Inlägg från: Anonym (JK) |Visa alla inlägg
  • Anonym (JK)

Hur länge håller ett äktenskap utan sex?

Anonym (Nina-73) skrev 2017-11-07 12:33:49 följande:

Inte legat med maken på många år, efter 20 år tillsammans, fyra barn, renovering och sjukdomar är min lust obefintlig numer. Vi pratar aldrig om de utan de har blivit som de blivit bara, vi båda verkar varken missnöjda eller nöjda med situationen men frågan som ständigt är i mitt huvud är ändå: hur länge håller en relation helt utan sex och närhet? Slutar de alltid med att någon till sist är otrogen?

Förr eller senare kommer de flesta riktiga relationer där inte tidigt dödsfall inträffar, att sluta med en stark vänskapsrelation utan sex. Däremot blir det nog tufft om detta sker tidigt. Är det så jobbigt att ha lite sex även om du har liten lust? 1 gång per kvartal är trots en gång per kvartal och bättre än aldrig.
  • Anonym (JK)
    Anonym (Nina-73) skrev 2017-11-07 12:33:49 följande:

Inte legat med maken på många år, efter 20 år tillsammans, fyra barn, renovering och sjukdomar är min lust obefintlig numer. Vi pratar aldrig om de utan de har blivit som de blivit bara, vi båda verkar varken missnöjda eller nöjda med situationen men frågan som ständigt är i mitt huvud är ändå: hur länge håller en relation helt utan sex och närhet? Slutar de alltid med att någon till sist är otrogen?

För egen del skulle jag acceptera sexlöst liv om det fanns skäl för det om jag haft 20+ bra år att luta sig mot. Man kan vara intim på andra sätt.

Jag tycker dock verkligen att man bör försöka ha sex någon gång ibland, eftersom relationen vinner på det.
  • Anonym (JK)
    Anonym (Karl) skrev 2017-11-07 12:47:39 följande:

Det kan hålla hur länge som helst. Det handlar om balans. 

Sexfrekvensen är helt ointressant, det som betyder något är bara att man ligger på samma nivå och har samma behov. Finns inte nåt sexbehov hos någon är väl båda nöjda utan sex?

Otrohet tror jag mera är kopplat till individer och personlighet - vissa är det aldrig och vissa är det trots att dom har sex "hemma". Det är mer ett personlighetsdrag.

Du hittar ingen man som inte vill ha sex åtminstone några gånger i månadenn. Det är däri problematiken ligger för många par eftersom många kvinnor klarar sig bra helt utan sex.

Som man måste man ha överseende med detta men kvinnan går även givetvis tänka över sitt beteende så man möts på halva vägen.
  • Anonym (JK)
    Anonym (Karl) skrev 2017-11-07 12:47:39 följande:

Det kan hålla hur länge som helst. Det handlar om balans. 

Sexfrekvensen är helt ointressant, det som betyder något är bara att man ligger på samma nivå och har samma behov. Finns inte nåt sexbehov hos någon är väl båda nöjda utan sex?

Otrohet tror jag mera är kopplat till individer och personlighet - vissa är det aldrig och vissa är det trots att dom har sex "hemma". Det är mer ett personlighetsdrag.

Du hittar ingen man som inte vill ha sex åtminstone några gånger i månadenn. Det är däri problematiken ligger för många par eftersom många kvinnor klarar sig bra helt utan sex.

Som man måste man ha överseende med detta men kvinnan går även givetvis tänka över sitt beteende så man möts på halva vägen.
  • Anonym (JK)
    Anonym (Karl) skrev 2017-11-07 13:10:08 följande:

Vadå se över sitt beteende och mötas på halva vägen?

Att ha sex med en kvinna som särar på benen bara för mannens njutning är väl knappast sex. Då är det bättre att ha sex med sig själv. Ingen människa överhuvudtaget ska behöva "ställa upp" på sex. Det är en form av sexuellt övergrepp.

Du har ingen vidare koll på hur kvinnor fungerar. 

.

Sluta fåna dig. Att man ställer upp på sex för någon man älskar är inte det minsta konstigt. Det är naturligt.

Du vet inte hur människan fungerar. Du har bara blivit överöst med feministiskt trams och tyvärr lyssnat.
  • Anonym (JK)
    Anonym (hmm) skrev 2017-11-07 13:21:00 följande:

Du beskriver inte ett äktenskap som är ett äktenskap annat än på pappret, snarare en mycket nära vänrelation med din rumskompis som bara råkar vara far till dina barn. Ni är inte gifta egentligen, bara i juridisk mening. Så din fråga är felställd, ditt äktenskap har redan spruckit det är bara det att allt inte slutar i häftig explosion utan vissa saker vittrar sakta men säkert bort och till sist märker man en dag att det är borta.

Du måste dock sluta komma med ursäkter för din obefintliga sexlust och så att säga bara "äga" den. Det är faktiskt din plikt att informera din man om att det är så här det ligger till. Inga ursäkter, inget "om det inte vore för mitt jobb/barn/sjukdom/trött/whatever". Bara rakt ut "jag är inte längre sexuellt aktiv och den delen av mitt liv är slut". Ingenting fel med det, bara ni är öppna med vad den andre har att vänta så att din ex-man inte sitter och tror att det en dag kan bli sex igen.

Hur skulle du känna om han var med en annan kvinna? Skulle du se det som otrohet? Jag skulle inte kalla det för otrohet, vem är han otrogen mot i så fall, dig? Du kan inte ha ensamrätt på sex med en man och sedan inte utnyttja den. 

Du är ung och naiv. Inse att livet har olika skeden. Att gifta inte har sex är inget konstigt i dig även om det är önskvärt att man har det. Du förstår inte vad ett riktigt äktenskap är.
  • Anonym (JK)
    Mrs Okänd skrev 2017-11-07 13:35:35 följande:

Hur bra sex blir det då? Sämsta formen!

Varför skulle det bli dåligt? Många påstår att det bästa sexet har man med prostituerade. Beror givetvis på engagemang. Bara för att du inte är sugen betyder inte det att du behöver göra det dåligt. Jag tycker det är urtrist att diska och laga mat men är riktigt bra på det ändå. Skulle aldrig få för mig att sluta diska eller laga mat för att jag inte har lust.
  • Anonym (JK)
    Mrs Okänd skrev 2017-11-07 13:55:25 följande:

Men då är det väl bättre att gå till en hora då? DU får ju en vinst av att diska och laga mat. Det finns de som köper färdigmat för att de inte gillar att laga mat. Det bästa sexet är när båda uppskattar det!

Varför skulle du det när du kan ha sex med sin fru? Att män tröttnar på kvinnor för att de vägrar sex har inte med sexet att göra imo utan att det vittnar om en brist på kärlek från kvinnans sida. I en kärleksfull relation vill man tillfredsställa varandras behov. Sedan som jag tidigare skrev gäller det att lägga det på rimlig nivå oavsett vad det gäller. Men viljan att tillfredsställa varandras behov måste finnas där.
  • Anonym (JK)
    Anonym (JK) skrev 2017-11-07 15:42:32 följande:

Varför skulle du det när du kan ha sex med sin fru? Att män tröttnar på kvinnor för att de vägrar sex har inte med sexet att göra imo utan att det vittnar om en brist på kärlek från kvinnans sida. I en kärleksfull relation vill man tillfredsställa varandras behov. Sedan som jag tidigare skrev gäller det att lägga det på rimlig nivå oavsett vad det gäller. Men viljan att tillfredsställa varandras behov måste finnas där.

Med det sagt skulle jag inte ha några problem med en kvinna som inte kan ha sex av medicinska skäl. Däremot en kvinna som i 30 eller 40-års åldern bara får för sig att hon inte vill ha sex är inte hållbart. Men det beror som sagt inte på sexet i sig utan att det vittnar om en ohygglig egoism och ovilja att tillfredsställa partnerns behov.
  • Anonym (JK)
    Mrs Okänd skrev 2017-11-07 16:01:04 följande:

Men ofta försvinner ju kvinnans lust för att mannen inte tillfredsställer hennes behov och då menar jag inte under sex.

Ok, men om hon nu anser att hon inte får sina behov tillgodosedda får hon ju berätta det, istället för att straffa mannen med att inte vilja ha sex.
  • Anonym (JK)
    fornminne skrev 2017-11-07 19:09:02 följande:

Varför spelar det någon roll om hon är 40 eller 75?

Eftersom sexlusten minskar med åren, man har längre historia och det finns större medicinska hinder. Jag har svårt att tro att ett par i 80-års åldern gör slut pga dåligt sexliv. Allting har sin tid.
  • Anonym (JK)
    Anonym (En annan hustru) skrev 2017-11-09 15:19:36 följande:

Tack för omtanken.

Nej, vi reder nog inte ut detta utan det lutar väl åt att vi kommer att gå isär även om han väljer att försöka stoppa huvudet i sanden. Men det kan ju vara så att just separation är det mest konstruktiva för oss.

Ja dålig respons är enormt lustdödande! I början av vår relation uppvisade han ett ett större intresse vilket vilseledde mig. Och tyvärr anpassade jag mig av ren välvilja till hans behov och försökte bete mig som om jag var mindre kåt av mig. Han tycktes bli lite hämmad och nästan skrämd om jag visade mycket lust, och därför lade jag band på mig själv utan att riktigt vara medveten om vad jag gjorde.

När jag sedan upptäckte vad som hänt och försökte backa bandet och vara mer ärlig mot mig själv gick allt åt skogen. Han hade på något vis stängt av, och var inte alls beredd på att möta mig. Sexuellt inkompatibla, yes indeed.

Är du snygg? Fit?
Svar på tråden Hur länge håller ett äktenskap utan sex?