• Anonym (Va?)

Religösa! Liv efter döden?

Ni som har en stark tro, tror ni på liv efter döden?

• Svar på tråden Religösa! Liv efter döden?
  • Iarwain
    TwoThousand skrev 2018-06-07 17:18:44 följande:

Närvaron av ett andligt folkslag får hela omgivningen att reagera på det!

Jag reagerar mer på dig.

Hur definierar du folkslag?
    Är detta något genetiskt eller uppträder andligt folkslag överallt inom de gängse "traditionella" folkslagen?
  • Don3

Denna tråden är som att titta på byfånen. Man skrattar lite för sig själv åt hur dum den är. Men man vet att det egentligen är synd om denne och man borde inte titta men kan ändå inte låta bli. Men hoppas byfånen i denna tråden snart får medicinering och hjälp med sina psykiska problem.

• Don3
    TwoThousand skrev 2018-06-08 21:20:41 följande:

Ja, har du pratat med läkaren än?

Vad sade han?

Han hälsa att han skickat dina mediciner så de kommer på tisdag.
  • Don3
    TwoThousand skrev 2018-06-08 22:24:59 följande:

Och du påstår att du inte är snedvriden och vänd från verkligheten?

Hur mycket njutning får du av att se andra människor råka illa ut?

Ingen, det är därför du behöver hjälp.
  • Don3
    TwoThousand skrev 2018-06-09 03:56:03 följande:

På vilket sätt är du betydelsefull säger du? Du kan inte ens hjälpa dig själv hur ska du kunna hjälpa någon annan?

Var har jag påstått något om betydelsefull alls? Hjälpa mig själv klarar jag utmärkt, frågan är när du ska söka hjälp då du tydligen har en hel del psykiska problem.
  • Vik945
    TwoThousand skrev 2018-06-09 16:04:12 följande:
    Du skulle bli förvånad börjar väl att hånskratta när dödsdömd ska till domedagen!
    TwoThousand skrev 2018-06-09 16:18:51 följande:

Kan knappt vänta på att oliktänkande vilar i kistan ska säga till dom vem var det som hade rätt innan dom vandrar vidare till domedagen, stackars snedvriden!

TwoThousand skrev 2018-06-09 16:24:05 följande:

Någon trodde religiös accepterade oliktänkande och ville att människor skulle förgås framme vid domedagen!

Läs dina inlägg igen så kanske du förstår vad jag menade tidigare med att många kristna projicerar sin egen ondska utåt? Oskyldig

• oanonym
    TwoThousand skrev 2018-06-09 21:20:30 följande:

Sluta kalla Gud för ondskan han dömer hela ditt väldigt rättvist!

Skönt, då slipper jag helvetet.
  • Vik945
    TwoThousand skrev 2018-06-09 21:20:30 följande:
    Sluta kalla Gud för ondskan han dömer hela ditt väldigt rättvist!
    Det är svårt för en narcissist att skilja på sig själv och gud.

Nu syftade jag på att du projicerar, och du är inte gud, du är en människa som oss andra... du har också mörkare sidor precis som oss andra och du har visat upp det om och om igen i tråden, om än omedvetet. Eftersom du förnekar dessa sidor tycks dom omedvetet hoppa fram från ditt undermedvetna där de ligger dolda. 
  • Vik945
    Vik945 skrev 2018-06-10 11:59:15 följande:
    Det är svårt för en narcissist att skilja på sig själv och gud.

Nu syftade jag på att du projicerar, och du är inte gud, du är en människa som oss andra... du har också mörkare sidor precis som oss andra och du har visat upp det om och om igen i tråden, om än omedvetet. Eftersom du förnekar dessa sidor tycks dom omedvetet hoppa fram från ditt undermedvetna där de ligger dolda. 
    Du är lika mycket gud och människa som alla andra snarare.*
  • oanonym
    TwoThousand skrev 2018-06-10 17:09:45 följande:

Vad du förolämpar mig, religiös vara en människa.. 

Olydnad gentemot Gud kommer att leda till döden förstår du väl?

De gudar du inte lyder, hur hanterar du det? Ligger du sömnlös och oroar dig?

Att straffa med döden för olydnad är bara något en hemsk varelse skulle kunna komma på.
Svar på tråden Religösa! Liv efter döden?