bra. Dag 4 men de känns inte bättre?? Är de värre än du trott eller vänder de snart tro ?
  • Anonym (Hjälp)

Stämmer det att 5 mg oxynorm är 1 mg (10 mg mer kodein) mer morfin än två citodon (30+30 kodein)? Hittade de på nätet.

Har idag bara tagit 2 citodon jämfört med 2 tidigare dagar 2 oxynorm per dygn. Mår rätt kasst men om de stämmer så är de ju mkt mindre och isf bra ?

• klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-21 13:52:27 följande:
    Stämmer det att 5 mg oxynorm är 1 mg (10 mg mer kodein) mer morfin än två citodon (30+30 kodein)? Hittade de på nätet.

Har idag bara tagit 2 citodon jämfört med 2 tidigare dagar 2 oxynorm per dygn. Mår rätt kasst men om de stämmer så är de ju mkt mindre och isf bra ?

Beroende på din härkomst, avgör hur mycket kodein som omvandlas till morfin.

Börjar undra om det är nått som är fel, du beskriver en låg dos under endast 9 veckor.
    Och äter halv dos och mår så illa på morgonen.
    Låtar mer åt att du ätit mycket mer än vad du sagt, betydligt mer, mycket mycket mer, mycket mycket mycket mer.
    Eller nått annat som spökar för dig, det låter inte rätt den saken är säker.

hur många meter var det?
  • Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2017-11-21 14:26:49 följande:

Beroende på din härkomst, avgör hur mycket kodein som omvandlas till morfin.

Börjar undra om det är nått som är fel, du beskriver en låg dos under endast 9 veckor.

Och äter halv dos och mår så illa på morgonen.

Låtar mer åt att du ätit mycket mer än vad du sagt, betydligt mer, mycket mycket mer, mycket mycket mycket mer.

Eller nått annat som spökar för dig, det låter inte rätt den saken är säker.

Jag är svensk? Men kan man säga ungefär att 1 oxy = 2 citodon?

Kan de vara benzon/oxascand? Jag har ätit max 4 oxynorm eller 8 citodon per dag men som jag skrev innan har jag ätit 2-6 oxascand per dygn plus antingen atarax eller Lergigan. Kan de vara att jag blandat för mkt?

Har inte tagit oxascand sen i fredags.. är det den som orkar AT tro?

Finns de ingen hjälp man kan ringa anonymt till o få hjälp??
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-21 14:57:49 följande:
    Jag är svensk? Men kan man säga ungefär att 1 oxy = 2 citodon?

Kan de vara benzon/oxascand? Jag har ätit max 4 oxynorm eller 8 citodon per dag men som jag skrev innan har jag ätit 2-6 oxascand per dygn plus antingen atarax eller Lergigan. Kan de vara att jag blandat för mkt?

Har inte tagit oxascand sen i fredags.. är det den som orkar AT tro?

Finns de ingen hjälp man kan ringa anonymt till o få hjälp??

Även Svenskar har olika härkomst.
    Det finns en del som får dubbel verkan andra ingen alls.

Hur länge har du ätit benzon varaktigt då?
    Tyvärr kan jag inte tider och varaktighet för få abstinens av en nivå på benzo.
    Enda jag vet man har en tumregel att 1års konsumtion ger 1 månad abstinens.

hur många meter var det?
  • Anonym (Hjälp)
    klyban skrev 2017-11-21 15:14:24 följande:

Oxascand bara 6 veckor så de kan ju inte vara de heller. Mår lite bättre nu, inte lika skakig eller illamående som tidigare. Känns som de är lite bättre men inte alls bra :(

Kan man ringa anonymt någonstans?
  • klyban
    Anonym (Hjälp) skrev 2017-11-21 15:46:34 följande:
    Oxascand bara 6 veckor så de kan ju inte vara de heller. Mår lite bättre nu, inte lika skakig eller illamående som tidigare. Känns som de är lite bättre men inte alls bra :(

Kan man ringa anonymt någonstans?

1177 borde går inga anonymt, giftcentralen lika så tycker man.
    Det finns ingen logik att du kört så lite mängd och tid, och pratar om så mycket AT.
    Och samtidigt du körde halv dos.

hur många meter var det?
  • Queennr1
    klyban skrev 2017-11-21 15:14:24 följande:

Olika härkomst avgör hur man reagerar på opiater? Kan du berätta mer?
  • klyban
    Queennr1 skrev 2017-11-21 19:30:32 följande:
    Olika härkomst avgör hur man reagerar på opiater? Kan du berätta mer?

Nej, bara kodein, läs i fass om du inte tror på mig.
    Allt du behöver finns där.

hur många meter var det?
Svar på tråden Tablett missbruk hjälp