• Anonym (Orolig)

Ta tillbaka hunden?

Hej! För 2 år sedan hände en snabb ändring i mitt liv och hunden mådde inte bra i den nya situationen. Var tydlig i annonsen att det gäller ett foderavtal och att det inte handlar om att sälja hunden. Hittade ett par, vi skrev inte några papper, jag har betalat försäkringen hela denna tid, har inte fått höra något om veterinärkostande heller. Nu är mitt liv ordnat och vill ha till hunden. Jag står som ägare och har som sagt betalat försäkringen. Men det något kryphål att dom ändå har laglig rätt att behålla henne? Blir så orolig nu, det är en dyr renrasig typ med papper. Hur ska jag göra?

• Svar på tråden Ta tillbaka hunden?
  • Anonym (???)

Haha jag hoppas du inte får ta tillbaka en hund som haft ett nytt hem i 2 år. Skiter du fullständigt i hunden? Du valde att omplacera stå för det. Suck

• Kjell2

Du kontaktar de som har hunden och säger att du tänkte komma och hämta den.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (???) skrev 2017-11-12 17:40:11 följande:

Haha jag hoppas du inte får ta tillbaka en hund som haft ett nytt hem i 2 år. Skiter du fullständigt i hunden? Du valde att omplacera stå för det. Suck

Hade jag skitigt i hunden skulle jag ändå ha kvar den fast hon mådde dåligt i den svåra situationen, var det jobbigaste beslutet någonsin. Jag omplacerade henne inte, hon behövde ett tillfälligt hem hos fodervärd när jag hade det tufft.
  • Anonym (X)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-11-12 17:53:08 följande:

Hade jag skitigt i hunden skulle jag ändå ha kvar den fast hon mådde dåligt i den svåra situationen, var det jobbigaste beslutet någonsin. Jag omplacerade henne inte, hon behövde ett tillfälligt hem hos fodervärd när jag hade det tufft.

"Tillfälligt" -i 2 år?

Hur gammal är hunden?
  • Anonym (X)

Varför skrev ni inte papper?

• Anonym (Orolig)

Hon var ca 3,5 då så 5,5. Ändrade familjeförhållanden, flytt och nytt jobb ofrivillig mitt i en kris har tagit lång tid att reparera. Hon skulle vara där på prov 3 måndag innan vi skulle skriva papper, dom hörde inte av sig. Jag ringde upp men ingen tid jag kunde kunde dom, bad dom höra av sig med andra tider me fick inget svar. Gick en tid så prickade vi en träff, skulle skiva ut papperna hemma hos dom men skrivaren ville inte funka så det blev inget och sa vi fixar de längre fram. Sedan har tiden gått.

• Anonym (T)

Låt den stackars hunden vara.. Kontakta de hon bor hos och skriv över försäkringen på dom och skaffa en annan hund... Låt inte den stackarn flytta runt mer..

• Anonym (K)

Hoppas att det ordnar sig

• Anonym (Orolig)
    Anonym (T) skrev 2017-11-12 18:47:39 följande:

Låt den stackars hunden vara.. Kontakta de hon bor hos och skriv över försäkringen på dom och skaffa en annan hund... Låt inte den stackarn flytta runt mer..

Då får dom köpa henne, det är en väldigt dyr ras med bra stam jag inte bara skänker bort. Jag har inte betalat dom pengarna för någon annan ska få henne. Köpte henne för delvis för avel och hennes stam. Det är inte bara att köpa en ny.
Svar på tråden Ta tillbaka hunden?