Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Hur länge håller ett äktenskap utan sex?

Anonym (Nina-73) skrev 2017-11-07 12:33:49 följande:

Inte legat med maken på många år, efter 20 år tillsammans, fyra barn, renovering och sjukdomar är min lust obefintlig numer. Vi pratar aldrig om de utan de har blivit som de blivit bara, vi båda verkar varken missnöjda eller nöjda med situationen men frågan som ständigt är i mitt huvud är ändå: hur länge håller en relation helt utan sex och närhet? Slutar de alltid med att någon till sist är otrogen?

Är du lite drygt 40 som din signatur antyder? I så fall är det tidigt att sluta.
  • Anonym (Man)
    Ben66 skrev 2017-11-07 12:57:16 följande:

Jag och min fru är bägge 50 +

Vi har inte legat med varandra på över 5 år. Hon har ingen lust. Jag gör allt för att minska min lust eftersom jag vill leva med henne resten av mitt liv.

Jag har själv blivit bedragen och vet hur jävla ont det gör inombords. Därför kommer jag vara trogen.

Det är jobbigt att leva utan sex. Men det går om livet i övrigt är bra.

Tänker hon aldrig att hon kunde "ställa upp" för att tillfresställa dig.?
  • Anonym (Man)
    Anonym (JK) skrev 2017-11-07 12:45:01 följande:
    För egen del skulle jag acceptera sexlöst liv om det fanns skäl för det om jag haft 20+ bra år att luta sig mot. Man kan vara intim på andra sätt.

Jag tycker dock verkligen att man bör försöka ha sex någon gång ibland, eftersom relationen vinner på det.
    Vi har haft sex över 20 år. Jag började väldigt sent, var närmare 30. Men vi har haft sex sällan så jag är inte "färdig" ännu. Jag vill nog hålla på tills jag är 60 åtminstone. För oss blir det bara ett par gånger per månad, men det är skyhögt mycket bättre än att vara utan.
  • Anonym (Man)
    Anonym (mw) skrev 2017-11-07 13:14:16 följande:

Min man har inte velat ha sex på åratal.
    Är väl en tidsfråga antar jag.

Hur gammal är han?
  • Anonym (Man)
    Anonym (JK) skrev 2017-11-07 12:41:55 följande:
    Förr eller senare kommer de flesta riktiga relationer där inte tidigt dödsfall inträffar, att sluta med en stark vänskapsrelation utan sex. Däremot blir det nog tufft om detta sker tidigt. Är det så jobbigt att ha lite sex även om du har liten lust? 1 gång per kvartal är trots en gång per kvartal och bättre än aldrig.
    För vissa tar det tyvärr slut orimligt tidigt. Ibland ser jag ett visst samband med att man har börjat sent och inte varit så aktiv, men jag vet inte. En kompis blev impotent när han var 50. Han hade haft väldigt sen debut och hunnit vara aktiv ca 15 år, sex varannan vecka ungefär enligt vad han säger. Tufft att tappa sexlivet så tidigt, men de kämpar på och vill fortsätta äktenskapet.
  • Anonym (Man)
    Anonym (E.) skrev 2017-11-07 14:24:46 följande:
    Bra att du har ett hittat ett sätt som fungerar för dig. Jag själv klarade inte av det och till slut blev skilsmässan ett faktum, tyvärr. Hoppas för er skull att ni skall klara av att hålla ihop, och hitta tillbaka till varandra igen.
    När tog det slut för er då? Och varför? Bristande lust hos kvinnan?
Svar på tråden Hur länge håller ett äktenskap utan sex?