UndrandeSökare skrev 2018-01-22 15:45:21 följande:
Har du testat att byta vårdcentral till en privat sådan? De kan vara liberalare har jag hört, kanske du kan få en remiss till Endokrin då?
Annars om du är mycket desperat och ingen läkare vill hjälpa så ta en semesterresa södrrut. I Aten kan man köpa alla mediciner utan recept även Levaxin. Heter T4 där. Jag vet att man kan handla mediciner receptfritt där, för jag har själv gjort det. Man har rätt att frakta en årsförbrukning mediciner mellan 2 EU-länder (som både Sverige och Grekland är). Sen kan du hålla koll på dina sköldkörtelnivåer själv via Werlabs eller Blodkollen.
Japp, har testat privat. Enligt läkaren så är grejen att endokrin inte tar emot fall som mitt, de tar bara emot specialfall typ väldigt svårinställda patienter osv.
Jag har faktiskt funderat över det alternativet! Men jag blir inte klok på om det är lagligt. Jag har också läst det där med en årsförbrukning, men läste mig till att man måste uppvisa läkarintyg om medicinen är receptbelagd i Sverige. Vet du hur det är med det? Jag vill inte göra något olagligt.