• Anonym (Nina-73)

Hur länge håller ett äktenskap utan sex?

Inte legat med maken på många år, efter 20 år tillsammans, fyra barn, renovering och sjukdomar är min lust obefintlig numer. Vi pratar aldrig om de utan de har blivit som de blivit bara, vi båda verkar varken missnöjda eller nöjda med situationen men frågan som ständigt är i mitt huvud är ändå: hur länge håller en relation helt utan sex och närhet? Slutar de alltid med att någon till sist är otrogen?

• Svar på tråden Hur länge håller ett äktenskap utan sex?
  • Anonym (JK)
    Anonym (Nina-73) skrev 2017-11-07 12:33:49 följande:

Inte legat med maken på många år, efter 20 år tillsammans, fyra barn, renovering och sjukdomar är min lust obefintlig numer. Vi pratar aldrig om de utan de har blivit som de blivit bara, vi båda verkar varken missnöjda eller nöjda med situationen men frågan som ständigt är i mitt huvud är ändå: hur länge håller en relation helt utan sex och närhet? Slutar de alltid med att någon till sist är otrogen?

Förr eller senare kommer de flesta riktiga relationer där inte tidigt dödsfall inträffar, att sluta med en stark vänskapsrelation utan sex. Däremot blir det nog tufft om detta sker tidigt. Är det så jobbigt att ha lite sex även om du har liten lust? 1 gång per kvartal är trots en gång per kvartal och bättre än aldrig.
  • Anonym (Man)

Är du lite drygt 40 som din signatur antyder? I så fall är det tidigt att sluta.
  • Anonym (JK)

För egen del skulle jag acceptera sexlöst liv om det fanns skäl för det om jag haft 20+ bra år att luta sig mot. Man kan vara intim på andra sätt.

Jag tycker dock verkligen att man bör försöka ha sex någon gång ibland, eftersom relationen vinner på det.
  • Anonym (Man 35)

För mig hade det nog varit över om sexlivet var mindre än 1 gång i månaden väldigt snabbt. Typ något halvår eller så tror jag jag hade gett det, men det beror som vanligt på alla möjliga andra omständigheter också.

Antingen helt över,eller tagit en diskussion om att tillåta älskarinna

• Anonym (Karl)

Det kan hålla hur länge som helst. Det handlar om balans. 
    Sexfrekvensen är helt ointressant, det som betyder något är bara att man ligger på samma nivå och har samma behov. Finns inte nåt sexbehov hos någon är väl båda nöjda utan sex?

Otrohet tror jag mera är kopplat till individer och personlighet - vissa är det aldrig och vissa är det trots att dom har sex "hemma". Det är mer ett personlighetsdrag.

• Anonym (JK)
    Anonym (Karl) skrev 2017-11-07 12:47:39 följande:

Sexfrekvensen är helt ointressant, det som betyder något är bara att man ligger på samma nivå och har samma behov. Finns inte nåt sexbehov hos någon är väl båda nöjda utan sex?

Otrohet tror jag mera är kopplat till individer och personlighet - vissa är det aldrig och vissa är det trots att dom har sex "hemma". Det är mer ett personlighetsdrag.

Du hittar ingen man som inte vill ha sex åtminstone några gånger i månadenn. Det är däri problematiken ligger för många par eftersom många kvinnor klarar sig bra helt utan sex.

Som man måste man ha överseende med detta men kvinnan går även givetvis tänka över sitt beteende så man möts på halva vägen.
  • Anonym (JK)
    Anonym (Karl) skrev 2017-11-07 12:47:39 följande:

Du hittar ingen man som inte vill ha sex åtminstone några gånger i månadenn. Det är däri problematiken ligger för många par eftersom många kvinnor klarar sig bra helt utan sex.

Som man måste man ha överseende med detta men kvinnan går även givetvis tänka över sitt beteende så man möts på halva vägen.
  • Ben66

Jag och min fru är bägge 50 +

Vi har inte legat med varandra på över 5 år. Hon har ingen lust. Jag gör allt för att minska min lust eftersom jag vill leva med henne resten av mitt liv.

Jag har själv blivit bedragen och vet hur jävla ont det gör inombords. Därför kommer jag vara trogen.

Det är jobbigt att leva utan sex. Men det går om livet i övrigt är bra.

• Anonym (Man)
    Ben66 skrev 2017-11-07 12:57:16 följande:

Jag och min fru är bägge 50 +

Vi har inte legat med varandra på över 5 år. Hon har ingen lust. Jag gör allt för att minska min lust eftersom jag vill leva med henne resten av mitt liv.

Jag har själv blivit bedragen och vet hur jävla ont det gör inombords. Därför kommer jag vara trogen.

Det är jobbigt att leva utan sex. Men det går om livet i övrigt är bra.

Tänker hon aldrig att hon kunde "ställa upp" för att tillfresställa dig.?
  • Anonym (Karl)
    Anonym (JK) skrev 2017-11-07 12:51:23 följande:

Vadå se över sitt beteende och mötas på halva vägen?
    Att ha sex med en kvinna som särar på benen bara för mannens njutning är väl knappast sex. Då är det bättre att ha sex med sig själv. Ingen människa överhuvudtaget ska behöva "ställa upp" på sex. Det är en form av sexuellt övergrepp.
    Du har ingen vidare koll på hur kvinnor fungerar. 

Eftersom TS man är kvar i förhållandet så fungerar han tydligen utan regelbunden sex. Alla fungerar inte som dig.
Svar på tråden Hur länge håller ett äktenskap utan sex?