Inlägg från: Iarwain |Visa alla inlägg
  • Iarwain

Religösa! Liv efter döden?

TwoThousand skrev 2018-06-16 15:49:34 följande:

Allt för mycket hänsyn för Guds löst folk, det är strunt..

Dom förtjänar förbannelsen och dom förtjänar vreden!
    Så länge det finns religiösa finns det hopp för framtid!

Om en religiös sätter förbannelsen på människan inte ska väl inte en annan religiösa komma och lyfta den förbannelsen, det är fel!

Låt vara slavar vara ifred.

Incognito skrev 2018-06-16 16:29:24 följande:
    Du vill ha bevis hmm? Tja om man tar Einsteins teori att energi måste ta vägen någonstans efter man dör. Det händer oxå 28gram energi lämnar kroppen när man dör. Den energin sa Einstein är nog det troende kallar för själen. Här är oxå fakta att någon som är hjärndöd dvs maskiner måste uppehålla kroppen, visste du att om man skär någon i det stadiet i handen läker inte såret. Antagligen för de 28gram lämnat kroppen (min teori vet ej om forskare vägt person på brits intagen till sjukhuset och att personen ifråga skulle väga 28gram mindre när stadiet hjärndöd inträffar skulle ju vara intressant. (Du får googla om det gjorts sådan forskning. och om den gjorts vilket jag tror är den lagd på nätet?? samtidigt som det i sig är intressant det jag nämnde. att på någon som är hjärndöd läker ej skärsåret man gör på handen.

Sedan bara min teori att det finns och gjorts sådan forskning för har alltid undrat varför ett ounce=Oz ett mått i USA är exakt 28gram, vem kom på detta mått då det inte finns i England och resterande Europa använder Annan skala trots att nästan alla i USA kommer från Europa.

Oz=landet Oz som i den kända barnboken eller metafor på att det finns ett ställe efter livet kallat paradiset av vissa religösa folk och helvetet likaså.

Sedan har jag råkat ut för personliga saker jag inte tänker diskutera med någon, för det är mina upplevelser och varken säger de är åt ena eller andra hållet. Hoppas det var till någon hjälp.
    En sak till Ounce kommer från romarnas måttsystem och har funnits i många länder, bland annat England

• Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-06-20 20:26:17 följande:
    Människor sitter citerar texter ur den svarta bibeln framkallar det mörkaste väsen!

Vilken är "den svarta bibeln"?

Vilken bibel bör man läsa och citera?

• Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-06-21 00:11:14 följande:

Säg har inte någon hört talas om det ända alternativet till Gud?

Behöver till och lära dig om det förbannade ämnet innan du diskuterar det!

Jag har ju försökt läsa, jag har läst två olika versioner av bibeln pärm till pärm, som valda delar många gånger.
    Däremot har jag aldrig hört talas om någon svart bibel.

Kan du inte vara snäll att hjälpa mig med mina frågor ovan?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-06-21 20:31:01 följande:

Blir ditt hjärta till sten och ögonen svart som natten vem ska du då till och ge skulden för det? Skrikandes

Nej, mitt hjärta blir inte till sten och ögonen inte heller svart som natten, varken bildligt eller bokstavligt. Om jag skulle hamna i den situationen tar jag, i första hand, hjälp av mina nära och kära.

Kan du inte bara svara på min fråga om vilken bibel som är ok att läsa och citera från, samt vad den "svarta bibeln" är?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-06-22 19:48:09 följande:

Det ända gång du kan få hjälp är när du är en död man som kommer tillbaka från bortom döden och behöver min hjälp!

Annars kan du räkna med att smutsigt hör inte hemma här bland oss!

Din hjälp?
    Vad menar du med smutsigt?

Kan du inte bara svara på min fråga om vilken bibel som är ok att läsa och citera från, samt vad den "svarta bibeln" är?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-06-23 01:08:29 följande:

Den svarta bibeln var ingenting du bör syssla med iallafall..

Syndfullt, ja det var smutsigt!

Ok, då glömmer jag den svarta bibeln.

Vilken bibel ska jag läsa och citera från då?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-06-23 15:04:12 följande:
    Har du inte blivit kallad tills tjänstgöring kan du lämna religion bakom dig.
    Så din gud har valt ut dig och ett fåtal andra speciellt.
    Vi andra är dömda.

Är det så det är?
  • Iarwain
    Bröstlängtan skrev 2018-07-03 20:13:38 följande:
    Okej!

Jag har doktorerat i Religionsvetenskap. Jag har definitiv kontroll på begreppen!
    Fortsätt du köra din Wikipediagrej (som kan vara skrivet av vem som helst) och tro på den"kunskap" du får därifrån.
    Jag avslutar här!
    För att ha doktorerat i Religionavetenskap har du förvånansvärt dålig koll på modern religionsfilosofi.
    Detta med tanke på dina kommentarer angående teist <-> ateist vs. agnostiker
  • Iarwain
    Bröstlängtan skrev 2018-07-04 16:06:25 följande:
    Dålig koll har jag definitivt inte! Allting är inte svart eller vitt! Du får naturligtvis ha vilken uppfattning du vill smile1.gif .
    Ha det gott!
    Då det är en fråga om definitioner, så är det faktiskt sant eller osant, eller svart eller vitt, om du vill.
  • Iarwain
    Bröstlängtan skrev 2018-07-04 16:35:41 följande:
    I varje definition finns utrymme för nyanser.
    Nej, då det skulle förta meningen med definitioner.
    Definitioner ska ta bort gråzoner, så man vet vad som menas.

Nu undrar jag verkligen var du doktorerat, då du verkar ha missat grundläggande forskningsvetenskap.
Svar på tråden Religösa! Liv efter döden?